در مورد راهکارهای رشد و پیشرفت صنف خودمان، باید بگویم که تبلیغات از طریق رسانههای اجتماعی، پیامکها و تراکتها به شدت میتواند در این زمینه کمککننده باشد.
در مورد اهمیت و جایگاه صنف ما، باید بگویم که شغل ما واقعاً اهمیت بالایی دارد، چون کالایی که تولید میکنیم، شبانهروز در خانههای مردم استفاده میشود. با این حال، متاسفانه مردم بیشتر به هتلها و دیگر کالاهای لوکس توجه دارند و شاید در اولویتهای خریدشان کالای خواب در رتبههای پایینتری قرار گیرد.
اما خوشبختانه، شرایط در حال تغییر است. امروز دیگر مشتریان به جای تمرکز بر روی برندهای خارجی، بیشتر به کیفیت و قیمت محصولات ایرانی توجه میکنند. در واقع، کالای ایرانی امروز توانسته است با محصولات خارجی رقابت کند و حتی در برخی موارد از آنها بهتر عمل کند.
در نهایت، بزرگترین چالش ما در صنف تشک، افزایش بیرویه قیمتهاست. متاسفانه، دولت هیچ کمکی در این زمینه به ما نمیکند. در حالی که تشک جزء کالاهای اساسی است و باید حمایتهای بیشتری در جهت تأمین این کالاها انجام شود، چه از نظر مادی و چه از نظر تبلیغاتی. امیدوارم که مسئولین به این مشکلات توجه بیشتری داشته باشند.
شکوفه فهیمی، مدیر مجموعه سبز نوین:
میکائیل بیات، مدیر مجموعه ایران وب هاب:
در مصاحبه با منصوره کریمی، مدیر باشگاه، بازتاب داده شد:
حسین طالبی حقه، متخصص علوم کامپیوتر و بنیانگذار ایده های تحولآفرین: