مهندس ماکان مهرابیان، مدیریت خلاق مجموعه اعلام کرد:

فیدار نما؛ تولیدکننده شیک ترین نمای ساختمانی در صنعت مدرن

مهندس  ماکان مهرابیان، مدیرعامل توانمند و متخصص مجموعه فیدار نما، یکی از تولید کنندگان مبتکر، خلاق و ایده پرداز صنعت مدرن ساختمان و بخصوص متریال های پیش ساخته نمای ساختمان است که چند سالی است در تولید نماهای فوق سبک فعالیت دارد. با ایشان درباره معرفی و ارزیابی این محصولات گفت و گویی انجام داده ایم که توجه شما را بدان جلب می کنیم:
مهندس ماکان مهرابیان، مدیرعامل توانمند و متخصص مجموعه فیدار نما، یکی از تولید کنندگان مبتکر، خلاق و ایده پرداز صنعت مدرن ساختمان و بخصوص متریال های پیش ساخته نمای ساختمان است که چند سالی است در تولید نماهای فوق سبک فعالیت دارد. با ایشان درباره معرفی و ارزیابی این محصولات گفت و گویی انجام داده ایم که توجه شما را بدان جلب می کنیم:
کد خبر: ۱۶۴۶

در ابتدای مصاحبه، لطفا درباره محصولات تولیدی خود به تفصیل توضیح فرمایید.
کار ما تولید نما‌های فوق سبک و بومی سازی آن‌ها در ایران است. اهمیت نمای ساختمان در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانند که هویت و زیبایی یک ساختمان را نمای آن بیان می‌کند و در نگاه نخست، نمای یک ساختمان است که توجه دیگران را به خود جلب می‌کند. همین موضوع باعث شده است که در چند سال اخیر نما‌های دکوراتیو زیادی برای زیباتر شدن ساختمان‌ها طراحی شود. یکی دیگر از عوامل افزایش گرایش به این گونه نما‌ها را می‌توان معایب فراوان نما‌های سنگی و آجری قدیمی دانست؛ برای مثال، برخی از معایب نما‌های قدیمی را می‌توان چنین برشمرد:
- وزن زیاد
- خطر سقوط قطعات
- زود کثیف شدن و سختی تمیز کردن آن
- هزینه زیاد نصب و تعمیر
- سختی نصب و تعمیر
- زمانبر بودن نصب و تعمیر و...
از سوی دیگر، برخی از مزایای مختلف نما‌های فوق سبک و مدرن تولید شده در مجموعه ما را می‌توان از عوامل افزایش گرایش به این نوع نما‌ها دانست که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم:
- وزن بسیار کم و سبک بودن
- ضد آب بودن
- بی خطر بودن
- کثیف نشدن در مدت زمان طولانی
- شست و شوی خیلی آسان
- عایق گرما و سرما بودن
- قیمت نسبتاً ارزان در مقایسه با نما‌های آجری و سنگی
- نصب و تعمیر آسان
- زمانبر نبودن نصب و تعمیر و...
بسیار عالی، به شما خداقوت می‌گوییم؛ ایده این کار چطور به ذهنتان رسید؟
در سال ۱۳۹۴، در نمایشگاه صنعت ساختمان، در یکی از غرفه‌ها به نمای بسیار زیبا و شکیلی برخوردم و تصور کردم که نوعی سنگ نماست، اما زمانی که از نزدیک آن را بررسی کردم، متوجه شدم که یک متریال سبک است که ظاهری مثل سنگ دارد. سپس درباره آن به تحقیق و پرس و جو پرداختم و فهمیدم که از ترکیه وارد می‌شود. همان جا بود که این ایده به ذهنم رسید که این محصول پرکاربرد را در ایران تولید و بومی سازی کنم.
ما با کمترین امکانات، کار را شروع کردیم و ابتدا ماشین آلات مورد نیاز را تولید و آن‌ها را کاملاً بومی سازی کردیم و با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که با استفاده از علم و تجربه و نبوغ ایرانی، ما اکنون یکی از بهترین متریال‌های مرغوب دنیا را تولید می‌کنیم و می‌توانیم در صادرات، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.
ضمن این که به جنابعالی تبریک می‌گوییم، بفرمایید که تفاوت این محصول و دیگر نما‌های ساختمانی در چیست؟
اولین ویژگی مهم متریال تولیدی ما این است که برخلاف نما‌های سنگی و آجری قدیمی، ۶۰ درصد عایق حرارت و صوت است. این ویژگی می‌تواند هم در هدررفت انرژی به ما کمک کند و هم در تأمین آسایش و آرامش بیشتر در منزل.
دومین ویژگی نما‌های مدرن ما، سبکی بسیار زیاد آن است که تقریبا یک دهم نمای سنگی وزن دارد.
سومین ویژگی محصولات ما سرعت بالای اجراست. چهارمین ویژگی که می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد، شکل و ظاهر زیبای نما‌های مدرن ماست که هرگز نمی‌توان با سنگ و آجر، چنین طرح‌های زیبا و جذابی کار کرد و اگر تا حدودی بتوان کار جذابی با سنگ و آجر اجرا کرد، مستلزم هزینه و زمان بسیار خواهد بود که اصلاً اقتصادی نیست.
پنجمین ویژگی، مربوط به امنیت و سلامتی است که به دلیل سبکی مواد تشکیل دهنده این نمای جدید، در زمان زلزله و طوفان و... خسارتی وارد نمی‌کند، اما همه می‌دانیم که در مواقع زلزله و باد شدید و... نما‌های سنگی چه خطرات بسیار بزرگی می‌آفرینند که گاه سبب مرگ یا مجروحیت شدید افراد شده اند.
ششمین امتیاز نما‌های فوق سبک ما تنوع و جذابیت طرح‌ها به تناسب سلایق افراد است که حدود ۳۵۰ مدل ابزار دارد و بسیار راحت با هر سلیقه و بودجه‌ای قابل اجراست.
نهایتا این که، چون این نما‌های مدرن ما دارای کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی است، با افزایش کاربرد آن و استقبال بیشتر مردم می‌توان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد و در تقویت اقتصاد مملکت خود خدمتی هرچند کوچک انجام داد.
لطفا درباره نما‌هایی که تا کنون کار کرده اید، توضیح دهید و بفرمایید در کدام مناطق هستند یا چه پروژه‌هایی بوده است؟
پروژه‌های اجرا شده ما از ساختمان‌های شخصی یک یا دو طبقه و ویلایی شروع می‌شود تا هتل‌ها و برج‌های ۱۰ طبقه به بالا. تا کنون حداقل ۵ هتل بزرگ در کشور توسط همکاران بنده طراحی و اجرا شده است. تعداد زیادی از مجتمع‌های مسکونی شخصی و دولتی نیز کار شده که هم شامل نوسازی و بازسازی بوده و هم ساخت اولیه ساختمان. ما می‌توانیم برای هرکسی با هر سلیقه‌ای طبق نظر کارفرما طراحی و اجرای کامل نما را برعهده گرفته و تمام مراحل آن را در زمانبندی توافقی انجام دهیم. ضمنا با داشتن ۳۵ نمایندگی در مناطق مختلف کشور، می‌توانیم برای شهر‌ها و استان‌های متعددی خدمات خود را ارائه دهیم. به طور کلی همواره تلاش و اهتمام فیدار نما بر تولید شیک‌ترین نمای ساختمانی در صنعت مدرن بوده است.
جهت ارتباط علاقه‌مندان به خدمات شما، آدرس و دیگر راه‌های ارتباطی را برای مخاطبان اعلام نمایید.
نشانی: کرج، ضلع شمال شرقی پارک عطار، جنب کافه نگرو، ساختمان فیدار نما
شماره تماس: ۰۹۱۲۳۴۹۲۸۷۹
نشانی پیج اینستاگرام: @behinanama
نشانی سایت: www.behinanama.com
ساعت کاری: ۹ الی ۱۶

newsQrCode
ارسال نظرات