فاطمه و سمانه جنتی، مدیران سالن زیبایی راحل بیوتی:

تجربه، مهارت و تخصص لازمه حرفه آرایشگری است

افتخار این را داشتیم تا با دو تن از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با فاطمه و سمانه جنتی، مدیران سالن زیبایی راحل بیوتی، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با دو تن از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با فاطمه و سمانه جنتی، مدیران سالن زیبایی راحل بیوتی، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۱۱۷۳

بنده حدود ۵ سال است که مشغول به فعالیت هستم و همراه با خواهرم تقریبا ۲ ماه است که به صورت خصوصی شروع به همکاری کردیم.
در حال حاضر در عرصه آرایشگری فعالیت بسیار زیاد شده و اکثریت افراد برای امرار معاش، این شغل را انتخاب می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود بازار کار اشباع شود.
بین افراد تازه کار و کسانی که سابقه کار طولانی و علم و دانایی آن حرفه را دارند، تفاوت وجود دارد. بنده در زمینه کراتین و رنگ و لایت، به صورت تخصصی آموزش دیدم و فعالیت دارم. البته تنها به یک آموزش اکتفا نکرده و هر ماه برای به روز رسانی اطلاعاتم در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنم و به این شکل نیست که تنها هدفم مسائل مالی باشد.
تمام تلاش خود را انجام می‌دهم که یک کار بهتر، در سبک‌های اروپایی، که مورد پسند اکثریت افراد است ارائه دهم. با توجه به شرایط اقتصادی موجود، هزینه‌ها را در نظر می‌گیرم تا قیمت‌ها برای مشتریان مناسب و پرداخت برای آن‌ها راحت‌تر باشد.
افراد تازه وارد، به نوعی به فعالیت افراد ماهر، متخصص و با سابقه لطمه وارد کرده اند. مخصوصا در حوزه کار کراتین این مشکل وجود دارد.
برخی افراد که تازه آموزش دیده اند قیمت پایین‌تر ارائه می‌دهند تا مشتری جذب کنند. مشتریان هم نمی‌دانند که این افراد، با سابقه هستند یا تازه کار و این که آیا به صورت اصولی آموزش دیده و جنس مو را می‌شناسند یا خیر. شناخت نوع و ساختار مو موضوعی بسیار مفصل و پیچیده است. موی هر فرد با توجه به ساختاری که دارد نیاز به استفاده از متریال مخصوص خود را دارد.
اکثر افرادی که برای کراتین، به بنده مراجعه می‌کنند، از کار کراتینی که در گذشته توسط افراد دیگری برای آن‌ها انجام شده ناراضی هستند. چون بعد از انجام کار ریزش مو داشتند. باعث خرسندی است، تمام کسانی که برایشان کراتین انجام داده ام، رضایت داشته و دچار چنین مشکلاتی نشده اند. دلیل اصلی این مشکل، تازه کار بودن و نداشتن علم کافی است که در مورد اتوکشی و موادگذاری اصولی اطلاعات کافی ندارند که باید مطابق با تشخیص جنس مو انجام شود.
قطعا افراد زیادی هستند که از ما اطلاعات و سابقه کار بیش تری دارند، اما برخی از افراد تازه کار، در این مقوله مشکل ساز هستند. درست است که باید برای جذب مشتری اقداماتی انجام شود، اما در شرایطی که مشکل ایجاد نکند و حداقل به مشتری اطلاع داده شود که این افراد تازه کار هستند. برای رسیدن به موفقیت باید همواره در تلاش باشیم نه اینکه تنها با یک جلسه آموزش شروع به کار کنیم.
افراد مبتدی باید به گونه‌ای خود را معرفی کنند که مشتری متوجه باشد آن‌ها تازه کار هستند. به این ترتیب بازار کار با افراد مجرب که دانش بالایی دارند و برای رسیدن به این جایگاه زحمات زیادی کشیده اند، خدشه دار نمی‌شود.
تازه کار بودن ایرادی ندارد. بسیاری از افراد تازه کار هم به خوبی آموزش دیده و اصول کار را یاد می‌گیرند و کار مشتری را به بهترین شکل انجام می‌دهند. اما کسی که وقت زیادی صرف نکرده و تنها به فکر درآمد است، نمی‌تواند به موفقیت برسد و بازدهی فعالیتش نیز به نسبت تجربه اش می‌باشد؛ بنابراین تجربه، مهارت و تخصص لازمه حرفه آرایشگری است. در گروه‌های آموزشی معمولا از متریال داخلی استفاده می‌کنند که کیفیت خوبی ندارد. اما شخصا از متریال وارداتی برزیلی استفاده می‌کنم که از طریق چند کمپانی به دست ما می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات