گفتگو با محمدرضابادله نویسنده دوکتاب باارزش:

از تجربیات علمی برای موفقیت گروه معماری هورمان استفاده کرده ام

محمدرضا بادله، یکی از فعالان موفق در حوزه صنعت و طراحی ساختمان و نویسنده دو کتاب ارزشمند در این زمینه تخصصی است. کتاب اول ایشان با عنوان:
محمدرضا بادله، یکی از فعالان موفق در حوزه صنعت و طراحی ساختمان و نویسنده دو کتاب ارزشمند در این زمینه تخصصی است. کتاب اول ایشان با عنوان: "اصول و مقررات ساختمان سازی" و کتاب دوم با نام: "معماری و طراحی داخلی ساختمان" منتشر گردیده است. محمدرضا بادله، همچنین یکی از مدیران گروه معماری هورمان می باشد. بهره گیری از صنعت کشورهای دیگر و بومی سازی آن توسط این مجموعه از ویژگی های برجسته آن محسوب می شود. ارائه مشاوره در انتخاب متریال جهت حصول بهترین نتیجه به همراه قیمتی مقرون به صرفه به مشتریان کمک شایانی می کند؛ این مهم نیز توسط مجموعه تخصصی هورمان انجام می پذیرد. با این رویکرد خبرنگار روزنامه جام جم البرز با این مدیر دوراندیش و خردمند گفتگویی انجام داده است که از نظرتان می گذرد:
کد خبر: ۱۷۹

جنابعالی نویسنده دو کتاب ارزشمند با محوریت معماری صنعت ساختمان هستید، بنابراین بهره مندی از توانایی نگارش شما را نسبت به سایر مدیران حوزه معماری متمایز کرده است؛ از انگیزه خود در این زمینه بگویید.
بنده طی این سال‌ها در کارگاه‌ها و دفاتر مهندسی بسیاری از جمله دفتر آقای مهندس بهزاد اتابکی که از معماران به نام هستند، مشغول فعالیت بودم. همیشه در سر رسید خود یکسری یادداشت‌ها و مطالب ارزشمند می‌نوشتم، سال ۱۴۰۱ حجم آن زیاد شد؛ بنابراین ایده اشتراک گذاری آن با فعالان این حوزه به ذهنم خطور کرد. این کتاب تشویقم کرد که کتاب بعدی را نیزبنویسم. در بخش طراحی داخلی احساس کردم سواد عمومی جامعه هنوز جایگاه مطلوبی ندارد، بنابراین تصمیم گرفتم اصول اولیه طراحی را برای کسانی که علم این حوزه را ندارند، در کتاب بنویسم. قصد داشتم مخاطبین را با یک سری از سبک‌های موجود در جامعه آشنا کنم و در حد بضاعت خود تجربیاتم را دراین مطالب گرد آوری کنم. با یک ناشر برای چاپ به توافق رسیدم و این یادداشت‌ها را به صورت دو کتاب تحت عنوان " اصول و مقررات ساختمان سازی"و "معماری و طراحی داخلی ساختمان" منتشر نمودم.
لطفا اشاره‌ای به رزومه تخصصی خود در این حوزه داشته باشید و در خصوص فعالیت‌های حرفه‌ای گروه صنعتی هورمان نیز توضیح فرمایید.
حدود ۲۰ سال است که در صنعت ساختمان فعال هستم و همچنین دارای تجربیاتی در حوزه طراحی و اجرای ساختمان می‌باشم. چرا که به این نتیجه رسیده ام که تلفیق این دو پروسه موجب موفقیت می‌شود. طی چند سال اخیر به اتفاق آقای مهندس غفوریان که یکی از مدیران به نام در صنعت می‌باشند و جناب آقای دکتر فلاح که از وکلای ارزشمند و خوب کشور هستند، در طراحی و اجرا فعال هستیم و یک گروه معماری تشکیل داده ایم؛ بخش دپارتمان معماری و اجرای پروژه‌ها با بنده است. گروه معماری ما همواره سعی کرده است که یک فعالیت متفاوت داشته باشد و فقط یک فعال در حوزه ساخت و ساز نباشد.
از پروژه‌های شاخصی که آن‌ها را طراحی و اجرا کرده اید، بگویید.
بنده از سال ۸۰ که در این حوزه فعال هستم، پروژه‌های مسکونی و صنعتی بسیاری را در سطح کشور اجرا کرده ام. علاوه بر آن مشاور و طراح سازمان دامپزشکی کشور بودم و به جرات اعلام می‌کنم که طراح ۵۰ الی ۶۰ کشتارگاه در سطح کشور هستم. در زمان فعالیتم، در نقشه معماری این صنعت، تحولی پدید آوردیم و توانستیم یک سری اصول را از کشور‌های پیشرو این صنعت بیاموزیم و آن را بومی سازی نماییم.
یک پروژه را نیز در شهرک صنعتی ایوانکی (کارخانه تلویزیون سازی) اجرا نمودیم؛ که حدود ۲۰ هزارمتر مربع زیربنا دارد و یک پروژه دیگر در همین شهرک برای کارخانه یخچال سازی داریم که در آنجا طراحی، مشاوره و خدمات مهندسی کل پروژه بر عهده ماست. پروژه شاخص دیگرمان، یک شهرک ویلایی در شمال کشور و در محمودآباد است که شهرک ویلای هورمان ۱۱ نام دارد. ده ویلا را با سبک مدرن در یک زمین ۴ هزارمتری طراحی کردیم. در این محیط کوچک، فضای سبز و استراحت برای ساکنین مجموعه ساختیم و در بخش فضاسازی ویلا نیز حساسیت فراوانی در نورپردازی و جهت وزش باد داشتیم. در حال حاضر مشغول یک پروژه پنج هکتاری در منطقه ۵ رشت، سمت جاده لاکان هستیم؛ یک شهرک ویلایی که گروه معماری هورمان مشاوره صفر تا صد آن را که شامل طراحی و مطالعات می‌باشد، برعهده گرفته است. بسیار خوشبین هستیم که این پروژه می‌تواند در استان گیلان بسیار خاص باشد.
راه ارتباطی و ساعت کاری مجموعه خود را ذکر فرمایید.
ساعت فعالیت ما از ۹ صبح لغایت ۱۸ است و پنج شنبه‌ها تا ساعت ۱۳ فعالیت داریم.
آدرس:تهران-یوسف آباد-خیابان ۶۴-پلاک۲۷-واحد ۴۰۲ و تلفن: ۸۶۰۵۳۲۷۴۲-۰۲۱
وب سایت:
www.hurman.ir
اینستاگرام:
@hurman_architecture

newsQrCode
ارسال نظرات