اخبار

 آخرین اخبار 

فرزاد صبوری،مدیر فروش کاشی و سرامیک سرامزا:

مهم ترین اصل در فعالیت های تجاری، سیاست برد برد در برخورد با مشتری است

فرزاد صبوری

مهم ترین اصل در فعالیت های تجاری، سیاست برد برد در برخورد با مشتری است
1401/11/3

 

كاشی و سراميک، بی شک رايج ترين پوشش مورد استفاده درهنرمعماری و تزئين اماكن مسكونی و تجاری محسوب مي گردد. كاربرد كاشی و سراميک از ۴۰۰۰ سال قبل از ميلاد در مصرباستان تا استفاده در سفينه های فضایی درعصر حاضر از تاريخچه ای طولانی برخورداراست. این محصولات با توجه به ايجاد نمايی زيبا و به عنوان پوشش رايج، نقش كليدی درمعماري اماكن مسكوني دارند. درهمین رابطه روزنامه جام‌ جم البرز با فرزاد صبوری، مدیر فروش توانمند و متبحر کاشی و سرامیک سرامزا، گفتگویی اختصاصی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:

مهم ترین اصل در فعالیتهای تجاری از نقطه نظر جنابعالی چه موضوعی است؟

از نظر بنده مهم ترین اصل در فعالیت های تجاری و شغلی، اصول و فنون مذاکره و سیاست برد برد در برخورد با مشتری است. در این زمینه اکثر افراد به صورت یک سویه تنها منافع شخصی خود را در نظر می گیرند، این طرح در کوتاه مدت ممکن است جوابگو باشد اما با استفاده از آن هرگز نمی توانند تجارتهای بلند‌مدت انجام دهند.

ساختار و شاکله فعالیتهای مجموعه شما چگونه است و در راستای آن چه اقداماتی را به منصه ظهور رسانده اید؟

ما از ابتدای آغاز فعالیتمان همواره بر این موضوع اهتمام داشته ایم که بر خودمان متکی باشیم، با همه افرادی که در کنار ما فعالیت می کنند، همانند یک خانواده هستیم.ساختار فعالیت مجموعه ما به صورت برند است و در این راستا با شرکت هایی همکاری می کنیم که ظرفیت های تولید پنهان دارند، اما به دلیل وجود مشکلات این عرصه از ظرفیت های خالی خود بهره نمی جویند. سالیان متمادی برای فضای بیمارستانی کاشی آنتی باکتریال تولید می شد و این عملکرد به صورت موقت انجام می گردید. ما در این مورد با چند شرکت دانش بنیان مذاکره و محصولی را ابداع کردیم و آن را به صورت دائمی، آنتی باکتریال نموده و تولید آن را در کارخانه کاشی و سرامیک آغاز کردیم.

در اکثر کارخانه ها واحد های تحقیقات و آزمایش وجود دارند اما به دلیل حجم بالای کار و سفارشات نمی توان به این بخش وارد شد زیرا خواستار ریسک زیادی است. ما برای محصولات ضد اسید نیز با شرکت های دانش بنیان و کارخانه ها وارد مذاکره شده و در این حوزه سرمایه گذاری صورت گرفت و به این بخش ورود کردیم.

ضمن توضیح در خصوص مشکلات تولید در این بخش، مطالبات خود را از مسئولین ذیربط عنوان نمایید.

مشکل اساسی، حق انحصار است، هنگامی که ریسک سرمایه گذاری را قبول می کنیم، هر زمان که تولید انجام و وارد بازار شود، بازاریابی آن صورت گرفته و به سرعت مشابه سازی و تولید نیز آغاز می شود. نهادهای مرتبط باید حداقل به مدت یک ماه از ما حمایت نمایند تا بتوانیم بازگشت سرمایه داشته باشیم. کارخانجات قادر به تولید و تهیه یک سری از مواد اولیه نیستند و ما به دلیل وجود گروه تولیدی خود می توانیم به امید تولید بیشتر، تامین آن را نیز انجام دهیم. تقاضای ما از مسئولین مربوطه این است که از ما حمایت بیشتری به عمل آورند تا بتوانیم بازگشت سرمایه داشته باشیم و امنیت سرمایه گذاری ما نیز تامین شود.

امروزه با شرایط موجود بازار بحث نقدینگی وجود دارد، اکثر فروش های ما به صورت اعتباری با چک های مدت دار است که منجر به بروز مشکل در خصوص تامین نقدینگی می شود. لذا در این راستا باید راهکارهایی وجود داشته باشد، به عنوان مثال ما چک های مشتریان را به بانک ها داده تا برایمان تسهیلات فراهم نمایند. دیدگاه بانک ها نسبت به واحدهای تولیدی باید خوش بینانه تر وبهتر باشد.

نقش رسانه ها را در عرصه تولید چگونه ارزیابی می نمایید؟

رسانه ها در این عرصه از اهمیت به سزایی برخوردار می باشند ، نقش کارخانه جات ما در تولیدات و کیفیت تولید بسیار پررنگ است، به گونه ای که در کنار تولید، نوآوری، طرح ها و ایده های جدید را ارائه می کنیم تا ظرفیت های خالی را با محصولات جدید تامین نمایند.

بسیاری از مصرف کنندگان با نوآوری های مجموعه ما آشنا نیستند، بنابراین باید به صورت وسیع از اجناس ما و از محصولاتی که واحدهای تحقیقاتی آماده کرده اند، ( به دلیل اینکه هنوز مخاطبی ندارند و بازاریابی انجام نشده است) به بازار عرضه کنند. این موضوع ریسک سرمایه گذاری ما را کاهش می دهد. زمانی که رسانه واحدهای تحقیق و تولید را به مردم معرفی می کند یک پل ارتباطی میان تولید و مردم برقرار می شود.

خبرهای مشابه

نظرات کاربران

ارسال نظر

عضویت در خبرنامه

اطلاعات شما جایی منتشر نخواهد شد.