
وقتی ما شروع به کار کردیم، اعتماد به شرکتهای نرم افزاری بسیار پایین بود. ورود به این فضا به علت رتبه بندی معیارهای این صنف توسط سازمانهایی مثل شورای نظام صنفی انفورماتیک، خیلی سخت بود.
معیارهای رتبه بندی به میزان توانایی شرکت برای پرداخت بیمه، مالیات و حقوق افراد، بستگی دارد و معیار کیفیتی، این است که اگر شکایتی علیه شرکتی نشده باشد، کیفیت و کار آن شرکت بالا است.
برای گرفتن پروژه و برنامه نویسی، ابتدا رتبه در شورای عالی انفورماتیک را میپرسند که چقدر توان مالی برای استخدام پرسنل دارند و چه تعداد ساختمان برای کار دارند، هر شرکتی که سرمایه بیشتری داشته باشد، کار به آن شرکت تعلق میگیرد. کیفیت محصولات خروجی اهمیتی ندارد، در واقع رقابت برای پول است نه کیفیت، این یک چالش بزرگ میباشد که ما چگونه وارد بازار کار گردیم.
چالشهای عمومی مثل بحث قیمت دلار و تورم همیشه تاثیر دارد و تمام کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است. وقتی در کشوری هستیم همیشه تورم وجود دارد و ما باید تورم را بپذیریم که اساس برنامه ریزی بر روی تورم باشد. برای تغییر دادن جامعه، راهکار این است که کل جامعه باید تغییر کند. وقتی در لایههای پایین تجارت، انصاف را رعایت نکنند، هر چقدر بالاتر بروند هم رعایت نمیشود. باید از کف جامعه تغییر اتفاق بیافتد.
رسانه خود، دارای رسالتی است که باید انجام دهد و نباید همه چیز را با پول بسنجد. نقش رسانهها در واقع نوعی کسب و کار محسوب میشود که برای ورود به خبرها هزینهها باید کمتر باشد.
طی گفتگو با حسین مومنی، مدیرعامل شرکت معماری معرفی شد:
علی راوند، مدیر اجرایی مجموعه تبیین کرد:
علی راوند، مدیر اجرایی مجموعه گروه فنی مهندسی راوند:
دکتر سحر تهامی، مدیریت باشگاه ورزشی ست تاکید کرد: