برگزاری همایش جوانی جمعیت در شبکه بهداشت ساوجبلاغ

صبح روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴٠۳ همایشی با عنوان هفته گرامیداشت جوانی جمعیت در سالن همایش‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساوجبلاغ برگزار گردید.
صبح روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴٠۳ همایشی با عنوان هفته گرامیداشت جوانی جمعیت در سالن همایش‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساوجبلاغ برگزار گردید.
کد خبر: ۱۷۴۵

به گزارش خبرنگار جام جم البرز از ساوجبلاغ،رنجبر پور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساوجبلاغ ضمن خیر مقدم به حاضرین همایش افزود: کشور ما در طول ۱۳۶۸ تا به امروز شش و نیم درصد تولد داشته که در سال۱۴٠۲ یک و هشت دهم در کشور بوده که درشهرستان ساوجبلاغ یک و یک دهم میباشد که متاسفانه این آمار در ساوجبلاغ و استان البرز بسیار پائین و فاجعه بار است.

رنجبر پور گفت؛ آمار تولد در سال ۱۴٠۱، ۱۹۱۹ نوزاد و سال ۱۴٠۲، ۱۸۹٠ تولد بوده و ۲۹ تولد نسبت به سال قبل کمتر شده است و این روند بسیار خطرناک و نشان دهنده ورود به فاز پیری کشور میدانیم.

رنجبر پور ادامه داد: متاسفانه رسم بد و بالارفتن سن ازدواج از ۳۵تا۴٠سال باعث بروز یک سری از بیماری‌های شایع در زنان شده است که اگر سن ازدواج از ۲٠ تا ۲۴ سالگی باشد میتواند از بیماری‌ها خطرناک و سرطان‌های زنان جلوگیری کند.
رنجبرپور در ادامه به بیان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: به فرموده رهبر انقلاب تکثیر نسل برای حفظ نظام مقدس اسلامی خیلی حائز اهمیت است و فرزند آوری جز مهمترین وظایف و باعث پیشرفت و شکوفایی کشور و جمعیت جوان می‌باشد.
رنجبر پور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساوجبلاغ از یکی از فعالین حوزه جوانی جمعیت سرکار خانم زهرا موسایی نام برد و ضمن تقدیر و تشکر از وی از همه دغدغه‌مندان و اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی خواست بصورت دلی پای کار بیایند و برای جلو گیری از پیری جمعیت و اینکه جامعه از زوایای مختلف دچار آسیب نشود در ترغیب امر فرزند آوری در میدان جهاد تبین باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات