همزمان با هفته معلم رقم خورد؛

تجلیل از ۲۰ مدرس برگزیده بخش کشاورزی

صبح روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ گردهمایی پاسداشت مقام معلم در مجموعه مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) با مشارکت موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
صبح روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ گردهمایی پاسداشت مقام معلم در مجموعه مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) با مشارکت موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۹۶

سید داوود حاجی میر رحیمی رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار جام جم البرز گفت:این گردهمایی به صورت ملی از طریق ارتباط وبیناری انجام گردید، اما در سطح استان تهران و البرز به صورت حضوری و با شرکت بیش از ۱۵۰ نفر از مدرسین اعضای هیأت علمی، مدیران وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تات برپا شد و تعداد ۲۰ نفر از برگزیدگان مدرس بخش کشاورزی در سطح ملی از سوی سازمان تات معرفی شدند.
میر رحیمی در ادامه بیان کرد:نکته بسیار قابل توجه در این گردهمایی ذکر این مورد است که یک تیم در مدت ۲ هفته گذشته مستند تصویری در رابطه بهین تجربه‌های مدرسی در بخش کشاورزی از اساتید برجسته این حوزه تهیه کردند و بسیار مورد توجه قرار گرفت که این مستند برگرفته از تجربیاتی می‌باشد که مدرسین در مدت سال‌های تدریس بدست آورده بودند و به نحو بسیار زیبایی ارائه شد.
وی در خصوص اپلیکیشن چراغ کشاورزی که در این گردهمایی رونمایی شد گفت: برنامه چراغ کشاورزی سازمان یافته از رهنمود‌های مقام معظم رهبری در زمینه توسعه بخش کشاورزی کشورمان می‌باشد که نظرات و دیدگاه‌های ایشان منعکس شده است و می‌تواند مورد استفاده مدرسین کشاورزی برای انتقال دیدگاه‌های مقام معظم رهبری به حوزه‌های ترویج و آموزش تاثیر گذار واقع شود.
میر رحیمی افزود:امروز یکی از فناوران برتر سال گذشته، فناوری خود را با کاربرد هوش مصنوعی آموزش کشاورزی برای کودکان و نوجوانان طرح موضوع کرد. البته این سامانه هوش مصنوعی می‌تواند مورد استفاده برای آموزش کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی قرار بگیرد.
رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در پایان مطرح کرد:نکته قابل توجه دیگر این مراسم این بود که یک بخش خصوصی واقع در این مرکز که شروع فعالیت آن همزمان با روز معلم سال ۱۴۰۲ بود عملکرد یکساله خود را بیان کرد و این عملکرد نشان دهنده توان بالا خدمات دانش بنیان به بخش کشاورزی است و مدرسین با پیشرفت‌های حاصل شده آشنا شدند. امیدواریم که زمینه‌ای فراهم شود تا از این تکنولوژی در آموزش کشاورزی کشور استفاده بیشتری صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات