شهردار گلسار خبر داد؛

جمع آوری جایگاه های غیر مجاز عرضه و کشتار دام در سطح شهر

در راستای اجرای قانون توسط شهرداری  با دستور مقام محترم قضایی جایگاه های غیر مجاز عرضه و کشتار دام در سطح شهر  تخریب شد.
در راستای اجرای قانون توسط شهرداری با دستور مقام محترم قضایی جایگاه های غیر مجاز عرضه و کشتار دام در سطح شهر تخریب شد.
کد خبر: ۱۴۳۵

به گزارش جام جم البرز، محمد گودرزی شهردار گلسار بیان کرد: در راستای اجرای قانون توسط شهرداری با پیگیری مدیریت شهری و با حضور نمایندگان استانداری در کمیسیون بند ۲۰ شهرداری، شبکه بهداشت شهرستان ساوجبلاغ، اداره دامپزشکی، اداره جهاد کشاورزی، کلانتری ۱۲ گلسار، اداره حفاظت محیط زیست، علیرغم تذکرات متعدد کتبی و شفاهی به عرضه کنندگان غیر مجاز دام و بی‌توجهی این افراد با دستور مقام محترم قضایی این محل‌ها تخریب شد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته با تشکیل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ در شهرداری گلسار و پیگیری دبیر و اعضای این کمیسیون، جمع آوری این جایگاه‌ها که باعث مخدوش شدن چهره شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان نیز گردیده بودند در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.
شهردار گلسار اذعان کرد: بر اساس قانون شهرداری‌ها هیچ وظیفه‌ای برای تامین مکان برای دامداران به منظور عرضه مستقیم دام ندارند و بالطبع شهرداری گلسار نیز در این رابطه مسئولیتی ندارد.
وی مطرح کرد: عرضه و کشتار دام در حاشیه شهر و معابر عمومی هیچ توجیهی ندارد و به دلایلی از قبیل عدم شرایط مناسب بهداشتی، عدم نظارت بهداشتی بر سلامت دام‌ها توسط دامپزشک و ناظر بهداشتی و عدم نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار وجود چنین محل‌هایی تهدیدی جدی برای سلامت مردم و به خطر افتادن امنیت غذایی در جامعه است.
شهردار گلسار تاکید کرد: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری که صراحتاً اذعان می‌دارد جلوگیری از ایجاد و تأسیس مراکزی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شود از وظایف ذاتی شهرداری است و در تبصره ذیل این بند قانونگذار مشخص کرده شهرداری در صورتی که بخواهد نسبت به تخریب یا انتقال این مراکز اقدام کند و شهرداری مکلف است مراتب را ضمن اعلام مهلت مناسبی به صاحبان آن ابلاغ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات