ماکان مهرابیان، مدیر مجموعه فیدار نما:

ایران، معدن یکی از بهترین سیلیس‌های جهان است

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ ماکان مهرابیان، مدیر مجموعه فیدار نما جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ ماکان مهرابیان، مدیر مجموعه فیدار نما جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۱۷۳۴

فعالیت ما در زمینه تولید نما‌های فوق سبک است که به عنوان جایگزینی برای سنگ و سیمان عمل می‌کنند. این نوع نما‌ها به مدت تقریبی ۱۰۰ سال در سراسر جهان استفاده شده اند و ترکیه بیشترین استفاده را از آن‌ها دارد.
در حال حاضر ما به عراق صادرات انجام می‌دهیم. در بازار ایران، سهم ما تقریباً یک هزارم نمای ساختمان‌ها است. علت این است که ما با مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی برای اخذ تاییدیه و گواهی فنی صحبت کرده‌ایم. متأسفانه در سیستم اداری آن‌ها مدت هاست که مشکلات ما رفع نشده است. در نهایت، آن‌ها به این نتیجه رسیده اند که به دلیل عدم وجود استاندارد برای مواد در ایران، قادر به صدور گواهی تاییدیه نیستند. این موضوع باعث کندی در پیشرفت کار ما شده است. ما به تاییدیه مسکن و شهرسازی و آتش نشانی نیاز داریم. در صورتی که مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی گواهی دهد، آتش نشانی نیز ما را تایید خواهد کرد. اگر موفق شویم تاییدیه و گواهی نامه را از مسکن و شهرسازی دریافت نماییم، می‌توانیم تولیدمان را افزایش داده و نیرو‌های خود را از ۱۵ نفر به ۵۰۰ نفر افزایش داده و اشتغال زایی بسیار زیادی ایجاد کنیم. با استفاده از این مواد، ساختمان‌ها را سبک و هوشمند می‌کنیم. مواد اولیه موجود ما ۶۰ درصد عایق هستند و در زمان زلزله از خسارت و تخریب ساختمان‌ها جلوگیری می‌کنند.
عدم حمایت و نبود استاندارد مشخص برای مواد ساختمانی، از جمله مشکلات بسیار مهمی است که با آن مواجه هستیم. در حال حاضر، ما درصد کمی از بازار نمای ساختمان را در اختیار داریم. اما اگر بتوانیم به طور مستقیم وارد این بازار شویم، می‌توانیم اشتغال زایی بسیار زیادی را به همراه داشته باشیم. هم اکنون صادرات به عراق، افغانستان و کشور‌های اوراسیا در حال انجام است و کیفیت محصولات ما بهتر از نمونه‌های ترکی و اروپایی می‌باشد. ایران به علت داشتن یکی از بهترین سیلیس‌ها در جهان، محصولات با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌کند. با این حال، به دلیل هزینه بالای مواد اولیه در ایران نسبت به ترکیه و تأمین بیشترین محصولات بازار اروپا توسط ترکیه، دشواری در صادرات به عراق و سایر کشور‌ها وجود دارد.
بدون شک، تبلیغات و افزایش شناخت محصولات ما از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما در حدود هفت سال است که در ایران فعالیت می‌کنیم، اما نیازمندیم تا بیشتر شناخته شویم و مردم بیشتر با محصولات ما آشنا شوند. آگاه سازی باعث می‌شود مردم از مواد اولیه سنتی استفاده نکرده و به جای آن، از محصولات جدید و با کیفیت تری استفاده کنند. استفاده از مواد سنگی کوه‌ها به نابودی محیط زیست منجر می‌شود و ما باید نسبت به این آسیب‌ها آگاه باشیم. استفاده ازمواد اولیه سبز در ساختمان سازی، علاوه بر حفظ محیط زیست، سودمندی‌های دیگری نیز دارد. این متریال‌ها در مقابل زلزله مقاومت بیشتری دارند و به عنوان عایق انرژی عمل می‌کنند. بهترین رویکرد این است که آگاهی مردم را نسبت به این مسئله افزایش داده و آن‌ها را به استفاده از این مصالح در ساختمان‌هایشان تشویق کنیم. همچنین، امیدواریم که مسئولین به مشکلات ما گوش فرا دهند و در راستای حل آن کوشا عمل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات