مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز:

تفکر جهادی، گروه‌های جهادی را به میدان خدمت می‌آورد

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی گفت: گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی با تفکر جهادی، خدمات بی‌منت جهادی را در کشور رقم می‌زنند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی گفت: گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی با تفکر جهادی، خدمات بی‌منت جهادی را در کشور رقم می‌زنند.
کد خبر: ۱۶۲۰

به گزارش جام جم البرز:  سرهنگ پاسدار" محمد فلاحتکار" مسئول سازمان بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج سازندگی ضمن گرامیداشت این هفته گفت: ۱۷ اردیبهشت‌ماه به فرمان امام خامنه‌ای سالروز تاسیس بسیج سازندگی در سپاه است.

وی افزود: در سال‌های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، جهاد سازندگی در ساخت پل و خاکریز در جبهه کار‌های بزرگی را رقم زدند و شهدای سازندگی را تقدیم انقلاب کردند و پس از دفاع مقدس، سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اینکه مردم در کنار فعالیت‌های گروه‌های جهادی حضور دارند، اظهار داشت: در بیماری همه‌گیر کرونا، تمام دنیا و همچنین در کشور ما همه مردم غافلگیر شدند، اما با حضور گروه‌های جهادی در تولید ماسک و ضدعفونی معابر مشکلات تا حد زیادی مرتفع شد، مردم حتی به متوفیان نمی‌توانستند نزدیک شوند انواع اقشار مختلف بسیجیان به میدان آمدند و این همان تفکر جهادی است که باعث می‌شود گروه‌های جهادی در زمان نیاز در صحنه حاضر شوند.

وی تصریح کرد: در سیل جاده چالوس در ساعات اولیه بیش از ۵۰ خودرو در تونل گیر کرده بودند و گروه‌های جهادی بسیج نقش منجی را در این برهه ایفا کردند و در ساعات اولیه با ایجاد آرامش روانی که از مهمترین اقدامات گروه‌های جهادی بود به کمک مردم آمدند و پس از آن اقدامات بعدی کمک رسانی و امداد انجام شد.

سرهنگ فلاحتکار بیان داشت: اتفاقی که در سد کرج افتاد و باعث شد آب این سد گل‌آلود شود، با حضور فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز به عنوان فرمانده میدان و بسیجیان مشکل به طور کل حل و فقط یک روز مشکل آب احساس شد.

وی افزود: در زلزله سرپل‌ذهاب مردم از نظر روانی به هم ریخته بودند، ولی از روز دوم، حضور مردم و گروه‌های جهادی باعث آرامش روانی مردم شده بود، به مدت یک سال گروه‌های جهادی ما در سرپل ذهاب ماندند و تعداد زیادی خانه مرمت شد و ۲۵ خانه نیز احداث کردیم.

مسئول بسیج سازندگی استان البرز، با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در سیل استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان هم نقش آفرین بود، اظهار داشت: حس انسان‌دوستی و تفکر جهادی در گروه‌های جهادی وجود دارد و مقام معظم رهبری با تاسیس بسیج سازندگی جای جهاد سازندگی را پر کردند.

وی افزود: گروه‌های جهادی کوچک در محلات با استفاده از ظرفیت توان خیرین آن محله در بحث مشکلات آن محله کمک می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود با ارائه گزارش عملکرد این سازمان در سال در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته، در جهاد آبرسانی سی پروژه آبرسانی انجام شد و قرار بود در عرض سی ماه این پروژه‌ها تحویل داده شود که در عرض ۹ ماه این اقدام با هزینه ۱۵ میلیاردی انجام و تنش آبی در روستا‌های هدف برطرف شد.

وی افزود: ۱۹ پروژه آسفالت به مساحت ۲۳۴ هزار مترمربع با توان مردمی انجام شد، با قیر رایگان که در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت مسیر‌های بین روستایی و مسیر شهدا با استفاده از توان گروه‌های جهادی با کمترین هزینه آسفالت شد.

سرهنگ پاسدار فلاحتکار با اشاره به بازسازی و نوسازی مدارس در طرح شهید عجمیان، اظهار داشت: ۳۶۱ مدرسه طی یک سال، بازسازی و رنگ‌آمیزی شد که رنگ‌آمیزی ۲۵۰ مدرسه از این مدارس در دوماه انجام شد و باعث شد استان البرز در این طرح در کشور مقام اول را کسب کند.

وی با تاکید بر اینکه انعکاس فعالیت‌های گروه‌های جهادی باعث شادی و خوشحالی مردم می‌شود، بیان داشت: ۷۲۵ سری جهیزیه تقدیم نوعروسان شد و ۲۵۲ عروسی نیز در سال گذشته برای زوج‌های کم برخوردار گرفته شد.

وی تصریح کرد: ۱۷۰ هزار بسته معیشتی در بحث کمک‌های مومنانه در مناطق کم برخوردار توزیع شد و در ماه رمضان در طرح "خانه دوست کجاست"، خانه محرومین شناسایی و نیاز‌های آن خانه تامین می‌شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز، ادامه داد: ۱۱ پروژه بهسازی و راهسازی روستایی، ۷۴۷ نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات خانگی، بسیج سازندگی با همکاری دولت سیزده، ۲۲۵۲ فقره تسهیلات مشاغل خانگی از ۵۰ میلیون تومان به بالا، اعزام مبلغ به ۵۶۰۰ مراسم، اعزام اتوبوس‌های شادی همراه با خدمات پزشکی، حقوقی و کمک‌های دیگر به مناطق محروم، اعزام ۲۵۳ تیم پزشکی، کاشت ۶۸ هزار نهال، ۶ پروژه تعمیر و بازسازی گلزار به ارزش ۳ میلیارد تومان، ۴۳۵ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌یاری و ۳۲ کارگاه اشتغال در سال گذشته راه اندازی شد.

وی ادامه داد: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه برای ۲۳۰۰ نفر و ایجاد اشتغال، آزادی ۱۰۵ زندانی، توزیع ۱۹ هزار سری لوازم‌التحریر، ۱۴ باب خانه برای محرومین، مرمت و تکمیل و بازسازی ۳۹۱ باب منزل محروم، عقد تفاهمنامه برای بازآفرینی منازل بافت شهری از دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته بود.

سرهنگ پاسدار فلاحتکار با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: با تدبیر فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) و استاندار استان البرز، بسیج سازندگی با استفاده از توان گروه‌های جهادی استان در ساخت ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های نهضت ملی مسکن وارد خواهد شد.

وی به انعکاس خدمات بی‌منت گروه‌های جهادی در هفته بسیج سازندگی امسال با کمک اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود: ۷ مورد افتتاح کارگاه تولیدی و ۷ نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های استان البرز، ۳ مورد افتتاح بازارچه، ۵۵ مورد بازدید‌های حمایتی از کارگاه‌های اشتغال و تجلیل از خیرین در این هفته خواهیم داشت.

سرهنگ فلاحتکار از نشست صمیمی فرمانده سپاه استان البرز با مسئولین و شورای گروه جهادی استان البرز در تبیین سیاست‌های یک ساله بسیج سازندگی در این هفته خبر داد و گفت: کتاب داستانی با موضوع جهادی و اتفاقاتی که گروه‌های جهادی رقم زده اند نوشته شده و در این هفته رونمایی خواهد شد همچنین مجله منهای نفت با هدف ترویج و ارائه الگو‌های جهادی چاپ می‌شود.

وی در پایان گفت: دیدار با خانواده شهدای معظم جهادگران، برگزاری اردو‌های جهادی با حضور ۵۷ گروه و ۷۳۴ نفر، ۱۵ باب تعمیر و بازسازی خانه محروم، ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع آسفالت راه روستایی و یادمان شهدا، افتتاح یک سالن ورزشی، ۲ باب خانه محروم، ۵ کیلومتر انتقال و تعویض شبکه آب و عرضه ۲۵۰ کیت انشعابات و اعزام ۲۰ تیم دامپزشکی به استان و ۲۰ نفر دامپزشک به کشور و برگزاری اردوی ویژه بازدید از فعالیت‌های جهادی توسط اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در این هفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات