توليد نخستين خودروي داخلي با چهار ايربگ و ساندروف

رهبری

اخبار

 آخرین اخبار 

توليد نخستين خودروي داخلي با چهار ايربگ و ساندروف

توليد نخستين خودروي داخلي با چهار ايربگ و ساندروف
1396/1/19
12:43 1395

گروه صنعتی ایران خودرو در ماه های پایانی سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و با استفاده از فضای ايجاد شده در پسابرجام موفق شد گامي مهم در استفاده از توانمندي هاي داخلي مهندسان و متخصصان كشور بردارد و مدل جديدي از دو محصول قبلي خود كه در مركز تحقيقات ايران خودرو طراحي شده بود را به بازار عرضه كند.

گروه صنعتی ایران خودرو توانست به منظور حفظ سهم خود در بازار خودروهای کلاس C و پاسخگویی به خواست مشتریان مبنی بر استفاده از محصول مناسب برای خانواده، پژو i207 را به صورت صندوقدار طراحی کرده و به مرحله تجاری سازی برساند. همچنین به منظور افزایش سهم برند ملی در سبد محصولات خود خودرو دنا را به صورت فیس لیفت یا طراحی مجدد با عنوان دنا پلاس به مشتریان علاقه مند به این خودرو عرضه کند.

گروه صنعتی ایران خودرو توسعه و طراحی محصول را از اهداف راهبردی خود قرار داده که برمبنای آن دو محصول جدید را وارد بازار خواهد کرد. دنا پلاس تا پایان امسال و پژو i207 صندوقدار در نیمه نخست سال آینده تجاری سازی و روانه بازار خواهد شد.

منحصر به فرد در جهان

محصول جدید i207 صندوقدار از امکانات روز و مدرنی برخوردار است. این محصول براساس خواست و نیاز بازار خودروهای کلاس C و ارایه محصولی جادار برای خانواده ها با رعایت استانداردها و قوانین جاری پژو طراحی شده و با تغییرات و آپشن های جدید وارد بازار می شود.

این خودرو براساس تمایل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای صندوقدار طراحی شده تا گامی جدید در راستای افزایش رضایت مشتریان و حفظ سهم بازار برداشته شود.

i207 براساس توانمندی های متخصصان مرکز طراحی و توسعه محصول ایران خودرو طراحی شده است. قطعات این محصول مشتمل بر 40 قطعه و مجموعه های جدید و تعداد 165 قطعه و مجموعه مشترک با 206 صندوقدار با بهره گیری از توان شرکت ساپکو و سازندگان داخلی تولید و تامین می شود. در این راستا از توانمندی سازندگان قطعات و مجموعه های هاچ بک و سازندگان جدید برای قطعات جدید استفاده خواهد شد.

از اصلی ترین قطعاتی که برای این محصول طراحی شده می توان به قطعات بدنه ای شامل قطعات داخلی درب های جانبی و تغییرات درب صندوق، چراغ های عقب جدید، سپر عقب جدید، غربیلک فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، دوربین دید عقب جدید، آیینه های جانبی تاشو، اسپویلر، دسته راهنمای جدید، قاب ستون های جدید، رینگ های طرح جدید، دستگیره صندوق عقب، شبرنگ روی سپر عقب، دسته سیم شامل دسته سیم داخل اتاق و درب های جانبی اشاره کرد.

با توجه به اهمیت اتمام پروژه و عرضه محصول در زمان تعیین شده در حال حاضر برنامه زمانبندی اجرای پروژه براساس استانداردهای تکوین محصول شامل فازهای طراحی، قالبسازی، صنعتی سازی و تجاری سازی (انجام تست های ارزیابی محصول، صحه گذاری و فرآیند اخذ مجوز شماره گذاری) با همکاری مشترک با معاونت های مهندسی، کیفیت ایران خوودرو، شرکت ساپکو و سازندگان قطعات و مجموعه های جدید تهیه شده است.

برای اجرایی سازی پروژه نیز فعالیت های مختلفی انجام شده است. در ابتدای امر استراتژی و راهبردهای کلان محصول پژو 207 صندوقدارشامل استراتژی های کیفی، قوانین و مقررات و استانداردهای بازار هدف ویژگی های مورد نظر محصول آماده سازی شده است.

تعریف محصول در سطح خودرو، انتخاب استایل نهایی و تعریف محصول در سطح سیستم از دیگر اقدامات انجام شده است. در این مرحله از پروژه مشخصات کیفی و ظاهری خودرو، رندرهای مورد نظر برای قطعات استایلی مانند اسپویلر، سپرهای عقب و شبرنگ تهیه و به سازندگان ارایه شده است. از دیگر محصولات مورد نظر که مشخصات آن به سازندگان و تامین کنندگان اعلام شده فیچرهای جدیدی برای خودرو مانند آیینه های تاشو، دوربین دید عقب است.

همچنین مشخصات فنی محصول، برنامه صحه گذاری محصول و قطعه، برنامه زمانبندی انجام تست های خودرویی و قطعه ای و طرح کیفیت طراحی نیز تهیه شده است.

تکمیل ارزیابی فنی و اقتصادی و تعریف محصول در تمامی سطوح قطعه، سیستم و خودرو نیز از دیگر فعالیت های انجام شده در اجرای پروژه طراحی و تولید محصول i207 است که براساس تعریف محصول، ارزیابی های فنی اقتصادی لازم برای پروژه شامل میزان سرمایه گذاری های لازم توسط ایران خودرو، ساپکو و سازندگان انجام شده است.

طراحی قطعات و مجموعه ها مرحله و فاز دیگری از اجرای پروژه تولید i207 است. در حال حاضر فعالیت طراحی جزئیات و آنالیز مهندسی نقشه های اولیه و راهنمای مونتاژ اولیه و ساخت نمونه برای تست های ارزیابی انجام شده و تغییرات لازم در طراحی در دست انجام است.

برخی فعالیت ها در این بخش انجام شده و نقشه و مدارک آن برای شروع قالب سازی به شرکت ساپکو به عنوان تامین کننده ارایه شده است.

با آغاز مرحله تست های صحه گذاری و ساخت نمونه، مقدمات لازم برای آنالیز مهندسی انجام شده و نمونه قطعات پرتوتایپ برای بررسی بر روی خودرو و نهایی سازی نقشه و طرح انجام شده است. نمونه خودروهای مورد نیاز برای انجام تست های صحه گذاری مطابق برنامه نیز در حال انجام است.

اولین خودرو ملی مجهز به سانروف

پس از عرضه موفق محصول دنا به بازار، براساس نیازهای مشتری و به منظور ارایه محصولی فراتر از استانداردهای ایمنی با کیفیت بیشتر و همچنین با هدف عرضه محصولی قابل رقابت با محصولات روز دنیا که برخوردار از ویژگی های منحصر به فرد ظاهری و امکانات رفاهی و ایمنی باشد، پروژه ارتقای دنا با عنوان ایکس90 در مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو تعریف شد.

خودروی ملی دنا که گروه صنعتی ایران خودرو بر حفظ و افزایش سهم آن در سبد محصولات خود تاکید دارد، طبق نظر و خواست مشتریان باز طراحی شد. ایربگ جانبی و سانروف، دنا را در میان خودروهای ساخت داخل متمایز و سرآمد کرده است. دناپلاس با این امکانات در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار گرفته است. این خودرو که با نصب کیسه های هوای جانبی، با چهار ایربگ وارد بازار می شود به دست توانای متخصصان و مهندسان ایران خودرو طراحی شده است. در این میان صرفا در ساخت ماشین آلات مورد نیاز خط جدید تولید همکاری هایی با شرکت های بین المللی صورت گرفته است.

دنای فیس لیفت شده با بهبودهایی نسبت به مدل قبلی به بازار می آید. دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه ای جدید با مالتی مدیای فعلی از ویژگی دنا پلاس است. تغییر گرافیک داخلی چراغ ها، باعث جذابیت بیشتری در دنا شده و البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر مانده است. افزودن لامپ های ال ای دی به خودرو به عنوان چراغ دید در روز یا روزنما و چراغ های کوچک از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل «آئودی»، «ب ام و» و «مرسدس بنز» هم دیده می شوند از جمله تغییرات در چراغ های این خودرو به شمار می رود. در چراغ عقب نیز تغییراتی دیده می شود که کمتر از چراغ های جلو است. طراحی خطوط روی درهای جانبی دنا پلاس مانند خودروهای مدرن امروزی و امتداد آن به روی گل گیر عقب از دیگر بهبودهای صورت گرفته در دنا است.

استایل خودرو به صورت کامل توسط متخصصان طراحی صنعتی مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو انجام شده است. طراحی و توسعه اجزای بدنه شامل 85 قطعه جدید بدنه توسط متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو صورت گرفته و طراحی و توسعه 159 مکانیزم قطعات تزئینات داخلی و خارجی توسط متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو با همکاری و مشارکت تامین کنندگان انجام شده است.

در زمینه صنعتی سازی پروژه، جیگ و قالب سازی، طراحی و نصب و راه اندازی تجهیزات خط تولید نیز فعالیت های مختلفی با همکاری متخصصان ایران خودرو با شرکت تام، آیکید و شرکت معتبر خارجی صورت گرفته است.

گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه با اعتقاد بر همت جمعی و عزم راسخ مسیر پیشرفت و توسعه صنعت کشور را برگزیده و از تمام امکانات خود برای دست یابی به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز صنعت خودرو کشور استفاده می کند. این شرکت با ارایه محصول جدید مورد نظر و خواست مشتری در کلاس های مختلف درصدد است تا سهم محصولات خود را در بازار افزایش داده و رضایت مشتریان در بخش های مختلف بازار را تامین کند.

کلمات کلیدی
مارا در تلگرام دنبال کنید
اشتراک گذاری

خبرهای مشابه

نظرات کاربران

ارسال نظر

عضویت در خبرنامه

اطلاعات شما جایی منتشر نخواهد شد.