خطیب نماز جمعه کرج:

اقتصاد نباید دولت را از مسائل فرهنگی باز دارد

آیت الله حسینی همدانی گفت: یکی از ابتلائات امروز جامعه ما متأسفانه دروغ و دروغ‌پراکنی است که توسط فضای مجازی و بعضی از رسانه‌ها گسترده‌تر انجام می‌گیرد و این مثل سم مهلک جامعه را در معرض بی‌هویتی قرار می‌دهد.
آیت الله حسینی همدانی گفت: یکی از ابتلائات امروز جامعه ما متأسفانه دروغ و دروغ‌پراکنی است که توسط فضای مجازی و بعضی از رسانه‌ها گسترده‌تر انجام می‌گیرد و این مثل سم مهلک جامعه را در معرض بی‌هویتی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۴۵

به گزارش جام جم البرز،آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: یکی از مشکلات امروز دروغ و شایعه پراکنی است که توسط فضای مجازی و برخی افراد رواج داده می‌شود که مانند سم مهلکی جامعه را در معرض خطر بی هویتی قرار داده است.

وی در ادامه اضافه کرد: امیدواریم مردم در ماه مبارک رمضان روی محاسن اخلاقی خود کار کنند چراکه قرآن به ما یاد می‌دهد کار شیطان پراکندن شایعه و از بین بردن وحدت اجتماعی است.
امام جمعه کرج گفت: اسلام روی وحدت بین مسلمین و امت اسلامی تاکید دارد بنابراین امروز سیاست داخلی و خارجی کشور بر این مقوله متمرکز است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: دشمن با دروغ و شایعه بدبینی ایجاد می‌کند و متاسفانه مسئله مذکور در جامعه ما خواسته و ناخواسته توسط افراد بی توجه یا مزدور توسعه داده می‌شود.

امام جمعه کرج گفت: یکی از بند‌های بیانیه گام دوم انقلاب امید است و به فرموده رهبرمعظم انقلاب بدون این کلید نمی‌توان گام برداشت.

وی با اشاره به این که ۶ فروردین روز امید و شادباش نامگذاری شده و رهبرانقلاب درباره از بین بردن یاس و امیدآفرینی واقعی در جامعه حرف اول را می‌زنند، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی تاکید کردند جوانان باید جلوتر از دشمن حرکت کنند، امروز روز خسته شدن نیست و مسئولان با روحیه امید و شوق حرکت کنند.

وی با اشاره به هفتم فروردین روز اکرام ایتام و خیرین گفت: رسول خدا (ص) درباره امام حسن مجتبی (ع) فرمود اگر عقل در قالب انسان جلوه گری کند آن شخصیت امام حسن مجتبی (ع) است چراکه پشت تمام سیاست ورزی ها، اقدامات و سکوت ایشان عقل بوده است.

امام جمعه کرج گفت: امام حسن (ع) سیاست را رعایت حقوق خدا، اموات، زنده‌ها دانستند یعنی مدیریت صحیح برای اداره جامعه است بنابراین این سیاست روش مکتب اهل بیت (ع) است و صرفا عقلی که در گرو هوای نفسانی نباشد می‌تواند آن را رعایت کند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: از ویژگی‌های امام حسن مجتبی (ع)، سفره داری و کرامت است.

وی در ادامه اضافه کرد: رسیدگی به مستمندان در البرز توسط مردم و کمیته امداد خوب پیش رفته است و اکنون هیچ یتیمی در استان بدون حامی نیست.

وی یاد آورشد: اکنون هشت هزار نفر یتیمی که در البرز هستند مورد حمایت واقع شده اند، اما باید این مهم توسعه پیدا کند.

نماینده، ولی فقیه در البرز گفت: به تازگی داستان جدیدی درست شده، اعضای گروه هفت که هفت کشور صنعتی جهان هستند به کمک برخی خبرگزاری‌ها برای جبران شکست پی در پی کشور‌های استکباری، اتهام ضد ایرانی و اقدام در جهت ایران هراسی کرده و با گزارش ساختگی ادعای ارسال موشک بالستیک به روسیه دارند.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: آنان سعی دارند ایران را چهره خطرناک در عرصه بین المللی معرفی کرده و همکاری‌ها را محدود کنند، جالب است که دولت آمریکا هم اعلام کرده شاهدی بر این ادعا وجود ندارد، اما برخی از کشور‌ها قطعنامه می‌دهند و فرافکنی می‌کنند بنابراین می‌خواهند برای جلوگیری از غرق شدن آبرو بخرند.

امام جمعه کرج گفت: دشمنان در موضوع‌های اوکراین، روسیه و غزه شکست خورده اند و حماس هم یک گروه چریکی است و ۹۰ درصد توان خود را به میدان نیاورده، اما توانسته مدعی چهارمین ارتش جهان را بدون هیچ دستاوردی مستاصل کند و آبروی آن را هر چه بیشتر از بین ببرد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به شعار سال که سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مردم پایه را مطرح کردند، اما باید این شعار عملیاتی شود و مسئولان اجرایی به این شعار عمل کنند وگرنه مثل خیلی از موضوعات دیگر به نصب بنر و تدوین سربرگ بدون عمل منتهی می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: همانطور که مسئولان به مسائل اقتصادی توجه می‌کنند به مسائل فرهنگی هم توجه کنند چراکه این مسائل زیربنا است که اگر درست شود خیلی از مسایل اقتصادی حل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات