تحقق ایران آزاد و آباد از مسیر انتخابات می‌گذرد

الحمدلله انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به خوبی در سال ۱۴۰۲ در استان البرز برگزار شد و طبق آمار و ارقام رسمی اعلام شده از سوی وزارت کشور مردم این استان توانستند در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، حضور بیشتری نسبت به دوره قبل در پای صندوق‌های رای داشته باشند.
 اگر بخواهیم به دلایل حاصل شدن این دستاورد اشاره کنیم، قطعا اقدامات و فعالیت‌های احزاب و گرو‌های سیاسی یکی از دلایل اصلی آن است. به همین دلیل در آستانه انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در استان البرز خبرنگار جام جم جم البرز گفتگویی با آقای محمدعلی کبیری سرپرست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان البرز گفتگویی انجام داده است که ماحصل این گفتگو را در ادامه می‌خوانیم.
الحمدلله انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به خوبی در سال ۱۴۰۲ در استان البرز برگزار شد و طبق آمار و ارقام رسمی اعلام شده از سوی وزارت کشور مردم این استان توانستند در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، حضور بیشتری نسبت به دوره قبل در پای صندوق‌های رای داشته باشند. اگر بخواهیم به دلایل حاصل شدن این دستاورد اشاره کنیم، قطعا اقدامات و فعالیت‌های احزاب و گرو‌های سیاسی یکی از دلایل اصلی آن است. به همین دلیل در آستانه انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در استان البرز خبرنگار جام جم جم البرز گفتگویی با آقای محمدعلی کبیری سرپرست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان البرز گفتگویی انجام داده است که ماحصل این گفتگو را در ادامه می‌خوانیم.
کد خبر: ۱۶۳۰

از شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی بگویید برای آشنایی بیشتر خوانندگان جام جم البرز:
شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان البرز، مدت بسیاری است که با عناوین مختلف فعالیت داشته و در حال حاضر چندین سال است که با همین اسم فعالیت می‌کند و متشکل از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی است. شخصیت‌های حقیقی شامل شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و معتمدین هر شهر، محله و استان هستند. شخصیت‌های حقوقی هم از احزاب رسمی که از سوی وزارت کشور مجوز فعالیت دارند و همسو با اهداف شورای ائتلاف حرکت می‌کنند تشکیل شده است.
در زمینه انتخابات، ارزیابی کاندید‌ها از سوی شورای ائتلاف به چه صورت بوده؟
در بحث انتخابات همواره در سال‌های گذشته بر اساس یک شیوه نامه‌ی ویژه و در راستای مصوبات و ابلاغیه‌های مرکز، از کاندید‌های تایید صلاحیت شده دعوت شده، افراد علاقمند نیز به صورت حضوری و یا در تارنمایی مدارک مورد نیاز را بارگذاری کرده و در مرحله ارزیابی شورای ائتلاف قرار می‌گیرند.
این شورا در هر مرحله از انتخابات با مصاحبه و ارزیابی، افراد را مورد ارزیابی قرار داده و با بررسی‌های تکمیلی و میدانی، متناسب با نتایج به دست آمده، برگزیدگان را مورد حمایت شورای ائتلاف قرار می‌دهند.
شورای ائتلاف البرز در دور اول انتخابات استان چگونه مراحل ارزیابی خود را طی کرد؟
در این مقطع طبیعتأ یک دستور العمل با عنوان فرآیند ارزیابی کاندیدا‌ها به تمامی استان‌ها ابلاغ شد و می‎بایست طبق آن دستور که شامل ۳۵ گزینه و جمع امتیازش ۱۴۰ بود افرادی که رزومه خودشان را ارایه داده بودند مورد ارزیابی قرار گرفتند. طبق آن چیزی که در سامانه مرکز و خود استان ارایه شده بود ۱۸۱ نفر از ۳۵۱ کاندید‌های تأئید صلاحیت شده سه شهرستان کرج، فردیس، اشتهارد و بخش آسارا ثبت نام خود را در ارزیابی شورای ائتلاف استان البرز انجام داده بودند. از این تعداد ۸۷ نفر در سه روز متوالی مورد ارزیابی و مصاحبه قرار گرفتند. طی این مصاحبه و ارزیابی بر طبق دستورالعمل مقرر شد در هر شهرستان نفرات برتر بر اساس امتیازبندی انجام شده به مرحله بعدی ارزیابی راه یافتند. فرآیند ارزیابی در شورای ائتلاف شامل ۴ گام می‌شد که این مرحله اول بود. مسوولین قبلی شورای ائتلاف استان بعد از اینکه سه روز مصاحبه انجام شد نفرات تجمیع شده سه شهرستان را -باتوجه به اینکه از مجموع آن نمره‌ای حاصل شود و فرد مورد نظر انتخاب می‌شود- در برنامه کاری خود قرار دادند که البته این اقدام خلاف دستور العمل بود در صورتی که هر شهرستان باید جداگانه نفرات برتر مشخص می‌شد.
در گام دوم طی فرآیندی که وجود دارد مصاحبه مجدد صورت می‌گیرد و پس از گذراندن مراحل، آنچه که حاصل می‌شود به مردم اعلام عمومی شود. در این مقطع به مسوولان وقت گفته شد که باید در هر شهرستان نفرات برتر به صورت جداگانه به مرحله دوم راه پیدا کنند که متأسفانه توجه‌ای نشد و لیست ۱۰ نفره‌ای منتشر کردند! بعد از نظارت و ارزیابی‌های انجام شده از سوی مرکز و پس از چندین بار اعلام تذکر، سرانجام تصمیم بر آن شد تا مسوولین وقت شورای ائتلاف استان البرز برکنار شده و تغییر یابند. پس از آن از بنده درخواست شد تا این مسوولیت را بپذیرم. در آن وقت برای من دو راه پیش روی بود، قبول مسوولیت یا انحلال شورای ائتلاف در استان البرز در مقطع حساس برگزاری انتخابات! در نهایت برای جلوگیری از انحلال شورای ائتلاف البرز و با در نظر گرفتن توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد تلاش همگان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، این مسوولیت را پذیرفتیم.
از سوی مرکز برای من حکمی صادر شد و در این حکم برای اولین بار، کلمه اختیارات ویژه به کار برده شده است که به گفته خودشان تا کنون چنین حکمی در سطح کشوریِ شورای ائتلاف برای شخصی صادر نشده. به هرحال شرایط حساس بود و جایز بود این اختیارات ویژه را مسوول داشته باشد تا بتواند این موضوع را ساماندهی کند. به لطف خداوند و حضور همکاران پرتلاش الحمدلله تا امروز نیاز نشده است تا از اختیارات ویژه استفاده کنم.
پس از صدور حکم سرپرستی، اولین کاری که ما باید انجام می‌دادیم این بود که اقدامات جاری را به صورت کامل مطابق دستور العمل ساماندهی کنیم. در همین راستا ما نفرات برتر هر شهرستان را بر اساس نمرات و امتیازات اخذ شده جداگانه مشخص کردیم و از آن بین ۶ نفر برتر را به مرکز معرفی کردیم. پس از آن مرکز شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با بررسی سوابق، مدارک و امتیازات اسامی، دو نفر را از آن میان برگزیده و معرفی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات