توهم می تونی لاغر بشی

جراحی چاقی نوعی از جراحی کاهش وزن است که برروی افرادی انجام می‌شود که به شدت چاق هستند؛ یعنی شاخص توده بدنی ۴۰ یا بالاتر دارند، یا افرادی که بی ام آی ۳۵ یا بالاتر دارند و دچار بیماری مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲ هستند.
جراحی چاقی نوعی از جراحی کاهش وزن است که برروی افرادی انجام می‌شود که به شدت چاق هستند؛ یعنی شاخص توده بدنی ۴۰ یا بالاتر دارند، یا افرادی که بی ام آی ۳۵ یا بالاتر دارند و دچار بیماری مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲ هستند.
کد خبر: ۱۸۶۴

افتخار هم‌صحبتی با سرکار خانم دکتر خدیجه مقدم را داشته‌ایم که مطالعه این گفتگو برای شما عزیزان بسیار مفید خواهد بود.
لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید:
دکتر خدیجه مقدم متخصص جراحی عمومی، فلوشیپ فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته جراحی چاقی و متابولیک هستم.
فارغ‌التحصیل دوره پزشکی عمومی از دانشگاه تهران و دوره تخصص و فلوشیپ از دانشگاه شهید بهشتی.

چه انگیزه‌ای باعث شد شغل پزشکی را انتخاب کنید؟
دست سرنوشت من را با این سمت‌وسو سوق داد
من در دبیرستان رشته ریاضی و فیزیک می‌خواندم و ادامه تحصیل در رشته معماری مدنظرم بود، ولی خیلی اتفاقی و درنتیجه مشورتی که با پدر و مادرم داشتم تصمیم گرفتم رشته پزشکی را انتخاب کنم.

رشته تخصصی جراحی عمومی شامل چه زیر مجموعه‌هایی می‌شود؟
در رشته جراحی عمومی که رشته بسیار سنگینی است و یک‌رشته یدی و قدرتی است، تعداد خانم‌ها کم است و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما این بود که به‌عنوان یک خانم باید خودمان را ثابت می‌کردیم که می‌توانیم از پس این رشته بربیاییم که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد، یکی از مهم‌ترین بخش‌های جراحی عمومی، جراحی‌های دستگاه گوارش شامل جراحی آپاندیس، کیسه صفرا، جراحی‌های معده و روده هست، جراحی قفسه سینه، جراحی سینه بانوان، تیروئید و جراحی بیماران تصادفی و. نیز از کار‌های ما هست.
مشاوره رایگان ۰۹۱۰۵۷۵۷۲۷۴
روز‌های زوج عصر در خدمت هم‌وطنان خواهیم بود.

مسائل و مشکلاتی که در حیطه کاری شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
یکی از عمده‌ترین مشکلات ما در جامعه پزشکی عدم آگاهی مردم هست، در بعضی موارد بیمار به پزشک مراجعه می‌کند و پزشک بعد از چند دقیقه ویزیت متوجه می‌شود مراجع بیماری خاصی ندارد و بالطبع نیاز به درمان خاصی ندارد، ولی این برای افراد معنی نشده است، فرد توقع دارد دارو توسط پزشک تجویز شود یا اینکه می‌گوید چرا باید برای هیچ پول ویزیت بدهم، ولی به این نکته توجه نمی‌کنند که فردی که پزشک شده سال‌های زیادی از زندگی خود را فقط به درس خواندن گذرانده تا به این علم و مهارت برسد که حتی نبود بیماری را تشخیص دهد.

رسانه چه نقشی در بهبودی شرایط کاری شما خواهد داشت؟
رسانه در تاپ لیست وسایل موجود برای آگاه‌سازی مردم در هر زمینه‌ای هست و این‌یک اصل مهم در کل دنیاست.

چه افرادی احتمال دچار شدن به بیماری کبد چرب رادارند؟
تخصص بنده در جراحی چاقی و متابولیک است، متابولیک یعنی بیماری‌های سوخت‌وساز، بیماری‌های زمینه‌ای که عمدتاً ارتباط به چاقی دارند.
گروه پیوند اعضا در کنگره جامعه جراحان، شایع‌ترین علت پیوندکبد را عمدتا کبد چرب ناشی از چاقی اعلام کردند.
کبد چرب از چاقی یا چاقی شکمی ایجاد می‌شود، ولی افراد لاغر نیز ممکن است به کبد چرب دچار شوند، افراد لاغر اگر رژیم‌های غذایی را رعایت نکنند ممکن است چاق نشوند، ولی عوارض مخرب غذا‌های پرچرب و پرکالری بر بدن آن‌ها تأثیر می‌گذارد
کبد یک عضو بسیار مهم در بدن است، زیرا کارایی بسیار زیادی دارد، سلول‌های کبد در ساخت پروتئین‌ها، خصوصاً آلبومین و ساخت فاکتور‌های انعقادی و ساخت فاکتور‌های ایمنی و متابولیسم و سوخت‌وساز مؤثر هستند.
کبد در تبدیل دارو‌ها به شکل مؤثر آن‌ها در بدن تأثیر دارد، وقتی دارویی وارد بدن می‌شود به کبد می‌رود، در کبد فعل‌وانفعالاتی روی آن انجام می‌شود تا به‌صورت قابل‌استفاده برای بدن دربیاید.
حال وقتی سلولی پر از چربی می‌شود، ایمنی آن را یک سلول بیگانه می‌بیند و به آن حمله می‌کند بعد از حمله بافت سلول دچار فیروز کبدی می‌شود و بعدازآن سیروز کبدی اتفاق می‌افتد و سلول کبد دیگر کارایی ندارد و بیمار دچار نارسایی کبد می‌شود.

بیماری دیابت و کبد چرب باهم ارتباط دارند؟
دیابت مربوط به هورمون انسولین می‌شود و به لوزالمعده یا پانکراس مرتبط است، ولی افراد دیابتی بیشتر در معرض کبد چرب هستند
راه پیشگیری و درمان کبد چرب چیست مطرح بفرمایید؟
بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی توقع دارند رژیم غذایی نداشته باشند و داروی پاک‌سازی کبد استفاده کنند، این تصور کاملاً اشتباه است.
رژیم غذایی در توقف یا درمان بیماری‌های کبد چرب بسیار مؤثر است
بیشترین متقاضی جراحی‌های چاقی آقایان هستند یا خانم‌ها لطفاً توضیح بفرمایید؟
بیشتر خانم‌ها این عمل را انجام می‌دهند و تعداد خانم‌ها با آقایان اصلاً قابل قیاس نیست، چون در آقایان بافت عضلانی بیشتر است و قدبلندتری دارند کم‌تر دچار عارضه چاقی می‌شوند؛ به لحاظ فرهنگی نیز خانم‌ها بیشتر به‌سلامتی و زیبایی اهمیت می‌دهند.
در زمینه جراحی چاقی در بازه زمانی ۱۸ الی ۶۵ ساله در خدمت بیماران خواهیم بود.
معمولاً چه افرادی نیاز به غربالگری دارند؟
همه افراد حتی افراد لاغر و سالم باید پروتکل‌های غربالگری را انجام دهند با توجه به سن فرد یک سری آزمایش‌ها یا سونوگرافی‌های روتین باید انجام شود.
هر غربالگری سن خاص خود را دارد و عزیزان برای انجام جراحی‌های چاقی فقط و فقط با متخصصین در این فیلد مشاوره داشته باشند.
با توجه به نوع تخصص خود آیا از استان‌های مجاور پذیرش خواهید داشت؟
بله عزیزان می‌توانند قبل از مراجعه مشاوره تلفنی داشته باشند و با توجه به شرایط بیماران سعی بر آن داریم که بتوانیم خارج از نوبت خدمات دریافت کنند.

مجموعه مطب شما برای بیماران کم‌بضاعت چه برنامه‌ای دارد؟
با توجه به بیمارانی که مشکل بیماری چاقی داشته باشند بعد از ارزیابی شامل تخفیف ویژه‌ای خواهند شد.
سرکار خانم دکتر خدیجه متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته توصیه خود را این‌گونه مطرح فرمودند:
برای موفقیت در هر زمینه‌ای مهم‌ترین مسئله انگیزه و پشت‌کار است
برای جوانانی که معتقد هستند شرایط کار وجود ندارد چه صحبتی دارید بفرمایید:
به علت اینکه بنده در دانشگاه تدریس می‌کنم و در آموزش پزشکان متخصص و پزشکان عمومی در دانشگاه فعالیت دارم همیشه به دانشجویان خود می‌گوییم:درواقع این‌طور نیست، من زمانی که رشته پزشکی را انتخاب کردم، خیلی شرایط خوبی برای این رشته نبود و باید سال‌های زیادی درس می‌خواندم و دوره‌ها را می‌گذراندم، ولی من با تمام شرایط نامساعد به راهم ادامه دادم و خدا را شاکرم.

شماره‌های تماس:
۰۹۱۰۵۷۵۷۲۷۴
۰۲۶۳۲۲۴۲۶۴۰
۰۲۶۳۲۲۲۳۸۵۱
راه ارتباطی از طریق اینستاگرام
Instagram.com/dr.khadijeh_moghadam
آدرس:
کرج، حدفاصل چهارراه طالقانی و میدان شهدا، جنب زیرگذر، ساختمان شاه کرم، طبقه ۵، واحد ۵۰۴

newsQrCode
ارسال نظرات