بهترین راه پرداخت قبوض و ارتباط با شرکت مخابرات درگاه‌های رسمی است

مشتریان شرکت مخابرات ایران می‌توانند با استفاده از سامانه تلفنی ۲۰۰۰، کددستوری #۲۰۲۰* ویا اپلیکیشن ” مخابرات من” و برخی درگاه‌های پرداخت دیگر نسبت به دریافت صورتحساب کارکرد هزینه تلفن ثابت مطلع و از همین طریق پرداخت نمایند؛ که البته بهترین و مطمئن‌ترین آن درگاه مخابرات من است.
مشتریان شرکت مخابرات ایران می‌توانند با استفاده از سامانه تلفنی ۲۰۰۰، کددستوری #۲۰۲۰* ویا اپلیکیشن ” مخابرات من” و برخی درگاه‌های پرداخت دیگر نسبت به دریافت صورتحساب کارکرد هزینه تلفن ثابت مطلع و از همین طریق پرداخت نمایند؛ که البته بهترین و مطمئن‌ترین آن درگاه مخابرات من است.
کد خبر: ۱۶۱۳

به گزارش جام جم البرز،اغلب مشتریان آگاه هستند که در صورت دسترسی وب، بهترین روش پرداخت قبوض مختلف تلفن، استفاده از سامانه «مخابرات من» در سایت شرکت و اپلیکیشن Mytci است.
اخیراً مطلبی در سایت تابناک در مورد هزینه‌های قبوض تلفن ثابت در سال ۱۴۰۳ منتشر شده که به‌رغم اینکه بخش‌هایی از آن منطبق با اطلاعات اعلامی شرکت مخابرات است، در بخش‌های مهمی احتمالاً از روی ناآگاهی، مطالب غیرواقعی استفاده شده و همچنین در یک خبر اطلاعی برای تمام مشتریان، از تبلیغ برای یک اپلیکیشن پرداخت استفاده شده که مصداق رپورتاژآگهی و عمل غیرحرفه‌ای برای یک رسانه حرفه‌ای است.
انتشار این مطلب در حالی ست که افزایش هزینه تلفن ثابت کمترین میزان نسبت به تمام خدمات در ۲۰ سال گذشته است، یعنی تعرفه سرویس‌های مخابرات ایران حدود ۲۰ سال ثابت بوده و ازشهریور سال ۱۴۰۱ با تعدیل تعرفه حداقلی تغییر کرد.
نکته مهم در این افزایش حداقلی این است که براساس محاسبات صورت گرفته، در ازای نگهداری از خطوط محاسبه شده با توجه به تورم دو رقمی سالیان متوالی، بسیار کم و در حد ادامه فعالیت شرکت مخابرات در این تورم و هزینه‌های فزاینده نیست.
نکته بعدی افزایش «حداقلی» تعرفه مخابرات است که بعد از ۲۰ سال، مطابق مصوبه ۳۳۸ سازمان تنظیم مقررات با عنوان دستورالعمل تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، هزینه نگهداری و نه تعرفه‌ها، افزایش پیدا کرد. این افزایش بر اساس نفر-ساعت در ازای نگهداری از خطوط محاسبه شده که با توجه به تورم بسیار کم و در حد ادامه فعالیت شرکت مخابرات در این تورم و هزینه‌های فزاینده نیست.
همچنین در ابتدای سال ۱۴۰۳، مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد که روی قبوض محسوس بود، ولی این مبلغی که از مشتریان در ازای مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود متعلق به اداره دارایی است و ریالی از آن به مخابرات واریز نمی‌شود.
مطابق مصوبه ۳۳۸ سازمان تنظیم مقررات (نحوه اجرای دستورالعمل تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران)، مشتریان تلفن ثابت در تهران ۲۰ هزارتومان، در مراکز استان‌ها ۱۵ هزارتومان و در سایر نقاط کشور ۱۰ هزارتومان به صورت ماهیانه به مخابرات می‌پردازند و به جای آن به ترتیب ۴۴۴۴، ۳۳۳۳ و ۲۲۲۲ دقیقه مکالمه رایگان دارند لذا دقایق مکالمه‌های استانی، بین استانی و تلفن همراه محاسبه و اگر از این مبالغ بیشتر باشد در صورتحساب محاسبه می‌شود.
هزینه مکالمه در گذشته به ازای هر دقیقه شهری ۴۵ ریال و بین استانی ۳۳۹ ریال بوده است.
در نهایت باید دانست علی رغم تمام زیان‌های وارده به مخابرات، به علت زیرساختی بودن خدمات آن، مدیران و همکاران شرکت هیچ گاه در مسیر توسعه به نفع بازار پیشران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ذره‌ای تردید به خود راه نداده و علی رغم تمام مشکلات با همکاری نهاد‌های بالادستی و وزارت ارتباطات، توانسته اند چراغ ارتباطات کشور را روشن نگه دارند.
از رسانه‌ها نیز انتظار می‌رود ضمن نشر اطلاعات درست در این زمان، موارد مربوط به رپورتاژ آگهی را به هیچ وجه به عنوان خبر یا گزارش خبری منتشر نکنند، زیرا این کار علاوه بر غیرحرفه‌ای بودن و داشتن مسئولیت قانونی، اعتماد متقابل مردم، سازمان‌ها و رسانه‌ها را به یکدیگر کم کرده و انتشار صحیح و شفاف اخبار و دسترسی آزاد به اطلاعات را با مشکل مواجه سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات