اخبار

 آخرین اخبار 

فرنگيس نجارزاده كارشناس ارشد روانشناسي

چگونه ذهني آرام داشته باشيم

چگونه ذهني آرام داشته باشيم
1401/2/21

بسياري از ما از صبح كه بيدار ميشويم تا اخر شب در ذهنمان با دهها نفر حرف  مي زنيم ، بحث  مي كنيم ، دعوا مي كنيم ، قضاوت مي كنيم و  محكوم مي كنيم .

در ذهن هر كدام از ما، ادمهايي وجود دارند، که مرتب با آن ها حرف می زنیم. ممكن است در ظاهر هيچ رفتاري نشان ندهيم اما در ذهنمان اتفاق مي افتدگاهي شخصي را محكوم مي كنيم ، گاهي از او عصبانی می شویم، گاهی از او تعریف می کنیم و گاهي از حرف کسی ناراحت می شویم، بي آنكه  طرف خبر داشته باشد .

بسياري از ما درگير گذشته مان هستيم و ادمهايي كه ديگر در زندگي مان حضور ندارند را در ذهنمان زنده نگه داشته ايم و با آنها وارد رابطه و گفتگو شده ايم چون نميخواهيم گذشته را بپذيريم و فراموش كنيم در حالیکه بدن فقط يك زمان را در آنِ واحد ميتواند پردازش كند اما ذهن در سه زمان، حال، گذشته و آینده، ميتواند شناور باشد. اين عملكرد اگر زياد شود بدن به شدت گيج ميشود . بهتر است دست از تغيير گذشته برداريد. تا ذهنتان كمي ارام بگيرد تلاش كنيد كنترل ذهنتان را در دستتان بگيريد و به كمك عادت  هاي رفتاري صحيح  كه ، به ما می آموزند  چگونه بهتر زندگي كنيم و در ارتباطات با دیگران چطور همدلی کنیم  بهره مند شويم تا هم خودمان آرام باشيم و هم در رفتارهاي اجتماعي عملكرد موفقي داشته باشيم براي همين منظور سعي كنيد شنونده خوبی باشید  و به جای آنکه مدام در پی بیان نظرات خود به ديگران باشید  آنان را بدون قضاوت کردن  بپذيريم اگر تمرين كنيم انسانها را همانگونه كه هستند بپذيريم ذهن ما آرام  و مسير همدلي هموار  خواهد بود بايد از تفاوت های فردي میان خود و دیگران استقبال کنیم و ارتباطات با دیگران را فراتر از مرزهای احترام به همدلی برسانيد كه اين امر به شما كمك مي كند ذهني راحت و آرام داشته باشيد .

 

 

خبرهای مشابه

نظرات کاربران

ارسال نظر

عضویت در خبرنامه

اطلاعات شما جایی منتشر نخواهد شد.