بهراد برزین، مدیر سرمایه گذاری هلدینگ عماد و مجموعه ساختمانی بابک:

مدیریت کارآمد در شرایط اقتصادی فعلی از تورم بازار مسکن می کاهد

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با بهراد برزین، مدیر سرمایه گذاری هلدینگ عماد و مجموعه ساختمانی بابک، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با بهراد برزین، مدیر سرمایه گذاری هلدینگ عماد و مجموعه ساختمانی بابک، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۷۹۰

بخش عمده‌ای از مشکلات کاری که در حال حاضر برای صنعت ساختمان به وجود آمده، ناشی از تحریم‌ها می‌باشد. با توجه به این موضوع که کالا‌های خارجی وارد نمی‌شوند، الزاما با امر تولید در داخل مواجه شدیم. متاسفانه با توجه به اینکه از نظر تهیه مواد اولیه دچار مشکل هستیم و قسمت اعظمی از مواد اولیه باید از خارج از کشور وارد شود، قطعا مشکلات زیربنایی فراوانی وجود دارد. اما با تمام این تفاسیر می‌بینیم که تولید کنندگان، با تمام توان تلاش می‌کنند که کار خود را به بهترین نحو انجام دهند تا رضایت مردم و جامعه حاصل شود.
همچنین در حاشیه، مشکلات دیگری وجود دارد که از سمت شهرداری و ادارات دولتی مثل اداره مالیات و ثبت به وجود می‌آیند. این موارد، مشکلات بسیاری در مسیر سازندگان و تولید کنندگان مسکن بوجود می‌آورد و اجازه انجام کار به نحو مطلوب را به آن‌ها نمی‌دهد.
از طرفی با مشکلات تهیه مواد اولیه خوب مواجه هستند، که به سختی فراهم می‌شود. اما قوانین و مقررات سخت گیرانه شهرداری‌ها باعث می‌شود، تولید کنندگان در تنگنا قرار گرفته و قیمت‌ها واقعی نباشد و هزینه‌ها بر قیمت ملک سرشکن شده که همین امر سبب تولید محصول نهایی با قیمت بالا و غیر منطقی به دست مصرف کنندگان می‌شود.
اگر قانون گذار با توجه به بحث تحریم‌ها و مشکلات موجود و تورم، قوانین را بازنگری کند و در آن تغییرات موقتی یا تبصره‌ای ایجاد نماید، مسائل تا حدود زیادی مرتفع شده و منجر به آزادی عمل تولید کننده می‌شود و در نهایت اجناس بهتر تولید کرده و به دست مردم می‌رساند. چنین راهکار‌هایی باعث بهبود وضعیت قشر فعال در این صنعت شده و همینطور برای متقاضی نیز راهگشا می‌باشد.
مدیریت کارآمد باعث می‌شود در شرایط اقتصادی فعلی، مردم و بخصوص جوانان مشکل تورم را در قیمت مسکن متحمل نشوند. اگر در بخش طلا و خودرو، تورم زیادی رایج شده، حداقل در زمینه مسکن روند افزایش قیمت به شکل طبیعی پیش رود.
در مورد کالا‌های مصرفی، اشخاصی که توان تولید دارند و علاقه‌مند به رقابت با جنس خارجی هستند، به دلیل عدم وجود مواد اولیه مناسب، قادر به تولید جنس خوب در بازار نیستند. تولید کننده برای کاهش قیمت اجناس خود باید میزان هزینه تولید را کاهش دهد، تا بتواند به حد نرمال برساند و سود آوری نیز داشته باشد و با قیمت‌های متوسط بازار نیز برابری کند.
در حال حاضر در صنعت لوازم خانگی مثل ماشین لباسشویی یا در صنعت ساختمان روند رو به رشدی داریم و در حال رسیدن به خود کفایی هستیم. این موضوع بسیار خوب و حائز اهمیت است، حتی از نظر شکل و ظاهر هم مناسب هستند، اما متاسفانه کالایی که باید حداقل ۵سال کارایی داشته باشد ۶ ماه کار کرده و نیاز به تعویض دارد. باید تلاش شود که در کنار تولید به کیفیت مناسب مواد و استاندارد‌های بین المللی نیز توجه شود.
بنده بر حسب تجربه به این نتیجه رسیده ام که صنعت ساختمان سازی، شامل دو بعد است؛ یک بُعد پنهان، که مردم نمی‌بینند و متخصصین در حین کار بر آن واقفند، و بعد از اتمام کار ساختمان نیز مشخص نمی‌شود؛ این که از چه مصالح و متریالی برای ساخت و ساز استفاده شده است.
بُعد دوم که همان وجه آشکار و قابل مشاهده کار می‌باشد این مسئله است که سازنده، در بازار مسکن قیمت هر متر با توجه به منطقه در نظر گرفته می‌شود، در اصل منطقه جغرافیایی میزان سنجش قیمت‌ها می‌باشد. در واقع بر مبنای آن سود خود را محاسبه می‌کنند و ساخت و ساز را به لحاظ صرفه اقتصادی مورد بررسی قرار می‌دهند.
سازندگان ساختمان در ابتدای کار سعی می‌کنند از بهترین متریال استفاده نمایند، اما به علت محدودیت قیمتی و تقاضای مصرف کننده در مناطق مختلف، نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات