مهندس مهدی احمدی رامبد، مدیر تالار مهر و ماه واکاوی کرد:

تورم و عدم ثبات قیمت مواد غذایی، یکی از مسائل تالارداران

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با مهندس مهدی احمدی رامبد، مدیر تالار مهر و ماه، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۱۱۲۳

بیش‌ترین موضوعی که باعث آسیب همکاران ما در چند سال گذشته شده، در ابتدا تورم و عدم ثبات قیمت مواد غذایی و دوم بیماری‌های واگیر مثل کرونا بوده است.
کرونا به صورت ناگهانی آمد و در عرض دو سال به طور کلی فعالیت تالارداران را تعطیل کرد و موجب آسیب زیادی به آن‌ها شد به گونه‌ای که بسیاری از آن‌ها ورشکست شدند و به فعالیت خود در این عرصه پایان دادند. تنها افرادی دوام آوردند که مالک و صاحب ملک تالار بودند.
متاسفانه ثبات در کار ما کم و برنامه ریزی دشوار است. به طور کلی فعالیت در این حوزه شرایط خاصی دارد. تجهیزات زیادی لازم است و استهلاک کار بالا است و طی مدتی باید تجهیزات تعویض شوند تا بتوانیم خدمات مناسب و بهداشتی به میهمانان ارائه کنیم.
رییس اتحادیه توانایی‌ها و اختیارات محدودی دارد. به علت شرایط خاص فرهنگی ما، تالار‌ها ضوابط را رعایت می‌کنند.
در باغ‌ها مراسم‌هایی برگزار می‌شود که شاید زیاد مطابق با قوانین ما نباشند. اما تالار‌ها موازین اخلاقی و اسلامی را رعایت می‌کنند. به همین علت شرایط کار تالار خاص است و مشتریان خاص خود را دارد.
تورم و عدم ثبات قیمت مواد غذایی و تجهیزات مورد استفاده به برنامه‌های مورد نظر تالار آسیب می‌زند. این موضوعات فراتر از حدود اختیارات اتحادیه است. همچنین مدیر اتحادیه بسته به اختیاراتی که دارد و با توجه به اینکه هماهنگ کننده صنف نیز می‌باشد، می‌تواند نقش موثری در حل مشکلات و موانع داشته باشد.
متاسفانه در تالار‌های داخل کشور به علت شرایط خاصی که گفته شد، از نظر کیفیت غذا شاخص‌ها پایین‌تر آمده است. موضوع فوق به این معنی است که فقط وظیفه تهیه و سرو غذا انجام می‌شود تا مردم استفاده کنند و مراسم برگزار شود.
اما در کشور‌های پیشرفته‌تر که از نظر اقتصادی از ما وضعیت بسیار بهتری دارند، بیش‌تر به این موضوع توجه می‌کنند که شب مراسم برای مهمانان غذای باکیفیت‌تر و خاطره انگیزتری سرو کنند و به خوبی برگزار شود تا رضایت آن‌ها را جلب کنند.
در اصل رسالت ما این است که مراسمی که برگزار می‌شود، به بهترین نحو با غذای سالم و مواد اولیه ارگانیک و بهداشتی باشد.
مهم‌ترین موضوع سلامت مردم است. سپس لذت بخش بودن شب مراسم برای مهمانان است. اگر به تالار ما مراجعه کرده باشید، طراحی لابی و محوطه به گونه‌ای می‌باشد که زمانی که وارد تالار می‌شوند، احساس خوبی در آن‌ها ایجاد شود. به نحوی نیست که معماری کسالت آوری باشد و تنها یک سالن داشته باشیم.
خارج از کشور به پارامتر‌های زیادی توجه دارند. اما در داخل کشور به صورت انجام وظیفه یا همان رفع تکلیف و برگزاری مراسم و سرو شام است. در حالی که از نظر ما رضایت میهمانان و لذت بردن آن‌ها و کیفیت مواد غذایی و مراسم بسیار اهمیت دارد.
تالار‌ها شرایط خاصی دارند که بیشتر افراد اطلاعی از آن ندارند. به دلیل اینکه تعداد مهمانان و شرایط پذیرایی در تالار به صورت روتین و خرید مواد غذایی به صورت عمده است، قیمت‌ها بسیار مناسب و پایین می‌باشد. برای مثال قیمت غذای صد نفر در تالار با قیمت غذای ده نفر در رستوران‌های سطح شهر، می‌تواند یکسان باشد.
از لحاظ اقتصادی در تالار‌ها قیمت بسیار مناسب است و با تعداد بالا هزینه کاهش می‌یابد. به همین علت بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای خانه در تالار، مراسم برگزار کنند.
یکی از راهکار‌های توجیه و اطلاع رسانی به مردم در خصوص این موضوع رسانه می‌باشد، به این شکل که می‌تواند در این خصوص شفاف سازی و مردم را از این جنبه اقتصادی، آگاه نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات