فقط چند کیلومتر با آرامش فاصله دارید

طبیعت و محیط زیست موهبتی خداوندی است که تمام موجودات زنده برای ادامه حیات به آن وابسته اند، بنابراین برای ادامه زندگی تمام موجودات، باید اقداماتی در جهت حفظ و نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی انجام دهیم؛ یکی از این اقدامات، اجرای معماری پایدار و سبز می‌باشد، حال اگر شخصی یک اقامتگاه در دل طبیعت با رعایت تمام این اصول بنا کند حتما باید ایشان را تحسین کرد.
طبیعت و محیط زیست موهبتی خداوندی است که تمام موجودات زنده برای ادامه حیات به آن وابسته اند، بنابراین برای ادامه زندگی تمام موجودات، باید اقداماتی در جهت حفظ و نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی انجام دهیم؛ یکی از این اقدامات، اجرای معماری پایدار و سبز می‌باشد، حال اگر شخصی یک اقامتگاه در دل طبیعت با رعایت تمام این اصول بنا کند حتما باید ایشان را تحسین کرد.
کد خبر: ۱۷۸۴

امروز افتخار هم صحبتی با مدیریت محترم یکی از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح استان را داشتیم که توجه شما را به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.
لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید.
فاطمه آسرایی با ۲۸ سال سن و فارغ‌التحصیل کارشناسی معماری، موسس و مدیر اقامتگاه بوم‌گردی اوراز هستم؛
سرکار خانم آسرایی یکی از بزرگترین بانوان کشور در امر هنر وخلاقیت؛ خانم آسرایی با مدیریت بوم گردی و افتتاح مجموعه‌ای بسیار ناب فکر پدر آسمانی خود مرحوم بهروز آسرایی را به عرصه ظهوررساند.
بانوی جوان، ولی با تجربه
بانویی که توانست با حمایت‌های مادرش جاده چالوس را بار دیگر به همگان همان گونه‌ای که در جهان شهرت دارد معرفی کند؛ با نوی کرجی سرکار خانم آسرایی با تلاش و پشت کار و با مرامی مردانه ظهور پیدا کرد تا به دنیا بگوید ایرانی هرجایی که باشد فقط افتخار کسب می‌کند.
چه انگیزه‌ای باعث ورود شما به این شغل گردید؟
رستوران شقایق یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های جاده چالوس متعلق به پدربزرگ بنده بود. بعد از فوت ایشان پدرم مدیریت رستوران را عهده‌دار شدند، من هم در سن ۲۲ سالگی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در کنار پدرم مشغول به کار شدم، بعد از مدتی تصمیم گرفتم که زمین خالی کنار رستوران را تبدیل به اقامتگاه کنیم، پدرم بسیار از این پیشنهاد استقبال کردند و کار شروع شد، ولی متأسفانه در همین حین پدرم آسمانی شد و از میان ما رفت، بعد از ۶ ماه وقفه تصمیم گرفتم کار را ادامه دهم و باعث شادی روح پدرم شوم، به تنهایی بدون هیچ آسیبی به درختان و رودخانه این کار را انجام دادم البته با مشکلات بسیاری در این راه مواجه شدم و تعداد افراد انگشت شماری از من حمایت کردند.
درباره امکانات اقامتگاه توضیحات لازم را بفرمایید؟
اقامتگاه را افتتاح کردیم، ولی هنوز خیلی جای کار دارد و امیدوارم خیلی سریع بتوانم تمام خلاقیت‌های خود و دوستان را همانطوری که در ذهن داریم پیاده سازی کنم تا به راحتی به تمام هم وطنانم بهترین خدمات را ارائه دهم.
همان طور که میدانید جاده چالوس از نظر زیبایی در کل دنیا مطرح است وخیلی از توریست‌ها به این جاده سفر می‌کنند وحتما نیازمند یک اقامتگاه بوم گردی بسیار شیک می‌باشند.
در حال حاضر ۳ کلبه به بهره برداری رسیده است که هر کلبه یک و نیم طبقه با ظرفیت ۴ نفر می‌باشد، هر کلبه دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، آشپزخانه، یک تخت دونفره و یک مبل تختخواب شو می‌باشد، جلوی هر کلبه یک میز آتشدان به همراه صندلی برای شب نشینی دور آتش تعبیه شده است؛ همچنین باربیکیو؛ تاب؛ ننو و فوتبال دستی در مجموعه نیز میباشد که همه بزرگواران می‌توانند از کلیه خدمات استفاده نمایند.
یکی دیگر از خدمات مجموعه بوم گردی اوراز وجود یک رستوران بسیار شیک و با کارمندان بسیار هنرمند در زمینه آشپزی که سعی کرده ایم محیط آرام و دنج را برای شما فراهم کینم.
رستوران شقایق نیز با سالن سرپوشیده و آلاچیق با سرو غذا‌های ایرانی و سنتی در کنار اقامتگاه در دسترس عزیزان می‌باشد.
آیا امکان برگذاری جشن مراسم در مجموعه شما وجود دارد؟
بله، امکان برگزاری جشن‌ها و دورهمی‌های کوچک، ظرفیت تا ۱۵ نفر و برگزاری مراسم جشن عروسی نیز وجود دارد. بیشتر سعی کرده ایم محیط آرام را فراهم کنیم، ولی در آینده حتما محیط در خور برنامه و همایش و برگزاری مراسم نیز را اماده خواهیم کرد.
مسائل و مشکلاتی که در حیطه کاری شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
عدم حمایت کافی و لازم از معماری پایدار و سبز و همچنین عدم حمایت از صنعت گردشگری و توریسم یکی از عمده‌ترین مشکلات ما می‌باشد.
در عصر حاضر، مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و روزمرگی و شلوغی بیش از حد شهر احتیاج دارند برای روز‌ها یا ساعاتی از محیط و زندگی شهری دور شوند و ساعاتی را در طبیعت با خیالی آسوده و آرامش سپری کنند و با گرفتن انرژی بتوانند به زندگی و کار خود بازگردند، جاده چالوس به دلیل طبیعت زیبا و آب و هوای عالی و داشتن امکانات لازم و از همه مهمتر فاصله اندک با شهر تهران و کرج و دسترسی آسان یکی از بهترین گزینه هاست، کمپ کردن مردم در طبیعت به دلیل ایجاد آلودگی صوتی و باقی ماندن زباله‌ها می‌تواند آسیب جدی به طبیعت وارد کند، اگر سازه‌هایی به صورت اصولی و بدون هیچ گونه آسیبی به طبیعت ساخته شوند و مسافران در آنجا اقامت داشته باشند، جاده چالوس زیبا می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.
شما به عنوان یک کارشناس معمار چه راهکاری برای بهبود این شرایط پیشنهاد می‌دهید؟
ما در کشور کارشناسان بسیار خوبی در رشته معماری داریم، می‌توانیم برای نظارت بر پروژه‌های در حال احداث از این کارشناسان کاربلد استفاده کنیم و با حمایت از معماری پایدار و سبز سازه‌هایی بسازیم و شاهد جذب توریست از اکثر نقاط دنیا باشیم، جاده چالوس یکی از زیباترین جاده‌های دنیاست که با معرفی درست در سراسر دنیا و با بستری که در فضای مجازی ایجاد شده توریست بسیاری را جذب خواهد کرد.

شما برای آینده شغلی تان چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟
بزرگترین هدفم ادامه و گسترش این کار و کارآفرینی برای تعداد افراد بیشتری است؛ با ید به تمام کار‌های نا تمام پدرم جامعه عمل بپوشانم؛ باید محیط که در خور ایران و ایرانی است را محیا و به دنیا نشان دهم که یک ایرانی می‌تواند در ایران همیشه سربلند د ر هر جنسیتی که باشد مقتدرانه قد علم کند وبا تمام مشکلات بجنگد تا ایران را سربلند کند.
سرکار خانم فاطمه آسرایی مدیریت اقامتگاه بوم گردی اوراز کلام پایانی خود را اینگونه مطرح فرمودند:
از مردم عزیز تشکر می‌کنم به دلیل حمایت و استقبالی که از مجموعه دارند؛ و همچنین تشکر ویژه از شهردار محترم آسارا جناب آقای دکتر محمد باقر آسرایی به دلیل حمایت‌های ایشان که توانستم این موفقیت را کسب کنم.
بسیار سپاسگزارم از مادر عزیزم سرکار خانم فریده قلندر که در تمام روز‌ها و مراحل کار کنارم حضور داشتند و باعث دلگرمی من شدند.
پدرعزیزم هر چه دارم و ندارم از توست، روحت شاد ویادت همیشه در قلب من ماندنی خواهد بود
روز‌های فعالیت مجموعه:
همه روزه بدون تعطیلی
شماره تماس:
۰۹۱۲۳۶۳۱۰۹۴
راه ارتباطی از طریق اینستاگرام:
Instagram.com/oraz.ecolodge
آدرس: البرز، کیلومتر ۴۰ جاده چالوس، آسارا، رو به روی بخشداری آسارا، اقامتگاه بوم‌گردی اوراز

newsQrCode
ارسال نظرات