مصطفی و محمد نجاری کندری، مدیران هلدینگ معاملات نجاری:

تولید داخلی باید بهترین کیفیت را داشته باشد

افتخار این را داشتیم تا با دو تن از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مصطفی و محمد نجاری کندری، مدیران هلدینگ معاملات نجاری  جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با دو تن از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مصطفی و محمد نجاری کندری، مدیران هلدینگ معاملات نجاری جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۱۲۰۹

محمد نجاری: در حال حاضر، با چالش‌های فراوانی مواجه هستیم و به نظر می‌رسد انجام امور اداری مربوط به شهرداری می‌تواند مشکل اصلی ما باشد. به عنوان مثال، برای امضای یک کاغذ که باید به دست شهردار برسد، زمان زیادی لازم است در حالی که انجام امور اداری در کشور‌های اروپایی از سال‌ها قبل به صورت سیستمی انجام می‌پذیرد. ممکن است یک موضوع ساده که انجام آن نیاز به پنج دقیقه زمان دارد، چندین روز به طول انجامد. ما برگه به دست در طبقات مختلف برای گرفتن امضا جابجا می‌شویم در حالی که تمام کارکنان مجهز به رایانه هستند و این امور می‌تواند به صورت سیستماتیک انجام شود.
مصطفی نجاری: مجموعه ما در فاز ۳ اندیشه واقع شده است. در حال حاضر، در حال بحث درباره موضوع عرضه و تقاضا هستیم که بر اساس مناطق مختلف کشور متفاوت است. این امر به دلیل تغییرات قیمت ملک در شهر‌های کشور اهمیت دارد. به عنوان مثال، در منطقه ۱ تهران، شاهد طراحی کابین‌های آسانسوری با قالبی کاملاً ساخته شده از طلا هستیم. البته استفاده از این کابین‌ها در منطقه ۱ تهران با مناطق دیگری مانند استان البرز و شهریار متفاوت است. هر منطقه و شهر در زمینه تولید متریال و مصالح خود دارای ترجیحات خاصی است. برای مثال، اگر در منطقه ۱ تهران از محصولات درجه یک ایرانی استفاده کنید، ممکن است در فروش با مشکلاتی مواجه شوید.
ما به عنوان تولید کننده، ابزار و یراق آلات کابینت را در داخل شهر و کشور تولید می‌کنیم. این محصولات، اگرچه ازنظر کیفیت شاید به اندازه کابینت‌های ایتالیایی یا ترک در بازار نباشند، اما قابل استفاده هستند. با این حال، قیمت محصولات ایرانی و خارجی تفاوت قابل توجهی دارند.
کابینتی که به صورت پکیج از ترکیه وارد کشور می‌شود، از نظر کیفیت با استفاده از قالب‌های گوناگون، متفاوت است. قیمت آن نسبت به متریال درجه یک ایرانی، ۳ یا ۴ برابر بیشتر است. هرچند که برخی متریال ها، همان کیفیت را دارد، اما استقبال بیشتری از مواد خارجی صورت می‌گیرد. حتی زمانی که برای خریداران ملک توضیحاتی ارائه می‌دهیم، آن‌ها تمایل بیشتری به استفاده از مصالح و متریال خارجی نسبت به محصولات ایرانی دارند. با وجود این که انواع شیرآلات ایرانی را نیز در اختیار داریم، اما کیفیت آن‌ها ممکن است در برخی موارد، نسبت به نمونه‌های خارجی، برابر باشد. اما زمانی که این متریال را در ساختمان استفاده می‌کنید و در زمان فروش به خریداران توضیحات لازم را ارائه می‌دهید، بدیهی است که محصولات خارجی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.
ما بسیار مایل هستیم که تولیدات داخلی دارای کیفیت بالایی باشند و بتوانیم از آن‌ها در پروژه‌های خود استفاده کنیم. در برخی زمینه ها، تولیدات داخلی ما کیفیت مطلوبی دارند.
جامعه از اجزای تشکیل دهنده خود ساخته می‌شود و اگر قرار باشد به عنوان وزیر مسکن فعالیت کنیم، باید از زیرساخت‌ها آغاز نماییم. متأسفانه، زیرساخت‌های ملک و مسکن ما کیفیت بالایی ندارند. در مقایسه با کشور‌های در حال توسعه مانند ترکیه که همسایه ماست، وقتی که برای بازدید به سازه‌های جدید آن‌ها می‌روید، مشاهده می‌کنید که از سازه‌هایی استفاده می‌کنند که تولیدات خودشان نیستند، اما با کیفیت بسیار بالا ساخته شده اند. نگرش ما نسبت به مسکن و تولیدات داخلی و همچنین پولسازی، اگر قرار باشد تغییر کند، باید نه از طریق وزیر مسکن، بلکه از طریق مسئولین رده پایین‌تر در جامعه مورد توجه قرار گیرد. باید به این موضوع توجه کنیم. به عنوان مثال، ژاپن که در حال حاضر یکی از کشور‌های پیشرفته دنیا است و به طور کامل از محصولات و تولیدات داخلی خود استفاده می‌کند. در مقابل، ما تولیدکنندگان شاخص به تعداد کم در سطح کشور داریم مثلاً در زمینه خودروها. همان طور که مشاهده می‌کنید خودرو‌های خارجی با قیمت چند برابر قیمت اصلی خودرو در کشور به فروش می‌رسند و با این حال، افراد همچنان با اشتیاق از این محصولات استفاده می‌کنند، در حالی که ممکن است محصولات درجه یک ایرانی را استفاده نکنند. این تفاوت از همین جا نشات می‌گیرد که اگر تولیدکنندگان بیاموزند که روز به روز محصولات خود را با کیفیت بهتری تولید کنند، قطعاً جامعه به سمت استفاده بیشتر از محصولات داخلی حرکت خواهد کرد.
این واقعیت باعث می‌شود که افرادی که در حال حاضر در ایران زندگی می‌کنند، انگیزه‌ای برای برنامه ریزی بلند مدت و توجه به آینده خود و فرزندانشان نداشته باشند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند که تولید داخلی باید بیشترین کیفیت را داشته باشد. به عنوان یک عضو کوچک از این جامعه، من نیز قصد دارم به جای استفاده از محصولات خارجی با قیمت بالا به سمت استفاده از محصولات داخلی با قیمت مناسب حرکت کنم، با این حال، وقتی مقایسه می‌کنیم که این محصولات با کیفیت‌های داخلی و خارجی چه تفاوتی دارند، متأسفانه به سمت استفاده از محصولات خارجی می‌رویم، گرچه هزینه آن‌ها بسیار گزاف است.

newsQrCode
ارسال نظرات