میدان هنرنمایی مردمی و عبور از سلبریتی‌زدگی

رهبری

اخبار

 آخرین اخبار 

میدان هنرنمایی مردمی و عبور از سلبریتی‌زدگی

میدان هنرنمایی مردمی و عبور از سلبریتی‌زدگی
1398/9/26
12:43 1395

آرش فهیم

سال‌ها بود که مسابقات تلویزیونی صرفا به سنجش اطلاعات عمومی یا زور و بازوی افراد محدود می‌شد. افرادی به این مسابقات می‌آمدند و با جواب دادن به چند سؤال یا جابه‌جا کردن چند جسم سنگین، جایزه‌ای می‌گرفتند و می‌رفتند. اما مدتی است که مسابقاتی در تلویزیون راه افتاده که فراتر از سرگرمی، عرصه‌ای برای هنرنمایی و احترام به افرادی هستند که با تلاش و جهاد، خود را شکوفا کرده و به بهبود فضای اجتماعی نیز کمک کرده‌اند. مسابقه «میدون» یکی از این برنامه هاست که ضمن وفاداری به جنبه‌های زیباشناختی لازم برای یک برنامه تماشایی، هیجان و جذابیت را در خلاقیت حرفه‌ای افراد و رقابت در‌اشتغال‌زایی می‌جوید.
وقتی برای اولین بار و قبل از دیدن برنامه، در معرفی‌اش خواندم «میدون، یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که با هدف مشاوره و حمایت از کسب‌ و کارهای برتر نوپا، طراحی شده» به نظر رسید که با برنامه‌ای خشک و محدود به مباحث اقتصادی روبرو هستیم. اما برخلاف این معرفی بد، «میدون» جانب مخاطب را هم دارد و برنامه‌ای روان و مهیج است و محتوایی مماس با دغدغه‌های امروز مردم در حوزه مسائل معیشتی هم دارد. در این برنامه بعضا افرادی حضور می‌یابند که ورشکسته شده یا شکست شغلی خورده بودند و ماه‌ها بیکار بودند، اما با توجه به استعداد و علاقه شخصی خود، دل به دریا زدند و در عرصه‌ای خاص، کاری جدید را راه انداختند و امروز نه تنها خودشان مشغول کاری هستند که با آن ارتباطی عاشقانه دارند، بلکه باعث و بانی تأمین معاش چند خانواده دیگر هم شده‌اند.
نکته مهم دیگر درباره «میدون» حضور مردم عادی است و از تلاش‌های خلاقانه آنها تحسین می‌شود. یعنی برنامه‌ای است که قهرمانانش فراتر از سلبریتی‌ها و به معنای واقعی کلمه زحمتکش و خلاق هستند. برخلاف بسیاری از سلبریتی‌ها که زاده و پرورش یافته بی‌عدالتی و نابرابری‌اند، قهرمانان این برنامه برخاسته از فضاهای سالم تولیدی و مولد پول حلال هستند.
 

خبرهای مشابه

نظرات کاربران

ارسال نظر

عضویت در خبرنامه

اطلاعات شما جایی منتشر نخواهد شد.