با حضور وزیر صمت؛

موتور دیزل لوکوموتیو ایرانی در البرز رونمایی شد

موتور دیزل لوکوموتیو ایرانی با قدرت چهار هزار اسب با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی در فردیس رونمایی شد.
موتور دیزل لوکوموتیو ایرانی با قدرت چهار هزار اسب با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی در فردیس رونمایی شد.
کد خبر: ۱۷۵۹

به گزارش جام جم البرز:"عباس علی آبادی" وزیر صنعت ، معدن وتجارت ، در حاشیه رونمایی از موتور دیزل با توان چهار هزار اسب بخار لوکوموتیو ساخت گروه صنعتی مپنا در شهرستان فردیس استان البرز به خبرنگاران گفت: امروز با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و دولت مردمی سیزدهم، کشور در عرصه تولید و ساخت بسیاری از کالا‌ها و ماشین آلات در جهان پیشگام است.

وی ادامه داد: بسیاری از محصولات صنعتی ساخت متخصصان ایرانی نمونه خارجی ندارد و دانشمندان ایرانی توانسته اند دست به نوآفرینی بزنند.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف مطلوب تولید بن بستی در کشور وجود ندارد، گفت: امروز ما به دنبال بازدهی مطلوب در عرصه تولید هستیم.

وی با اشاره به حضور بیش از ۲ هزار بازرگان خارجی در نمایشگاه بین المللی اکسپو تهران افزود: این حضور بیانگر موفقیت متخصصان ایرانی در تولید محصولات کیفی و متنوع است.

تولید لوکوموتیو‌های برقی به جد دنبال می‌شود

علی آبادی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص توسعه تولید خودرو‌های برقی و برقی سازی لوکوموتیو‌ها در کشور بیان کرد: اکنون این ۲ پروژه با جدیت در کشور دنبال می‌شود.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا خودرو‌های با طراز هوشمندی در بازار‌های کشور داشته باشیم ضمن آنکه تلاش‌ها براین است تا به سمت انرژی‌های تجدید پذیر در عرصه صنعت خودرویی و ریلی کشور حرکت کنیم.

موتور دیزل لوکوموتیو ایرانی

این موتور دیزل با نام تجاری مپ ۶۱۰ توسط مهندسان ایرانی طراحی و بومی‌سازی شده است. با رونمایی از این موتور دیزل چهار هزار اسب بخار، ایران به فهرست کشورهای سازنده موتور دیزل لوکوموتیو جهان پیوست.

newsQrCode
ارسال نظرات