۶ مرکز خدمات تخصصی سلامت روان رایگان در البرز فعال شد

مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از فعال سازی ۶ مرکز خدمات تخصصی بهداشت روان با نام
مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از فعال سازی ۶ مرکز خدمات تخصصی بهداشت روان با نام "سراج " به صورت رایگان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۹۶

به گزارش جام جم البرز:  "دکتر مجید نیک نژاد "روز سه شنبه به مناسبت هفته بهداشت و سلامت افزود: این مراکز به بیمارانی که از سطوح پایین‌تر برای درمان‌های تخصصی سلامت روان و پیگیری‌های مداوم بعد از ترخیص ارجاع شده اند، به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

وی افزود: درمان‌های تخصصی سلامت روان گاهی طولانی مدت و با هزینه‌های بالا انجام می‌شود، اما مراکز سراج که۲ مرکز در کرج و چهار مرکز دیگر در شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد راه اندازی شده است با حضور روانپزشک، روانشناس و یک مددکار اجتماعی این خدمات را ارائه می‌دهند و برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند درمان در منزل و پیگیری تلفنی انجام می‌شود.

نیک نژاد خاطر نشان کرد: بیمارانی که از مراکز بهداشتی، بهزیستی، مدارس و دیگر سازمان‌ها به این مراکز ارجاع داده می‌شوند افرادی هستند که از اختلالات شدید روان یا افکار پرخطری مانند خودکشی و امثال رنج می‌برند که افزون بر درمان و پیشگیری از ابتلای دوباره به بیماری، خانواده‌های این بیماران نیز آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی یکی از نقاط قوت مراکز سراج را حضور مددکار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددکار فعال در این مراکز با ارتباطی که با دستگاه‌های مربوطه ایجاد می‌کند آسیب‌های اجتماعی مراجعان مانند فقر، بیکاری، بی سوادی و امثال آن را بررسی و پیگیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات