با یک فنجان قهوه از زندگی لذت ببرید

قهوه یکی از نوشیدنی‌هایی است که امروزه بسیاری از مردم آن را به جای چایی یا نوشیدنی‌های گرم دیگه ترجیح میدهند.
درخت قهوه برگ‌هایی همیشه سبز و زیبا دارد، این نوشیدنی خوش طعم و عطر از دانه‌های بوداده و آسیاب‌شدهٔ گیاه قهوه به دست می‌آید، گیاه قهوه بومی مناطق نیمه‌گرمسیری آفریقا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است.
قهوه یکی از نوشیدنی‌هایی است که امروزه بسیاری از مردم آن را به جای چایی یا نوشیدنی‌های گرم دیگه ترجیح میدهند. درخت قهوه برگ‌هایی همیشه سبز و زیبا دارد، این نوشیدنی خوش طعم و عطر از دانه‌های بوداده و آسیاب‌شدهٔ گیاه قهوه به دست می‌آید، گیاه قهوه بومی مناطق نیمه‌گرمسیری آفریقا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است.
کد خبر: ۱۷۸۵

بهترین و مرغوب‌ترین قهوه که طعم و عطر منحصر به فردی دارد از بوته‌ای به نام Arabica در برزیل به دست می‌آید.
قهوه نیز مثل بقیه گیاهان و میوه‌ها اگر به اندازه مصرف شود خواصی دارد. قهوه کمی اسیدی است و می‌تواند به علت داشتن کافئین بالا موجب تحریک معده انسان گردد.
امروزه نوشیدن انواع قهوه از جمله قهوه فرانسه، اسپرسو، کاپوچینو و قهوه فوری و شیر قهوه طرفداران زیادی پیدا کرده. البته قهوه ترک به‌خاطر محبوبیت میان ایرانیان ارمنی از گذشته در میان مردم رایج بوده است.
تاثیرات مثبت قهوه بر سلامتی بدن
قدرت آنتی اکسیدانی
دانه‌های قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند. محققان تایید کرده اند که یک فنجان قهوه مقدار آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به همین مقدار آب انگور، تمشک و پرتقال دارد.
تحقیقات نشان می‌دهد که افزودن شیر یا خامه به قهوه تاثیری در جذب آنتی اکسیدان‌های آن ندارد. البته ترجیحا بهتر است شکر اضافه نشود، زیرا جذب آنتی اکسیدان‌ها را به تاخیر می‌اندازد.
کاهش آسیب‌های کبد
نوشیدن سه فنجان و بیشتر قهوه در روز می‌تواند پیشرفت هپاتیت C مزمن را کاهش دهد
سنگ صفرا و کلیه
کسانی که قهوه می‌نوشند ۲۵% کمتر از افرادی که این نوشیدنی را میل نمی‌کنند مبتلا به سنگ کلیه و صفرا می‌شوند، نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز تا ۱۰% احتمال این بیماری را کاهش می‌دهد.

بیماری آلزایمر
کسانی که در طول زندگی قهوه می‌نوشند دیرتر مبتلا به بیماری آلزایمر می‌شوند.
علاوه بر موارد فوق قهوه، خاصیت ضد افسردگی و آرام بخش و چربی سوزی دارد و همچنین در کاهش احتمال ابتلا به نقرس، کاهش احتمال ابتلا به سرطان کبد، کاهش خطر ابتلا به دیابت و جلوگیری از پوسیدگی دندان تأثیر دارد.
با این حال افرادی که استرس دارند، روده حساس دارند، رفلاکس معده و زخم معده دارند، مشکلات قلبی دارند و یا افرادی که مبتلا به کم خونی هستند و خانم‌های باردار باید میزان مصرف قهوه را کم کنند و یا قطع کنند.
مقدار مصرف قهوه تا چه اندازه است
متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که نوشیدن آن را به سه فنجان قهوه دم کرده محدود نمایند
به قلم: مجتبی زارعی
شماره‌های تماس:
۰۹۱۲۱۶۹۸۳۸۶
۰۹۱۲۶۶۰۸۰۸۸
راه ارتباطی از طریق اینستاگرام:_coffee_namdar

آدرس:
شعبه یک: کرج، بلوار مدرس، رو به روی ایستگاه شهرداری، قهوه نامدار
شعبه دو: کرج، بلوار مدرس، نبش کوچه پیام، قهوه نامدار

newsQrCode
ارسال نظرات