دکتر سپیده نوری، داروساز و مسئول فنی و یاشار جعفری، تکنسین داروخانه اسفند :

مردم از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند

روزنامه جام جم البرز با دکتر سپیده نوری، داروساز و مسئول فنی و یاشار جعفری، تکنسین داروخانه اسفند گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
روزنامه جام جم البرز با دکتر سپیده نوری، داروساز و مسئول فنی و یاشار جعفری، تکنسین داروخانه اسفند گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
کد خبر: ۵۹۳

دکتر سپیده نوری، داروساز و مسئول فنی داروخانه- بزرگترین معضل داروخانه به عنوان یک بنگاه اقتصادی، پرداخت‌های بیمه‌ای است، پرداخت تمامی بیمه‌ها با تاخیر بالا است و این موضوع بروز مشکلات مالی برای داروخانه می‌گردد. برای پرداخت بیمه یک برنامه ریزی اصولی در سطح کلان کشوری اتخاذ گردد، زیرا بنگاه‌های اقتصادی کوچک مثل داروخانه خیلی آسیب می‌بینند، حتی بعضی از داروخانه‌ها به سمت ورشکستگی می‌روند. خوشبختانه در حال حاضر کشور ما در فرایند دارو مستقل شده است، ولی بعضی از مواد اولیه بایستی توسط کشور‌های دیگر وارد شوند.
در سال‌های گذشته بسیاری از دارو‌ها وارداتی بوده مانند انسولین‌ها که در حال حاضر، داخل ایران تولید می‌شود و دارای کیفیت خوب و مطلوبی می‌باشد.
کار رسانه این است که این خدمات رسانی را بیشتر معرفی نماید و مردم با مشاوره صحیح، از نحوه مصرف دارو آگاه شوند.
یاشار جعفری، تکنسین داروخانه- کمبود دارو مشکل اصلی است. ما محدودیت سهمیه دارویی داریم. راهکار ما این است که دارو‌ها در سطح گسترده تری وارد کشور گردند یا اینکه دارو‌های خاص را تولید کنیم. خیلی از همکاران ما مهاجرت کرده اند. بایستی در زمینه صنعت دارویی پیشرفت فراوانی داشته باشیم.
رسانه باید در زمینه فرهنگ سازی دارو تلاش گسترده تری انجام دهد و به مردم اطلاع رسانی شود که خود سرانه دارو مصرف نکنند همچنین از پزشک یا دکتر داروساز کمک بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات