
مباحث قابل طرح در این عرصه دو دسته هستند که شامل دندانپزشکان و مراجعین و بیماران آنان میشود. در مورد دندانپزشکان، در زمینه آموزش و فارغالتحصیلی در دانشگاه و همچنین در خصوص تشخیص و درمان بیماران و موضوعات عملی، اقدامات لازم انجام شده است. اما متاسفانه فارغالتحصیلانی داریم که هنگام انجام کار و ایجاد ارتباط با بیماران با مشکل مواجه میشوند. زیرا در این مباحث آموزش کافی ندیدهاند. در دانشگاه به موضوع ارتباط با بیمار پرداخته نمیشود. در واقع دندانپزشک با توضیح بیشتر میتواند از بسیاری مشکلات جلوگیری نماید. البته زمانی که بیمار و پزشک به تفاهم نرسند، ممکن است بیمار به مراجع قضایی نیز شکایت کند.
چنانچه مدیر تصمیم گیرنده بودم، در برنامه دروس دانشگاهی رشتههای پزشکی، بخشهایی را جهت نحوه صحیح ارتباط و تعامل با بیمار قرار میدادم تا دانشجویان آموزشهای لازم را فرا گیرند. گر چه در حال حاضر نیز موضوع روانشناسی در دانشگاهها به صورت گسسته وجود دارد که کافی نمیباشد.
آثار درمان امکان دارد برای بیمار زمان بر شود. در این صورت دندانپزشک باید کاملاً صبور باشد. همچنین در مورد تاسیس مطب و شرایط مورد نیاز آن، همکاران محترم آموزشهای لازم را فرا نمیگیرند.
در خصوص اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم خوشبختانه در چند سال اخیر به دلیل اشتیاق آنها به موضوع سلامت در رسانهها و فضای مجازی بیشتر به این مهم پرداخته میشود.
ساسان محمودی، مدیرعامل و سید احمد محمدی، نائب رئیس شرکت مهندسی پارس دانش الکترونیک سها :
محمد متقیان نژاد، رئیس انجمن شیتوریو شوکوکای یونیون آسیا تاکید کرد:
راحله کریمی، مدیر و موسس مجموعه ورزشی ستاره سازان :
مریم سلیمی، مدیر آکادمی زیبایی مریم سلیمی: