علیرضا روستایی، مدیر مجموعه حکیم عقیلی خراسانی :

رسانه یکی از بزرگترین ابزارهایی کمک رسان است

روزنامه جام جم البرز با علیرضا روستایی، مدیر مجموعه حکیم عقیلی خراسانی گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
روزنامه جام جم البرز با علیرضا روستایی، مدیر مجموعه حکیم عقیلی خراسانی گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
کد خبر: ۱۲۹۲

حوزه عطاری چند سالی است که مورد استقبال بیشتر مردم قرار گرفته است، ولی متاسفانه مدیریت منسجم و برنامه مدونی برای عطار‌ها وجود ندارد و متاسفانه تعداد عطار‌ها به شدت زیاد شده است، ولی افراد متخصص در این حوزه بسیار کم هستند. افراد کمی از ماهیت اصلی عطاری‌ها اطلاعات دارند، هیچ مدیریتی بر مجوز‌ها وجود ندارد، نداشتن اطلاعات و رزومه، متاسفانه سالیان سال است که افرادی وارد این حوزه می‌شوند آسیب زیادی به مردم و بدنه این شغل اصیل وارد می‌کنند، همیشه در پشت سر این شغل حرف‌های زیادی وجود دارد و باعث برخورد وزارت بهداشت می‌شود، اما کسی نمی‌آید یک آموزش و یک امتحان و فیلتری برای ورود به این حوزه برای گرفتن مجوز قرار دهد، هیچ نظارتی دراین حوزه وجود ندارد. من در این حوزه تحصیل کرده ام و عاشقانه وارد این حوزه شدم. دوست دارم مشکلات ما به گوش مسئولین برسد.
من در این حوزه ده سال است که مشغول به کار هستم، ما صنف مشخصی نداریم و زیرنظر اتحادیه خواربارفروشان هستیم و این بزرگترین معضلی است که ما را دچار چالش می‌کند. رئیس صنف ما تخصصی دراین حوزه ندارد و نمی‌تواند مشکلات مارا حل کند، در این حوزه ورود دارو‌های غیر قانونی باعث خراب شدن وجه عطاری‌ها می‌شود.
رسانه‌ها نقش کمک کننده فراوانی دارند، به خاطر اینکه صنف مستقل نداریم، من با مدیران زیادی در طی این ده سال صحبت کردم و به آن‌ها راهکار دادم که کلاس‌های آموزشی توسط اساتید بزرگ برگزار کنند و باعث سامان دهی در این صنف شویم. رسانه یکی از بزرگترین ابزار‌هایی است که می‌تواند کمک کند، می‌تواند ذهنیت افراد را نسبت به این حوزه تغییر دهد، چون وجود افراد ناکارآمد باعث آسیب‌های زیادی به این حوزه می‌تواند وارد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات