مجتمع آموزشی و فرهنگی سلاله، مدرسۀ آموزش وزندگی در کنار آرامش

در شرایط کنونی جامعه یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌ها تعلیم وتربیت فرزندانشان می‌باشد. والدین سعادت و آینده فرزندان خود را در گرو تعلیم وتربیت صحیح آن‌ها می‌دانند و در این مسیر نقش مدارس مطلوب هنوز بی بدیل است.
در شرایط کنونی جامعه یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌ها تعلیم وتربیت فرزندانشان می‌باشد. والدین سعادت و آینده فرزندان خود را در گرو تعلیم وتربیت صحیح آن‌ها می‌دانند و در این مسیر نقش مدارس مطلوب هنوز بی بدیل است.
کد خبر: ۱۸۲۴

یکی از مجتمع‌های آموزشی فرهنگی موفق و خوشنام کلان شهر کرج، مجتمع آموزشی فرهنگی سلاله است که در شهر کرج با ۵ واحد آموزشی در خدمت دانش آموزان گرامی به عنوان آینده سازان کشور عزیزمان ایران و اولیاء محترم آن‌ها است که عصرروز سه شنبه توفیق دیدار و مصاحبه‌ای کوتاه با مؤسس و مدیر عامل آن سرکار خانم دکتر علیزاده نصیب گروه خبری ما شد.
در عصر یک روز بهاری در خیابان طالقانی شمالی نبش خیابان دیوسالار در دفتر مرکزی مجتمع، خدمت مدیر عامل محترم آن رسیدیم ایشان با روی گشاده و گرمی ما را پذیرفتند؛ و طبق روال معمول از او خواستیم، خودشان و مؤسسه تحت مدیریت شان را معرفی نمایند؟
- مدیر عامل گفتند: مهری علیزاده، دکتری مدیریت آموزشی ومدیر بازنشسته آموزش و پرورش هستم که قریب ۳۳ سال در کسوت دبیر ومدیر دبیرستان وهنرستان در مدارس دولتی و غیردولتی در خدمت دانش آموزان عزیز شهرستان کرج بوده ام.
در سال ۱۳۸۷ مجتمع آموزشی فرهنگی سلاله باهمکاری کانون فرهنگی آموزشی قلم چی تأسیس وهم اکنون با ۵ واحد آموزشی در حال ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به دانش آموزان عزیزدردوره اول و دوم متوسطه هستیم.
چند تا ازویژگی‌های منحصر به فرد مجتمع آموزشی فرهنگی سلاله را بیان بفرمایید؟
- مهمترین هدف مدارس سلاله؛ پرورش همه جانبه ومتوازن شخصیت دانش آموزان است و برای تحقق این هدف از مجرب‌ترین و متخصص‌ترین کادربرنامه ریزی آموزشی و اجرائی ودبیران سطح شهرکرج و تهران استفاده می‌شود.
- در مدارس سلاله برای فراهم نمودن زمینه‌های رشد و شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان سعی شده از روش‌های نوین تدریس، خدمات راهنمایی و مشاوره، مدیریت و رهبری آموزشی علمی استفاده گردد.
-در مدارس سلاله دانش آموزان و همکاران خود را عضو یک خانواده صمیمی و بزرگ که برای تحقق اهداف مشترکی تلاش می‌کنند، می‌دانند؛ و در مدارس سلاله رابطه دانش آموزان با کادر آموزشی و اجرایی به گونه‌ای است که حتی مشکلات شخصی خود را با آرامش و اطمینان باآن‌ها درمیان و از راهنمایی و مشاوره کادر آموزشی، مشاوران ومدیران مدارس بهرمند می‌گرددند.
اینجانب به عنوان مؤسس و مدیر عامل این مجتمع معتقدم مدرسه باید مأمن مطمئنی برای دانش آموزان و خانواد‌های آن‌ها باشد و نه تنها برای آینده دانش آموزان بلکه برای حال خوب امروز آن‌ها برنامه داشته باشد.
برای ایجاد حال خوب بچه‌ها باید با زبان کودکی و نوجوانی با آنهاارتباط برقرارگردد و شکاف نسلی را پُُر نمود؛ و با گوش شنوا و چشم بینا مشکلات آن‌ها را شنید و دید و با همدلی و همفکری به آن‌ها کمک کرد. البته منظور از کمک، راهنمایی آن‌ها برای تشخیص راه و روش درست زندگی کردن است. در تمام برنامه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی، پژوهشی، پرورشی و مذهبی مهمترین هدف مدارس سلاله سعادتمندی دانش آموزان در حال وآینده است و بحمدالله اجرای این برنامه هامنجر به کسب افتخارات زیادی برای دانش آموزان و مجتمع در زمینه‌های مختلف شده است. به عنوان نمونه در شاخص میانگین نمرات امتحانات نهائی پایه دوازدهم خرداد ۱۴۰۲ مفتخربه کسب رتبه اول در بین مدارس غیر دولتی استان البرز و رتبه پنجم در بین همه مدارس) استعداد درخشان، نمونه دولتی، شاهد، غیردولتی وعادی (استان شده است. البته در پایه‌های تحصیلی پایین‌تر هم سالیان متمادی است که در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی، ورزشی در جشنوار‌ها و مسابقات دانش آموزان این مدارس افتخارات زیادی کسب نموده اند.
مهمترین اهدف مجتمع سلاله چیست؟
اینجانب و همکاران ارجمندام همچنان که پیش‌تر از این هم گفتم در شورای راهبردی مجتمع مهمترین اهدف مدارس را پرورش همه جانبه و متوازن شخصیت دانش آموزان درزمینه‌های اعتقادی و اخلاقی، علمی وفناوری، سلامت جسمی و اجتماعی، هنری و زیبا شناختی، رشد عاطفی و عقلانی آن‌ها می‌دانیم و برای تحقق این اهدف سعی داریم محیط مدارس شاد و بانشاط، پویا و مملو از صمیمیت و آرامش باشد. ودر کنار آموزش کتب درسی آموزش وپرورش، اقدام به آموزش مهارت‌های زندگی برای توانمندسازی دانش آموزان در حل مسائل و مدیریت چالش‌های زندگی فردی و اجتماعی حال وآینده خود و همچنین آموزش مهارت‌های کارآفرینی و حرفه ای، به عنوان فعالیت‌های فوق برنامه نموده ایم. به عبارت دیگر مدارس سلاله «به معنی واقعی مدرسه زندگی» هستند.
با توجه به حساسیت مقطع سنی دانش آموزان، برای پاسخگویی به نیاز‌ها و کمک به حل مشکلات آن‌ها چه برنامه‌های دارید؟
در کنارتأمین کادر آموزشی و مدیریتی متخصص و مجرب از بهترین مشاورین تحصیلی و تربیتی شهرکرج، تیم قوی (۱۷ مشاور تحصیلی و ۷ مشاور روانشناختی) شکیل و در زمینه های؛ ۱- برنامه ریزی و هدایت تحصیلی و شغلی ۲- راهنمایی و مشاوره سازشی، خدمات مشاوره‌ای فردی وگروهی ارائه می‌نمایند. ضمناً درسطح مجتمع به جهت رسیدگی عمیق‌تر به مشکلات تحصیلی و روانشناختی دانش آموزان هسته مشاوره تأسیس شده است که در موارد خاص امکان استفاده از خدمات ویژه رافراهم می‌کند. در مدارس سلاله برای پرورش همه ابعاد شخصیت دانش آموزان نظیر؛ سلامت جسمی، سلامت روان، رشد اخلاقی، رشد اجتماعی، رشد عاطفی، رشد علمی، رشد عقلانی، زیبا شناختی و فعالیت‌های هنری، شادی و نشاط، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های کار آفرینی و حرفه‌ای، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه و فعالیت‌های متنوعی طراحی شده است؛ که با مراجعه به دپارتمان‌های تخصصی می‌توانید از جزئیات و نتایج هر برنامه مطلع گردید.
خانم دکتر علیزاده به عنوان مدیر عامل یک مجتمع آموزشی غیر دولتی چه انتظاری از مسئولین آموزش وپرورش دارند؟
استدعا دارم؛ در نظارت و راهنمایی مدارس با رویکرد علمی وتخصصی موضوعات مختلف را رصد وارزیابی کند و با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی مدارس غیر دولتی ادارات از آن‌ها دستگیری و حمایت نمایند. تادرمسیرقانون تأسیس مدارس غیر دولتی گام‌های استوارتری بردارند.
در پایان را‌های ارتباطی با مجتمع سلاله را اعلام فرمائید؟

www.solalehschool.ir آدرس سایت
www.solalehschool.com
school_karaj.solaleh اینستاگرام
schoolsolaleh@gmail.com ایمیل
شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام، واتساپ، تلگرام، ایتا و روبیکا

آدرس واحد‌های آموزشی به شرح زیر:
شعبه مرکزی:
عظیمیه، بالاتر از میدان طالقانی، بلوار طالقانی شمالی نبش خیابان دیوسالار تلفن
-۳۲۵۵۹۲۵۶، ۰۲۶ و ۳۲۵۰۹۲۲۶-۰۲۶ و ۳۲۵۵۹۲۵۳-۰۲۶
شعبه ۲:
متوسطه دوم : عظیمیه خیابان پاسداران غربی پلاک ۹ تلفن
۳۲۵۴۵۹۵۶-۰۲۶ و ۳۲۵۱۴۸۸۲، ۰۲۶
شعبه ۳:
متوسطه اول (عظیمیه، میدان استقلال) اسبی (خیابان شهید گودرزی) تیمسارشمس (پلاک ۲۹-۲۷ تلفن ۳۲۵۵۴۲۸۱-۰۲۶ و ۳۲۵۴۲۴۰۱-۰۲۶
شعبه ۴:
متوسطه اول ۱ (: عظیمیه خیابان مسرور خسروی پلاک ۶ تلفن
۳۲۵۱۲۸۲۸-۰۲۶ و ۳۲۵۰۶۴۷۷ -۰۲۶ و ۳۲۵۰۰۹۴۸-۰۲۶
شعبه ۵) آموزشگاه علمی، تقویتی، کنکورسلاله: عظیمیه، میدان آزادگان، روبروی برج یادمان جنب مجتمع فنی تهران تلفن
۳- ۳۲۲۸۶۰۰۱ -۰۲۶

newsQrCode
ارسال نظرات