جایگاه ویژه‌ بانوان در اسلام

امام جمعه چهارباغ با اشاره به نگاه ابزاری غرب به زنان و دختران، گفت: بانوان در دین مبین اسلام دارای عظمت و جایگاه ویژه‌ای هستند.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به نگاه ابزاری غرب به زنان و دختران، گفت: بانوان در دین مبین اسلام دارای عظمت و جایگاه ویژه‌ای هستند.
کد خبر: ۱۶۸۵

به گزارش جام جم البرز،حجت‌الاسلام مهدی دربانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت و تبریک روز دختر به دختران و بانوان، گفت: یک بانو در اسلام چنان مورد توجه قرار می‌گیرد که مزار با برکت ایشان تبدیل به مرکز پرورش علما و مراجع تشیع جهان می‌شود.

امام جمعه چهارباغ با اشاره به کلام بزرگان درباره کرامات حضرت معصومه (س) و ارادت آنان به آن حضرت، اظهار داشت: نگاه دین اسلام به بانوان این‌گونه است، زنان در اسلام دارای عظمت و جایگاه ویژه‌ای هستند.

وی با اشاره به نگاه ابزاری و تحقیرآمیز غرب به زنان و دختران، افزود: افتخار دشمن، برهنگی زن و نمایش بدن اوست.

دربانی با اشاره به خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه، بیان داشت: پوشش برخی اساتیدی که بازداشت شدند با پوششی که غربی‌ها ترویج می‌کنند متفاوت بود، کسی که از دانش و مغزش استفاده کند از بدنش برای محبوبیت استفاده نمی‌کند.

وی تصریح کرد: گردان‌های مخالفت حکومت آل خلیفه در بحرین موسوم به «سرایا الاشتر» به حلقه جهاد مقاومت متصل شد، این در حالی است که بحرین اولین کشوری بود که با ائتلاف آمریکا و اسرائیل علیه یمن دست دوستی داد، باید منتظر اتفاقات جدید در بحرین باشیم.

امام جمعه چهارباغ بیان داشت: گورباچف بعد از سرنگونی شوروی، در سالگرد امام راحل اظهار کرد: اگر به دستور ایشان عمل می‌کردم شاهد این وقایع تلخ علیه شوروی نبودم؛ تاریخ تکرار می‌شود، سران عرب بدانند اگر به فرمایش رهبر ایران عمل نکنند مانند شوروی از صحنه سیاست حذف خواهند شد.

دربانی با اشاره به اینکه اداره راهبردی ملت آزاد و بیدار جهان در دست رهبر فرزانه ایران است، افزود: استراتژی رهبری برای تغییر موازنه قدرت در جهان واضح است و باید قدر ایشان را بدانیم.

وی اظهار داشت: برائت در حج امسال، با سال‌های قبل متفاوت است و باید پرشورتر برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات