سال نو برنامه ریزی نو

بهار آغاز رویش و زایش، همراه با عطر دل انگیز شکوفه‌ها و گل‌های زیبای بهاری فرصتی مناسب برای شروع زندگی با برنامه ریزی صحیح همراه با شادابی، زدودن اندوه و ناامیدی و جایگزین کردن حس زیبای امید به زندگی است که اگر با برنامه‌ریزی، هدفمندی و پشتکار همراه شود می‌تواند فرصتی برای تحول زندگی ما باشد.
این ما هستیم که در کنار دگرگونی طبیعت برای زندگی خود پویایی را رقم می‌زنیم.
بهار آغاز رویش و زایش، همراه با عطر دل انگیز شکوفه‌ها و گل‌های زیبای بهاری فرصتی مناسب برای شروع زندگی با برنامه ریزی صحیح همراه با شادابی، زدودن اندوه و ناامیدی و جایگزین کردن حس زیبای امید به زندگی است که اگر با برنامه‌ریزی، هدفمندی و پشتکار همراه شود می‌تواند فرصتی برای تحول زندگی ما باشد. این ما هستیم که در کنار دگرگونی طبیعت برای زندگی خود پویایی را رقم می‌زنیم.
کد خبر: ۱۰۳۹

آغازی نو
شروع سال جدید فرصتی دوباره برای ایجاد انگیزه و تغییر هر انچه که مانع رسیدن به موفقیت‌های شماست پس برای رسیدن به انچه که آرزوی شماست دست بکار شوید و منتظر رسیدن شانس برای تغییر در سبک زندگی خود نباشید.
باید بدانید که اگر برای پیشرفت و تغییر زندگی خود در انتظار شانس هستید سخت در اشتباه هستید، زیرا که شما خود شروع کننده و ایجاد کننده آن چیزی هستید که در زندگی انتظارش را دارید نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد پس به جای تفکر این که بخت چه زمانی با ما یار خواهد بود خود دست بکار شوید با کوشش و پشتکار مسیر موفقیت را برای خود هموار کنید.

گاهی بعضی از افراد به دنبال چشم و هم چشمی از دیگران هستند که باید مانند آن‌ها باشند و سبک زندگی دیگران را دنبال کنند گاهی هم تصور می‌کنند فاصله بسیار زیادی برای رسیدن با آنچه که در ذهن خود می‌پرورانند با انچه که در واقعیت وجود دارد هست به ناچار دست از تلاش کشیده و از رسیدن به خواسته‌های خود ناامید می‌شوند.
باید یاد بگیریم که خواسته‌ها و انتظارات را بر اساس شرایط فردی خود و ویژگی‌های زندگی شخصی خود در نظر بگیریم مقایسه کردن کاری بیهوده به حساب می‌آید به این دلیل که، تفاوت‌های فردی بسیار متنوعی وجود دارد و هر فردی باید شرایط موجود را با خودش و توانایی‌های خود بررسی کند و مقیاس، زمانی انجام دهد مثلا این ماه نسبت به ماه قبل و این سال نسبت به سال قبل چقدر پر تلاش بوده ام و چه امتیازاتی را کسب کرده ام که این امر موجب تقویت روحیه شده و کمک به امادگی بهتر جهت ایجاد تغییر خواهد بود.

زیرا سال نو فرصتی برای آماده شدن برای شروع تازه در زندگی و اصلاح عادت‌های نامناسب و منفی است.

برای اقدام و حرکت به سمت تغییر بردبار باشید از شکست نترسید و بدانید که هر شکستی تجربه‌ای برای کوشش و تلاش دوباره جهت ساختن انچه که آرزو می‌کنید هستند و همیشه به خود بگویید تجربه کسب کردم و این بار بهتر شروع می‌کنم در این بین توانایی‌ها و استعداد‌های خود را کشف کنید و منطبق با آن جلو بروید برنامه ریزی کنید و در مورد برنامه‌ها و اهداف خود خوب فکر کرده موقعیت و شرایط خود را بسنجید با آدم‌های امین و صاحب‌نظر مشورت کنید یاس و ناامیدی را از خود دور کرده با امید حرکت کرده به جلو گام بردارید به یاد داشته باشید که تمام کار‌های بزرگ دنیا با قدم‌های کوچک، ولی پیوسته و با پشتکار به وقوع پیوسته است.
کمال گرایی و داشتن افکار قانون همه یا چیز منطقی نیست متعادل باشید و انتظارات خود را به تناسب شرایط فردی و موقعیت شخصی خود تنظیم کنید برنامه ریزی کرده زمان بدهید و با پشتکار عمل کنید صبور باشید خود را برای مواجهه با چالش‌های زندگی مهیا کنید و بدانید که شما هم شیرینی رسیدن به هدف و موفقیت را تجربه خواهید کرد.

موفق باشید
فرنگیس نجارزاده کارشناس ارشد روانشناسی

newsQrCode
ارسال نظرات