گفتگوی اختصاصی با علی اصغر سماواتی، رییس انجمن صنفی کالا و فرآورده های نفتی استان البرز:

تاثیر ممتاز مجموعه های حمل و نقل بارآوران کرج در جهش تولید کشور

علی اصغر سماواتی، مدیر مجموعه های حمل و نقل بارآوران کرج است. وی همچنین ۱۷ سال می باشد که به عنوان رییس انجمن صنفی کالا و فرآورده های نفتی استان البرز انتخاب شده است. علاوه بر آن مدت ۴ سال است که عضو هیات مدیره کانون سراسری نفت کشور می باشد. بیش از نیم قرن سابقه موفق و دستاوردهای حرفه ای ایشان موجب گردید با این مدیر توانمند و مجرب به گفتگو بنشینیم که ماحصل این مصاحبه در ذیل می آید:
علی اصغر سماواتی، مدیر مجموعه های حمل و نقل بارآوران کرج است. وی همچنین ۱۷ سال می باشد که به عنوان رییس انجمن صنفی کالا و فرآورده های نفتی استان البرز انتخاب شده است. علاوه بر آن مدت ۴ سال است که عضو هیات مدیره کانون سراسری نفت کشور می باشد. بیش از نیم قرن سابقه موفق و دستاوردهای حرفه ای ایشان موجب گردید با این مدیر توانمند و مجرب به گفتگو بنشینیم که ماحصل این مصاحبه در ذیل می آید:
کد خبر: ۱۹۱۷

در ابتدا از سوابق حرفه‌ای و شغلی خود صحبت کنید؟
حدود ۵۵ سال حرفه و کار من حمل و نقل بوده است و بسیار به شغل خود علاقه‌مند هستم. مجموعه تحت مدیریت بنده حدودا از سال ۱۳۷۲ در استان البرز شکل گرفت.
اولین شعبه که شعبه اصلی است در محمد شهر راه اندازی گردید که بعد از آن به ماهدشت، نقل مکان کردیم. زیرا شرایط شغلی ایجاب می‌کرد برای دسترسی راحت رانندگان، خارج از محوریت شهر قرار گیریم.
در ادامه با افزایش شعب، کار را گسترش دادیم. شعبه دوم در منطقه محمد شهر و شعبه سوم در سیمین دشت و شعبه چهارم نیز در فرودگاه پیام و شعبه پنجم را در شهرک صنعتی بهارستان افتتاح نمودیم.
در خصوص حمل و نقل کالا‌هایی که انجام داده اید توضیح دهید؟
حمل و نقل پالایشگاه سرخس که در استان خراسان جنوبی است توسط بنده و یکی دیگر از دوستانم، از بندرعباس انجام گرفته است.
قطعات پالایشگاه از خارج کشور وارد و در بندر عباس دپو شده بود که باید به محل تاسیس پالایشگاه سرخس برای نصب و بهره برداری، فرستاده می‌شد. در پالایشگاه سرخس، کار تهیه گوگرد انجام می‌گرفت. این موضوع به کار نفتی ارتباطی نداشت و به کالا‌های سنگین مربوط بود که البته توضیح آن تخصصی است.
من در بندر عباس نماینده مترو تهران بودم. تمام بار‌های میل گرد که به کشور وارد می‌شد، از کشتی تخلیه نموده و سپس در انبار دپو کرده و به تهران می‌فرستادیم.
در شعبه‌هایی که اشاره فرمودید، بیشتر حمل و نقل چه کالا‌هایی انجام می‌گیرد؟
در شعب ما انوع کالا وجود دارد. یکی از کالا‌هایی که به صورت مستمر حمل می‌گردد، کالای صادراتی هستند که توسط کامیون‌های یخچال دار به بندر عباس و مناطق دیگر ارسال می‌شوند.
انواع و اقسام سبزیجات از جمله این کالا‌ها هستند. زیرا البرز، یک استان زرخیز به شمار می‌رود. کالا‌ها اغلب به بندر عباس رفته و از آنجا به کشور‌های دبی، قطر و عمان ارسال می‌گردد.
همچنین محصولات کارخانجات تولیدی نیز هستند که هشتاد درصد تولیدات آن‌ها در داخل کشور مصرف و مابقی صادر می‌گردد. کالا‌هایی مانند کابل برق، بیشتر در داخل کشور مصرف می‌شود.
مخاطبین ما بیشتر شرکت‌های تولیدی را شامل می‌شوند. زیرا کار ما در واقع انتقال تولیدات آن‌ها است.
تاکنون برای چند نفر کار آفرینی کرده اید؟
بسیار زیاد، اولین شرکتی که با آن شروع به فعالیت کردم، شرکت ایران تانکر بود که ۲هزار دستگاه ماشین و ۲هزار راننده داشتیم و بنده در آن جا مسئول عملیات بودم.
با راننده‌های کره ای، فیلیپینی، ترک، پاکستانی و ایرانی به نحو احسن کار انجام دادیم. هیچ زمانی، در هیچ مقطعی و در هیچ بندری، به دموراژ نخوردیم. (اصطلاح دموراژ، همان خسارت کشتی است.)
رمز موفقیت خودتان را در چه می‌دانید؟
رمز موفقیت من مشتری مدار بودنم هست. احترام متقابل به نیرو‌های کاری و به مردم جزو اولویت‌ها و شیوه و هنر بنده است.
در این راستا همیشه تلاش کردیم تا آنجا که وظیفه ذاتی ما، ایجاب می‌کند در جهت منافع کشور گام‌های مثبت برداریم. در حال حاضر هم که در این استان ادامه فعالیت می‌دهم، بسیار رضایت دارم. دکتر عبداللهی که استاندار هستند، بسیار دانا و هوشمند عمل می‌کنند. مدیرانی را انتخاب و در راس هرم گذاشته اند که همه فوق‌العاده اند. مانند جناب آقای زندی فر مدیر کل و جناب آقای قدمی که معاون ایشان هستند.
مجموعه ما یک مجموعه سلامت است و سعی مان بر آن است که صاحبان کالا و رانندگانی که با ما همکاری دارند و نیز مسئولین، از ما رضایت داشته باشند. به طور کلی تلاش کرده ایم مجموعه‌های حمل و نقل بارآوران کرج تاثیر ممتازی در جهش تولید کشور داشته باشد.
مدیریت: سماواتی
۰۹۱۲۱۶۴۰۰۷۸،
۰۹۱۲۱۹۷۷۹۲۰
شعبه مرکزی: ماهدشت- ۱۰۰ متر بعد از پلیس راه- سمت راست
مسئول صدور بارنامه: یونسی پور ۰۲۶۳۷۸۷۰۰۵۵ و ۵۶
شعبه فرودگاه پیام: داخل گمرک پیام- جنب ساختمان حراست- سمت راست
۰۲۶۳۴۰۰۹۱۱۶
شعبه بهارستان: شهرک صنعتی بهارستان- طبقه فوقانی بانک کشاورزی- غرفه‌های ۲۱، ۲۴، ۲۵،
۰۲۶۳۴۷۶۲۴۰۷
شعبه سیمین دشت: ۲۰۰ متر بعد از ورودی دوم شهرک صنعتی سیمین دشت به فردیس- سمت راست
۰۲۶۳۶۶۵۴۳۲۲
baravarankaraj@gmail.com

newsQrCode
ارسال نظرات