یک فیلم ، یک سکانس

رهبری

اخبار

 آخرین اخبار 

برخورد تحلیلی و روانکاوانه

یک فیلم ، یک سکانس

یک فیلم ، یک سکانس
1398/5/24
12:43 1395

برخورد تحلیلی و روانکاوانه با قسمت‌هایی از یک فیلم که بعضاً مضمون مرکزی فیلم نیستند گاهاً سنجاق شده به نظر می‌آید و به این بررسی ایراد وارد است.


ارشتاد سپنتا

برخورد تحلیلی و روانکاوانه با قسمت‌هایی از یک فیلم که بعضاً مضمون مرکزی فیلم نیستند گاهاً سنجاق شده به نظر می‌آید و به این بررسی ایراد وارد است.
اما جذابیت این نوع بررسی روانکاوانه این است که به شناسایی نوعی از کشف مضامین پنهان موجود در فیلم‌ها هم منجر میشود که ممکن است حتی خود فیلمساز از آن مطلع نباشد.

جن‌گیر ، ۱۹۷۳، ویلیام فردکین

در صحنه‌ای از این فیلم دختری که به تسخیر جن درآمده با صدای جن به معالجینش که دو کشیش هستند فحاشی می کند.
مادرت تو جهنم کثافت میخوره ای خوک کثیف!

صدا جزء اندام بدن انسان نیست
وقتی با شخصی حرف میزنیم همیشه این حداقل حالت‌های اندرزگویانه وجود دارد که انگار یک نیروی خارجی ما را تسخیر کرده.
دختر جوان زیبای ابتدای فیلم چطور تبدیل به دیوی میشود که در میانه‌ فیلم می‌بینیم؟
آیا به تسخیر موجودی درآمده؟
چه کسی او را تسخیر کرده؟
یک صدا
صدایی در ابعاد شنیع خود...

در ادامه ابعاد مختلف صدا در فیلم‌های مهم تاریخ سینما بررسی خواهد شد.

 

خبرهای مشابه

نظرات کاربران

ارسال نظر

عضویت در خبرنامه

اطلاعات شما جایی منتشر نخواهد شد.