راهی به سوی لبخندی زیبا

کامپوزیت دندان یکی از روش های موثر برای ترمیم دندان های شکسته، لب پر شده، تغییر رنگ داده شده و فاصله های بین دندانی است، اما برای افزایش طول عمر ونیرها باید نکاتی را رعایت نمایید ، با انجام این مراقبت ها می توانید ظاهر، عملکرد و دوام  کامپوزیت خود را افزایش دهید.
کامپوزیت دندان یکی از روش های موثر برای ترمیم دندان های شکسته، لب پر شده، تغییر رنگ داده شده و فاصله های بین دندانی است، اما برای افزایش طول عمر ونیرها باید نکاتی را رعایت نمایید ، با انجام این مراقبت ها می توانید ظاهر، عملکرد و دوام کامپوزیت خود را افزایش دهید.
کد خبر: ۱۸۶۰

یکی از موارد مهم در کامپوزیت‌ها نحوه کار پزشک و کیفیت مواد مصرفی می‌باشد

برند کامپوزیت:
ماندگاری و افزایش طول عمر کامپوزیت در وهله اول بستگی به برند کامپوزیت دارد. برند بهتر نشان دهنده متریال با کیفیت‌تر است.
روش اجرا و انجام کامپوزیت:
تکنیک اجرای کامپوزیت دندان به نوبه خود بسیار مهم است، کمک گرفتن از دندانپزشک حاذق سبب می‌شود تا نه تنها زیبایی دندان‌ها تضمین شود بلکه ماندگاری آن‌ها نیز بیشتر شود.
مورد بعدی که بسیار حائز اهمیت است مراقبت‌ها و رعایت بهداشت فردی است
که در این مقاله به نکات مهم آن اشاره کرده ایم:
از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از کامپوزیت دندان و دهان، حفظ بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن و کشیدن نخ دندان و استفاده از دهان شویه بعد از هر وعده غذایی است، این مراقبت‌ها می‌تواند به افزایش طول عمر کامپوزیت دندان شما کمک کند، به صورت کلی تمام اقداماتی که برای مراقبت از دندان‌های خود انجام می‌دهید را باید برای کامپوزیت‌های خود نیز انجام دهید. زیرا روکش‌ها مانع از تجمع پوسیدگی روی دندان‌ها نمی‌شوند.
به همین دلیل، حفظ استاندارد بالای بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است.

توجه داشته باشید که حتما از مسواک نرم استفاده کنید

دهان شویه ملایم و فاقد الکل می‌تواند در مراقبت از دندان‌های کامپوزیت شدۀ شما مفید باشد، استفاده از دهان شویه‌ها موجب می‌شود PH دهان شما تنظیم شود. همچنین دندان و لثه‌هایی که به سختی مسواک می‌شوند، تمیز شوند.
یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه زیادی داشت، این است که کامپوزیت در برابر لکه دار شدن اسیب پذیر است، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که بعد از کامپوزیت دندان مصرف چای، قهوه و نوشابه را به کمترین میزان ممکن برسانید..
همچنین استعمال سیگار و قلیان ممنوع می‌باشد

بهتر است در ۱۰ روز اول بعد از کامپوزیت چای، قهوه، قلیان و سیگار استفاده نشود.

خوردن خوراکی‌های سختی مانند هویج، آجیل، سیب و گاز زدن و شکستن آن‌ها با دندان احتمال آسیب به کامپوزیت را بالا می‌برد.

افرادی که ورزشکار هستند باید در هنگام تمرینات ورزشی، از محافظ‌های دهان و دندان برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به صورت و دندان‌ها استفاده کنند.

عدم توجه به دستورالعمل‌های مراقبت‌های فردی، خطر آسیب دیدن ونیر کامپوزیت و بیماری لثه را افزایش می‌دهد.

با تمام این مراقبت‌ها اگر کامپوزیت شما دچار تغییر رنگ و یا شکستگی شد جای نگرانی نیست، زیرا کامپوزیت ونیر‌ها قابلیت ترمیم دارند البته اگر پزشک شما از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده کرده باشد

به قلم: دکتر رضا کیانی فر
شماره‌های تماس:
۰۹۰۲۲۰۰۵۱۰۸
۰۲۶۳۳۵۳۸۴۶۴
راه ارتباطی از طریق اینستاگرام:
Instagram.com/dr.rezakianiifar
آدرس:
کرج، خیابان درختی، جنب کارواش بزرگ البرز، ساختمان گارنت، طبقه ۷، واحد ۷۰۲

newsQrCode
ارسال نظرات