منصوره حسنی، مدیر آکادمی تناسب اندام آرشیدا:

بانوان، پرچمدار خانواده هستند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ منصوره حسنی، مدیر آکادمی تناسب اندام آرشیدا جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ منصوره حسنی، مدیر آکادمی تناسب اندام آرشیدا جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۱۱۷۰

بنده حدود ۲یا ۳ سال است که به عنوان نائب رئیس هیئت آمادگی جسمانی در آن جا فعالیت دارم. هدف ما بیشتر هدایت بانوان ورزشکار مخصوصا در این شهرستان که افراد مستعد زیادی دارد، همچنین کمک به جامعه ورزشی می‌باشد.
بنده از ۱۷ سالگی ورزش را شروع کردم. کارشناسی تربیت بدنی و ارشد تغذیه و در حال حاضر هم دانشجوی دکترای فیزیولوژی و ورزش هستم و در دانشگاه تدریس انجام می‌دهم. در حوزه‌های مختلف مثل پرورش اندام، کراسینگ، وزنه برداری و آمادگی جسمانی فعالیت دارم.
موضوعی که فکر می‌کنم همه جامعه ورزشی مخصوصا باشگاه‌های خصوصی درگیر آن هستند، این است که در فردیس، ملک‌ها استاندارد‌های لازم برای فضای ورزشی را ندارند.
در شرایطی هستیم که می‌خواهیم برای بانوان و جوانان فضایی ایجاد کنیم. موضوعی که بسیار به جامعه ما کمک می‌کند این است که مخصوصا یک زن، وقتی در یک خانواده فعالیت مفید داشته و سلامت باشد، می‌تواند باعث سلامت یک جامعه شود. مخصوصا در حال حاضر که بانوان شاغل بسیار زیاد هستند، این که بتوانند به ورزش اهمیت دهند و خود را در این مسیر قرار دهند که جامعه سالم تری داشته باشیم بزرگترین هدف بنده است. متاسفانه حمایت از سمت اداره از نظر مکان و سایر موضوعات بسیار کم شده است. حتی در برگزاری مسابقات و موضوعات دیگر، صرفا برای ایجاد انگیزه برای جوانان و هدایت آن‌ها به سمت مسیر درست و استفاده از انرژی آن‌ها است که در نهایت باعث پیشگیری از ایجاد مشکل در جامعه می‌شود. هزینه‌هایی که در این زمینه صرف می‌شود می‌تواند باعث پیشگیری از مشکلات بسیاری شود.
آخرین بار برای برگزاری مسابقات، از اداره درخواست حمایت داشتیم، متاسفانه هیچ بودجه‌ای در اختیار ما قرار نگرفت.
از طرفی ما به صورت شخصی فعالیت می‌کنیم و برای گسترش فضا‌هایی که نیاز داریم، باید هزینه‌های بسیار زیادی متحمل شویم. اجاره‌ها بسیار بالا است. حتی اگر به عنوان یک بخش خصوصی بخواهیم فعالیت خود را گسترش دهیم، نسبت به شرایطی که در شهرستان وجود دارد، نمی‌توانیم فعالیت مورد نظر خود را انجام دهیم و امکانات لازم را در اختیار آن شهرستان قرار دهیم.
پیشنهادی که به هیئت‌ها دادم این بود که خود ما بتوانیم این اختیار را داشته باشیم که کلاس‌های آموزشی برای مربیان برگزار کنیم.
امروزه یکی از ضرورت‌ها این است که مربیان ما به صورت آکادمیک کار کنند. جامعه ما به این موضوع نیاز دارد. سرعت پیشرفت علم بسیار بالا است و در حال حاضر آموزش‌های سطحی جواب گو نیست و مربیان باید اطلاعات خود را به روز کنند.
این کلاس‌های آموزشی را می‌توانیم با هزینه‌های بسیار کم برگزار کنیم و این هزینه را دوباره برای مسابقات و ... صرف ورزش کنیم.
علاقه‌مند هستم که این اتفاق برای خانم‌های شاغل رخ دهد که حتما یک زمانی در روز را برای فعالیت مفید ورزشی خود اختصاص دهند. امروزه متاسفانه زندگی‌ها بسیار پر مشغله شدند و تحرک افراد کاهش پیدا کرده است. یک زن در خانواده به عنوان کسی که پرچمدار خانه می‌باشد، اگر به سمت درست هدایت شود همسر و فرزندان ایشان هم می‌توانند شاد و سلامت باشند و موضوع سلامت یک زن به طور مستقیم بر تک تک افراد خانواده تاثیرگذار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات