پیام مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان البرز به مناسبت هفته جوانی جمعیت

عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان البرز به مناسبت هفته جوانی جمعیت پیامی صادر کرد.
عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان البرز به مناسبت هفته جوانی جمعیت پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۱۷۸۹

به گزارش جام جم البرز،در متن پیام وی آمده است:
جمعیت هر سرزمینی، مهم‌ترین سرمایه ملی آن مرز و بوم محسوب می‌شود؛ چراکه سرمایۀ انسانی هر کشور، در ساختن و ادارۀ جامعه، به گردش در آوردن چرخ‌های تولیدی و اقتصادی، پاسداری و غنی ساختن میراث فرهنگی و انتقال آن به نسل‌های بعدی نقش مهمی ایفاء می‌کند.

جوانی جمعیت از مسائل حیاتی کشور است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و باید به آن توجه ویژه شود چرا که سرمایه اصلی کشور نیروی جوان آن است؛ و این امر نیازمند کار ویژه و دغدغه مندی بیشتر مسئولان و متولیان امر در حوزه خانواده و جمعیت است.

روز ملی جمعیت، روزی برای هم‌اندیشی درباره جمعیت در ابعاد مختلف کمی و کیفی که در سیاست‌های کلی جمعیت مورد تأکید قرار گرفته است و مقام معظم رهبری نیز همواره در بیانات ارزشمند خود می‌فرمایند: " برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاست‌های جمعیتی برنامه ریزی انجام شود. "

ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، فرهنگ سازی، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان در راستای تحکیم و پایداری بنیان خانواده از فعالیت‌های موثر در راستای اعتلای جمعیت است. زیرا بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی و کارآمد آن می‌باشد که می‌تواند توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را به ارمغان آورد.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته ملی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران حوزه جمعیت که در بحث اجرای قانون جوانی جمعیت تلاش می‌کنند امیدواریم بتوانیم نقش خود را در جوانی و بالندگی ایران عزیز اسلامی به شایستگی ایفا نماییم.

newsQrCode
ارسال نظرات