نیما زاهد، مدیر مجموعه آذرین ستاره صنعت نیما:

مواد اولیه پرینتر سه بعدی در ایران تولید می شود

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی نیما زاهد، مدیر مجموعه آذرین ستاره صنعت نیما، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی نیما زاهد، مدیر مجموعه آذرین ستاره صنعت نیما، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۱۵۹۱

ما در حرفه خود از تکنولوژی روز دنیا استفاده کرده ایم و می‌توان گفت در ایران برای بسیاری هنوز ناشناخته است. افراد کمی با پرینتر سه بعدی آشنایی دارند و اگر اکثریت کار با این دستگاه را فراگیرند می‌توانند بازار گسترده‌ای ایجاد کنند. می‌توان گفت هر صنفی که با قطعات پلاستیکی سروکار دارد می‌تواند از این تکنولوژی استفاده کنند. دستگاه‌های پیشرفته بازدهی خوبی دارند. در اصل یکی از مشکلات ما عدم آشنایی و شناخت مردم با فن آوری روز دنیا است.
نکته بعدی عدم ریسک پذیری در بین مردم برای سرمایه گذاری است. در شرایط اقتصادی فعلی افراد کمی ریسک خرید دستگاه گران قیمت را می‌پذیرند.
مشکل بعدی فضای تولید است. متاسفانه در کشور ما هزینه فضا‌های تولیدی بسیار بالا است. ما از حداقل سودی که دریافت می‌کنیم باید هزینه فضای کار و کارمندان را تامین کنیم. این امر سبب می‌شود که افراد بسیار کمی وارد فضای تولید شوند. من در سال گذشته به عنوان فن آور برتر استان البرز برگزیده شدم. جدا از این مجموعه‌ای که فعالیت دارم در مجموعه تولید و تعمیر و تجهیز تعمیرگاهی نیز مشغول به کار هستم. متاسفانه به خاطر عدم تامین بودجه در تعمیرگاه‌های کشور، فروش فوق العاده‌ای نداریم.
ما فضای خوبی برای تبلیغات نداریم. باید یک بستر جا‌مع فراهم شود که همه مردم بتوانند در جریان اطلاعات قرار گرفته و با تکنولوژی روز دنیا آشنا شوند.
تکنولوژی در کشور ما مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته و بیشتر عرصه‌هایی مانند مواد مصرفی و خوراکی و ملزومات مردم مورد توجه است. در اکثر نقاط جهان از هوش مصنوعی استفاده می‌شود، ولی در کشور ما هنوز به شکل جدی به این مقوله پرداخته نشده است. ما با بسیاری از نرم افزار‌هایی که به سهولت در کار‌ها کمک می‌کنند آشنایی نداریم.
در حال حاضر پرینتر سه بعدی ناشناخته است در حالیکه قابلیت ساخت هر قطعه پلاستیکی را بدون نیاز به قالب دارد. به این صورت است که طرح سه بعدی را با سیستم طراحی می‌کنید سپس به دستگاه می‌دهید و کم کم قطعه را ساخته و به ما تحویل می‌دهد. این دانش در حوزه‌های بسیاری کارایی دارد.
پرینتر سه بعدی می‌تواند در عرصه خودرو‌های لوکس که قطعات گرانی دارند و همچنین شیشه بالابر ماشین‌های خارجی، مورد استفاده قرار گیرد. در تولید با تکنولوژی مدرن، ساخت قطعات با قیمت پایین تری انجام می‌شود. عدم آگاهی ما از این علم و صنعت باعث شده که به اجبار به واردات کالا از خارج از کشور روی آوریم.
خوشبختانه همکارانی هستند که می‌توانند هر پلیمری در ایران تولید کنند. مواد اولیه پرینتر سه بعدی در کشور ما تولید می‌شود. این پرینتر بعد از سال ۸۶ که به ایران آمده است کاملا بومی سازی شده است و هیچ نیازی به کشور‌های خارجی نداریم.
اعتقاد من این است هر فردی با هر حرفه‌ای می‌تواند با این دستگاه کار کند فقط کافی است به خودمان ایمان داشته باشیم. پیشنهاد من این است که درباره این تکنولوژی تحقیق کنیم و برای آموختن این علم زمان گذاشته و در نهایت نتیجه آن را ببینند.
باید به سمت پیشرفت و دانش اندوزی گام بردارید و در جای خود ثابت نمانید، بدترین مشکل ثابت ماندن است.

newsQrCode
ارسال نظرات