بهراد بخشی، مدیر مجموعه تولیدی مبلمان سمانه تاکید کرد:

ضرورت ایجاد یک اتحادیه اختصاصی برای صنعت مبلمان کشور

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با بهراد بخشی، مدیر مجموعه تولیدی مبلمان سمانه، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با بهراد بخشی، مدیر مجموعه تولیدی مبلمان سمانه، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۱۸۳۷

مشکل ما این است که اتحادیه اختصاصی برای مبلمان، در کل کشور نداریم. مثلا در نظرآباد، چون اتحادیه به حد نصاب نرسید، آن را با لوازم خانگی تلفیق کردند. اولین چالش ما این موضوع است؛ بنابراین ایجاد یک اتحادیه اختصاصی برای صنعت مبلمان کشور ضرورت دارد. کسی که لوازم خانگی می‌فروشد، برای محصولات خود، قیمت نقدی قرار می‌دهد و باعث می‌شود در حق شغل ما اجحاف شود. اگر به فروشگاه‌های مبلمان مراجعه کنید مشاهده می‌کنید که اجناس را به صورت شرایطی و اقساط در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.
معضل دیگر ما مواد اولیه است که در حال حاضر کیفیت آن به شدت افت پیدا کرده است. بسیاری از افراد، از این موضوع سوء استفاده می‌کنند. به طور مثال در سایت‌های تبلیغاتی مبلی که برای تولید کننده، ۳۰ میلیون هزینه دارد، را پیشنهاد فروش ۱۲ میلیونی قرار می‌دهند. مشکلی که داریم این است که به صورت اختصاصی به این موضوع پرداخته نشده است.
پیشنهاد‌هایی مطرح کردیم که کارگروه و اتحادیه برای این مشکل برنامه ریزی انجام دهند. از ابتدا به این موضوع اهمیت داده نشده چرا که یک موضوع رفاهی و تجملاتی در نظر گرفته شده است و نه کالای مصرفی.
در صورتی که در جامعه ما کاملا مشهود است، کسانی که هنوز به سنین بالا نرسیده اند، مشکلات زانو درد و کمر درد دارند. این موارد، می‌توانند به علت استفاده نکردن از مبلمان مناسب باشد.
اگر بنده در جایگاه تصمیم گیری بودم اول در بخش آموزش برنامه ریزی انجام می‌دادم. مراکز مشخص جهت پخش مواد اولیه تولید مبلمان، در سطح کل کشور احداث می‌کردم. مکان‌های مشخصی که شناخته شود و مردم از کیفیت محصولات آن، اطمینان داشته باشند. به این شکل، قیمت کنترل می‌شود و کار‌های با کیفیت تری وارد بازار می‌شود.
اینگونه است که مشتریان، تفاوت کار با کیفیت را متوجه می‌شوند. ما در کشور تولید کننده مطرح خاصی نداریم. مثلا در لوازم خانگی LG یک نام مطرح است. به این شکل مشتریان از کیفیت محصولات اطمینان خواهند داشت. متاسفانه در کشور ما به این موضوعات کمتر پرداخته می‌شود و تعدادی از افراد بدون تخصص وارد کار شده و محصولات با کیفیت نامناسب، تولید می‌کنند.
چالش اصلی ما عدم وجود تولید کننده مطرح در کشور و تهیه و تامین مواد اولیه با کیفیت و قیمت مشخص است. همچنین مشکل دیگر این است که باید برای صدور مجوز، از تخصص افراد، اطمینان حاصل کرده و نمونه کار آن‌ها بررسی شود.
ما در مبحث برندسازی بسیار ضعیف عمل کرده ایم. برخی از تولیدکنندگان از برچسب تولیدات خارجی استفاده می‌کنند تا فروش داشته باشند، که این موضوع اصلا خوشایند نیست. مشتریان باید هوشیار باشند و شرکت تولیدکننده مبلمان را بررسی کنند. در پایان از رسانه و فعالیت‌های مفید آن استقبال و تشکر می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات