با شما ؛ سبز می مانیم

امروزه با توجه به مشغله کاری گاهی اوقات مردم وقت پخت غذا در منزل و یا مراجعه به رستوران را ندارند و برای سفارش غذا در یک خانواده ممکن است عضوی از خانواده غذای فست فود و دیگری غذای کبابی و دیگری هم غذا سنتی بخواهند سفارش بدهند و اگر رستورانی که همه این‌ها رو یکجا داشته باشد یک امتیاز برای ساکنین این محل محسوب میشود؛ اینگونه مجموعه‌ها در سطح استان شاید خیلی کم باشد؛ که بتوانیم همه خواسته هایمان را یکجا داشته باشد با توجه به اینکه چه بهتر میشد تا مواد اولیه را نیز خود مجموعه تهیه میکرد.
امروزه با توجه به مشغله کاری گاهی اوقات مردم وقت پخت غذا در منزل و یا مراجعه به رستوران را ندارند و برای سفارش غذا در یک خانواده ممکن است عضوی از خانواده غذای فست فود و دیگری غذای کبابی و دیگری هم غذا سنتی بخواهند سفارش بدهند و اگر رستورانی که همه این‌ها رو یکجا داشته باشد یک امتیاز برای ساکنین این محل محسوب میشود؛ اینگونه مجموعه‌ها در سطح استان شاید خیلی کم باشد؛ که بتوانیم همه خواسته هایمان را یکجا داشته باشد با توجه به اینکه چه بهتر میشد تا مواد اولیه را نیز خود مجموعه تهیه میکرد.
کد خبر: ۱۷۷۲

امروز افتخار همنشینی با مدیریت محترم مجموعه یاشیل در محله کوی ولیعصر کرج که در تولید گوشت و طبخ غذا‌های سنتی؛ کبابی و فست فود را داشتیم که توجه شما را به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.
لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.
وحید احمدی مدیریت فروشگاه‌های پروتینی؛ مطبخ و فست فودیاشیل ۴۳ ساله متاهل دارای دو فرزند: بنام مهیاس و مسیحا میباشم؛ که حدود ۲۳ سال است که در این زمینه‌ها فعالیت دارم، با توجه به این که این شغل، حرفه پدر بنده بود از کودکی علاقه خاصی به آشپزی و پختن غذا داشتم و همین علاقه باعث شد که بنده به این حرفه ورود پیدا کنم و در این تخصص کاملا عاشقانه کار و تلاش می‌کنم و همین امر باعث پیشرفت و رشد مجموعه بنده شده است.
علت انتخاب نام یاشیل برای مجموعه خود را مطرح بفرمایید؟
نام یا شیل در زبان آذربایجانی به معنی سبز می باشد، ما دوستدار شادی و سرسبزی هستیم. به همین دلیل این نام زیبا را برگزیدیم.
در خصوص مسائل و چگونگی حضور خود در این عرصه شرح بفرمایید؟
تقریبا ۲۰ سال در صنف تولید گوشت گوساله و فروش گوشت و مرغ فعالیت دارم و با توجه به علاقه ام به آشپزی حدود ۲۰ ماه هست که شغل فست فود و مطبخ را نیز به فعالیتم اضافه کرده‌ام.
مسائل و مشکلات در حیطه کاری شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
مشکل اصلی ما تورم و عدم ثبات قیمت و گرانی روز افزون اجناس است که در سال‌های اخیر شدت گرفته است و در صنف ما عده‌ای به خاطر کم کردن هزینه‌ها دست به تقلب میزنند که مستقیماً بر سلامت مردم اثرگذار است مثلاً به جای زعفران از رنگ غذا و یا به جای گوشت و مرغ گرم از گوشت و مرغ منجمد و حتی تاریخ گذشته استفاده می‌کنند و به جای برنج ایرانی از برنج بی‌کیفیت خارجی استفاده می‌کنند.
راهکارو پیشنهاد شما برای رفع این مشکل چیست لطفا مطرح بفرمایید؟
دولت میتواند با علمی کردن دامداری از سنتی به صنعتی و افزایش یارانه خوراک دام و طیور قیمت گوشت راکاهش یابد و با جلوگیری ویلا سازی در مزارع شالیکاری شمال با افزایش تولید وعرضه برنج با کیفیت شمال قیمت غذا برای مردم کاهش می‌یابد.
ولی با شرایط موجود با تجربه‌ای که از این حرفه دارم یقین دارم کاسب اگر میخواهد کسبش برکت داشته باشد باید از تقلب دوری کند و انصاف و صداقت را سرلوحه کارش قرار دهد. این مهم باعث برکت و رونق در همه صنف‌ها خواهد شد و امیداوم که همه دوستان همیشه
درامور خداوند را شاهد اعمال خود بدانند.
چه نوع غذا‌هایی در رستوران‌های شما طبخ می‌شود؟
سعی کرده ایم تنوع غذایی خوبی را در منو کاری خود داشته باشیم تا همه مشتریان با هر سلیقه و انتخابی بتوانند لحظاتی را در رستوران ما به خوبی سپری کنند از این رو در مجموعه رستوران یاشیل چلوکباب؛ جوجه کباب؛ زرشک پلو؛ چلوبرگ؛ ماهیچه؛ چلو گردن و انواع فست فود؛ پیتزا؛ برگر و سوخاری در آینده نزدیک در برنامه کاری خود قرار است غذا‌های روز مانند کشک بادمجان وفسنجان نیز را نیز داشته باشیم که این نوع غذا‌ها با طمع خانگی و کیفیت بالای خواهد داشت.
چه تعداد غذا برای مجالس و مهمانی ها‌ی خارج از رستوران در روز می‌توانید طبخ نمایید؟
با توجه به کارای پرسنل مجرب بسیار هنرمند در زمینه آشپزی تقریبا محدودیتی برای آماده سازی غذا به صورت سفارش برای مهمانی و مجالس نداریم، اما با توجه به محدودیت مکانی در حال حاضر روزانه امکان پخت تا حدود ۲۵۰ پرس غذا را خواهیم داشت که از بهترین و با کیفیت تزین مواد اولیه و از لحاظ بسته بندی در نوع خود کم نظیر خواهد بود.
نقش رسانه چقدر میتواند در بهبود کسب و کار شما تاثیر گذار باشد لطفا توضیح بفرمایید؟
با پیدایش فضای مجازی و حضور جوانان ایده پرداز در رسانه‌های مجازی به نظرم تبلیغ هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای بهبود کسب و کار در آینده نزدیک است. از این رو قطعا رسانه‌ها می‌توانند در هر صنفی که ورود کنند تاثیر گذار باشند به شرط انکه بتوانند درست وکامل و صادق در امر تبلیغات صحبت نماییند بنابراین رسانه‌ها همیشه در این امر پیشرو بود ه اند و همیشه توانسته اند صاحبان صنوف را در سطح استان و کشور مطرح نمایند.
وحید احمدی مدیریت محترم مجموعه رستوران یاشیل در خصوص مصرف غذا‌های فست فود توصیه خود را اینگونه مطرح فرمودند:
معمولا هر فردی در انتخاب نوع رنگ؛ لباس؛ ماشین و هزاران مورد دیگر میتوانند با سلیقه خودش و امکانات مالی و مکانی که دارند انتخاب داشته باشند، غذا هم مانند همین موارد است انسان می‌تواند با سلیقه خودش یک غذایی فست فودی خوبی را تجربه کند که فقط باید مواد اولیه تازه و سالم باشد و اگر این موارد لحاظ شود و ازمکانی که تهیه میشود مطمن باشید فست فود نیز میتواند غذایی مفید و بی ضرر باشد.
هدف شما برای آینده مجموعه یاشیل چیست لطفا مطرح بفرمایید؟
ابتدا با با ۲ پرسنل شروع کردم، ولی به مرور رشد کردیم والان ۱۸ نفر در مجموعه کار میکنند امیدوارم بتوانم مجموعه را گسترش بدهم و کارآفرینی بیشتری داشته باشم.
مجموعه یاشیل در کجای استان البرز قرار گرفته است؟
استان البرز:
کرج بلوار دانش آموز کوی ولیعصر میدان بسیج پروتئینی و مجموعه غذایی یاشیل
همه روزه ساعت ۱۰ الی ۲۳
با ارسال رایگان
۰۲۶۳۲۷۶۰۰۲۰
۰۲۶۳۲۷۲۰۰۳۰
۰۲۶۳۲۷۲۰۰۴۰
۰۲۶۳۲۷۲۰۰۶۰

newsQrCode
ارسال نظرات