فرشاد پوردهقان، مدیر املاک عدالت گستر:

تولید مسکن به بخش خصوصی واگذار شود

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی فرشاد پوردهقان، مدیر املاک عدالت گستر، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی فرشاد پوردهقان، مدیر املاک عدالت گستر، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۱۷۰۹

مدیران دفاتر املاک با مشکلات بسیاری روبرو هستند. با توجه به این که دیدگاه خوبی در جامعه ما نسبت به این شغل وجود ندارد.
مشاورانی که در دفاتر املاک کار می‌کنند، در کشور ما بسیار مظلوم هستند. همه را خانه دار می‌کنند، اما هیچ دستمزد مشخصی برایشان در نظر گرفته نشده است. معمولا متقاضیان از فروشنده درخواست می‌کنند که فایل را به آن‌ها بسپارد. زحمات بسیاری برای تهیه یک فایل کشیده می‌شود. ماه‌ها تلاش می‌کنند، که دو نفر با هم صحبت کرده و بتوانند به تفاهم برسند. با استفاده از روابط عمومی و استرس فراوانی که تحمل می‌کنند سعی می‌شود ارتباط دو طرف معامله صورت گیرد و یک نفر را زمین دار یا خانه دار می‌کنند.
متاسفانه قانون هیچ عدد یا اجرت مشخصی برای افراد مشاور تعیین نکرده است. تنها درصدی برای دفاتر املاک مشخص شده که بخشی از آن را برای مشاور قرار می‌دهند، در صورتی که کار و زحمت اصلی بر عهده مشاور است.
به نظر بنده مشاور املاک، شغل بسیار سختی است. از نظر بسیاری ممکن است درآمد آن زیاد باشد، اما سختی‌های کار بسیار بالاتر می‌باشد.
اکثرا مشاورین دفاتر املاک سازنده هم هستند. موضوع سازندگی هم در کشور ما مسائل و چالش‌های خاص خود را به همراه دارد. تولید مسکن مشکلات بسیاری دارد، در حالی که کار مثبت برای جامعه انجام می‌دهند. عده کمی هستند که سرمایه‌های زیادی دارند و ممکن است، این افراد دچار مشکل نشوند. برخی از کسانی که می‌خواهند تازه شروع به کار کنند، دچار مشکل خواهند شد و باید حمایت شوند.
در مورد ساخت مسکن و خانه دار کردن مردم، دولت می‌تواند ازاین افراد کمک بگیرد. بسیاری از آن‌ها کاربلد و حرفه‌ای هستند و شغل دولتی ندارند که حقوق بگیرند. در کنار زحماتی که می‌کشند شاید حتی حقوق کمتری داشته باشند.
پیشنهاد بنده به عنوان شخصی که در این زمینه تجربه دارم، این است که باید بیشتر از این افراد حمایت شده و از توانایی‌های آن‌ها استفاده شود. میلیون‌ها مسکن ساخته می‌شود که ممکن است مشکلاتی داشته باشند در این صورت می‌توان از این افراد کمک گرفت.
از آنجایی که ما سازنده هم هستیم، با علم به این موضوع معتقدم باید تولید مسکن، به بخش خصوصی واگذار شود و افراد متخصص عهده دار امر ساخت و ساز شوند.
کیفیت لوازم ایرانی خوب است. ما در شغل خود، ابتدا سعی می‌کنیم از مواد اولیه ایرانی استفاده کنیم. جدا از بحث اقتصادی، به سازندگان و تولیدکنندگان محصولات هم کمک می‌شود. اما گاهی اوقات نظارت کم است و محصولات، کیفیت لازم را ندارند و نمی‌توانیم در ساختمان استفاده کنیم. برند‌های خوب ایرانی هم داریم، اما در بعضی موارد این مشکلات هم وجود دارد. مردم ما لیاقت بهترین‌ها را دارند و باید از محصولاتی باکیفیت و در شأن آن‌ها استفاده کنیم.
در حال حاضر رسانه در دنیا حرف اول را می‌زند. تبلیغات مانند گذشته نیست و همه اصناف از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی در حال تبلیغ هستند. در دنیای امروز بدون تبلیغات نمی‌توان کار انجام داد. حتی اگر در مورد ساده‌ترین محصولات باشد. کمک رسانه‌ها نقطه قوت بخش فروش است.

newsQrCode
ارسال نظرات