مرتضی مجدی، مدیر شرکت خدمات مسافرتی بال گستر، مسافران مهتاب:

البرز، بیش از ۵۷۰ اثر تاریخی دارد

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با مرتضی مجدی، مدیر شرکت خدمات مسافرتی بال گستر، مسافران مهتاب، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با مرتضی مجدی، مدیر شرکت خدمات مسافرتی بال گستر، مسافران مهتاب، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۱۹۱۹

بنده دو دوره در سمت دبیر انجمن گردشگری استان البرز انجام وظیفه نموده ام. با توجه به اینکه حدود ۱۵ سال از تشکیل استان البرز می‌گذرد، روستا‌های ما بزرگترین مناطق گردشگری این استان است و از نظر رفاهی نیاز به امکانات ویژه‌ای دارند. البرز حداقل ۵۷۰ اثر تاریخی دارد، یعنی از بیش از ۱۲۰ روستای هدف، برای گردشگری برخودار است، ولی از نظر زیر ساخت‌های گردشگری، اموری مانند هتل و محل اقامت و یا بومگردی، مشکلات زیادی داریم.
در استان البرز با جمعیت تقریبی ۳ میلیون نفر، هتل و مجموعه اقامتی مناسب نداریم. ایجاد اماکن تفریحی در این استان، بسیار ضعیف می‌باشد. در امر راه اندازی بازارچه سنتی و جشنواره‌های موضوعی و نمایشگاه صنایع دستی بسیار محدود در استان البرز واقع شده است. به عبارتی می‌توان گفت در شأن استان نبوده است.
باید کمیته‌هایی در استان تشکیل شود که موارد و مشکلات استان را ارزیابی نمایند و جهت رفع این مشکلات گام‌هایی اساسی برداشته شود. البته مدیران گردشگری وقت، تلاش‌های زیادی انجام داده اند. امیدواریم به لطف خدا نتیجه دلخواه گرفته شود. ما در شهرستان ساوجبلاغ، تپه ازبکی داریم، که قدیمترین خشت دست ساز بشر بوده است. این خشت را رییس جمهور وقت به رییس سازمان ملل، کوفی عدنان هدیه نموده است و قطعا نشانگر تمدن ما به سازمان ملل می‌باشد، علی رغم داشتن چنین تمدنی، ولی همچنان از آن بی بهره ایم.
در حال حاضر ۹۰ درصد اماکن تاریخی استان، تعطیل است و امکان بازدید ندارد. مسئولین باید شرایط بازدید را برای خانواده‌ها و جوانان ایجاد کنند، تا با گذشته ایران آشنا شوند. رشته کوه‌های البرز خاطرات زیادی از گذشته تمدن ایرانی دارد و امیدواریم که به لطف خدا این قضیه اتفاق بیافتد و مردم استفاده کنند.
این شرکت مسافری، دارای تور‌های داخلی و خارجی و سیاحتی و زیارتی متنوعی است، همچنین ما نماینده قطار رجا، سفیر و فدک هستیم. ما در شان مقام زائران، پکیچ تور داریم و سعی کردیم در این چند سال، تنوع آن‌ها فراوان باشد، که زائران و مسافران بتوانند، در حد توان مالی خود پکیج مورد نظرشان را انتخاب کنند.
در حال حاضر اگر مشتریان، تور ارزان قیمت بخواهند، برای کشور‌های گرمسیر با گرم شدن هوا قیمت بلیط ها، افت چشم گیری پیدا می‌کند، به اصطلاح قیمت ها، آف می‌خورد و البته قشم و کیش در کشورمان نیز به همین منوال است، ولی در فصل‌های سرد سال، این کشور‌ها و همچنین کیش و قشم، افزایش قیمت دارند.
ما یک ایام پرکار با ترافیک کاری زیاد و بالعکس کم کار داریم. مشهد و حرم امام رضا، مقصد اصلی و عمده مسافران شرکت ما می‌باشد، که در برخی ایام پیک زیادی دارد. حداقل ۶۵ روز در سال شامل این پیک پرکارمی شود. ایامی مانند عید نوروز یا کل شهریور ماه، ولادت و شهادت امام رضا (ع) و ایام محرم، هزینه تور‌ها دوبرابر و یا سه برابر است. در سایر ماه‌های سال نیز کم و بیش مسافر داریم، ولی غیر از پیک است.

newsQrCode
برچسب ها: مرتضی مجدی
ارسال نظرات