اخبار

 آخرین اخبار 

نشاط وسرگرمی در آموزش وجود ندارد 

نشاط وسرگرمی در آموزش وجود ندارد 
1399/9/4


جام جم البرز : با تغییر روش های آموزش ، آموزش های جدید جایگزین روشهای سنتی شده اند . بهره مندی از این روش ها نیازمند استفاده از ابزار ووسایل الکترونیکی می باشد . موفقیت این شیوه آموزشی نیازمند تعامل وبستر سازی فرهنگی بین اولیاء ومربیان است . خبرنگارجام جم البرز در این زمینه با یکی از فعالان بخش آموزش گفتگویی انجام داده است که درادامه می خوانید : 
لطفاً خودتان را معرفی کنید ومختصری از فعالیت خود بگویید ؟ 
نسترن مسعود سینکی هستم ، مدیر مدرسه دخترانه نشاط . یازده سال سابقه کار دارم و از سال 87 در این آموزشگاه شروع به کارکرده ام . این مجموعه پیش دبستان، دبستان و متوسطه دوره اول داردکه من مدیریت متوسطه دوره اول را به عهده دارم . همکارانی هم که با آنها کار میکنم در متوسطه اول مجموعاً به همراه نیرو های اداری، اجرایی و آموزشی 18 نفر هستند .
چطور شد که وارد فضای آموزش شدید ؟ 
بعد از اینکه تحصیلات لیسانس را در رشته علوم سیاسی تمام کردم خیلی علاقه مند بودم درفضای روزنامه و روزنامه نگاری فعالیت کنم  ، اما بنا به دلایل شخصی تصمیم گرفتم وارد فضای آموزشی شوم.
آموزش های امروزی با دوره های قبل چه تفاوت هایی دارد؟ 
در کنار فضای آموزشی که تمام همکاران من در استان برای آن تلاش میکنند ، چیزی که جای خالی آن را میبینم ، پرورش نشاط در این دوران است . صحبت های این نسل  مقداری برای نسل قبل غیر قابل لمس است . بچه های این نسل به اشکال مختلفی آموزش می بینند ، اما فقدانی که حس میشود این است که به اصطلاح تک فرزند بودن وماندن در خانه ، بیشتر برای آنها احساس میشود . 
در کشور ما همیشه آموزش یک فضای جدا نشدنی از خانواده و جامعه بوده است . آموزش باید با سرگرمی همراه باشد ، به عنوان نمونه در شاهنامه فردوسی  وآثار سعدی مطالبی وجود داردکه در نوع خودش آموزنده است یا حتی بازی هایی که در گذشته انجام میدادیم فقط جنبه بازی نداشتند و آموزنده بودند. البته در حال حاضر برای بچه ها چنین امکانی وجود ندارد . بازی و سرگرمی هایی که در فضای مجازی انجام می دهند ما میتوانیم آموزش را در کنار سرگرمی آنها داشته باشیم.
چه راهکارهایی را برای آموزش بهتر ارائه می دهید ؟
خانواده ها این را هم در نظر داشته باشند که فضای مجازی آموزشی خسته کننده است و راهکارهایی برای پویایی و فعالیت فرزندان داشته باشند. همکاران من راهکارهای جالبی داشتند . آنان مفاهیم درسی را با بچه ها به شکل پانتومیم بازی می کردند. این روش باعث می شود تا حدودی پویایی کلاس های مجازی برای بچه ها فراهم شود .
نکته پایانی خود را بفرمایید ؟ 
در پایان این نکته را بگویم که در حال حاضر زیر ساخت های ضعیفی برای آموزش های مجازی وجود دارد . فضای خالی این قضیه را در آموزش و پرورش احساس میکنم . برخلاف آنکه بهشان لوازم داده میشود ، لپ تاپ  اینترنت ، اما فرهنگ و آموزش استفاده ازاین وسایل وفضای مجازی به بچه ها وخانواده ها داده نمیشود .همگامی وهمراهی مربیان واولیاء در این فضا برای آموزش بچه ها ضروری است . 

خبرهای مشابه

نظرات کاربران

ارسال نظر

عضویت در خبرنامه

اطلاعات شما جایی منتشر نخواهد شد.