دریا ذاکری، نویسنده خلاق ۴۰رمان واقعی:

هدفم نگارش داستان های شیرین وعبرت آموز بوده است

دریا ذاکری، نگارش داستان های واقعی و تخیلی کوتاه را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد. وی تا کنون نزدیک به ۴۰ داستان را به رشته تحریر درآورده و در فضای مجازی در اختیار علاقه مندان رمان هایش قرار داده است. شخصیت های این داستان ها افراد عادی هستند که در فراز و نشیب روزگار بی آنکه خود بدانند، تبدیل به قهرمانان کتاب زندگی خویش شده اند.
روایت صمیمی و دلنشین این نویسنده متبحر و مردمی از زندگی قهرمانان بی مدعا، دلیلی شد بر گفتگوی اختصاصی ما با ایشان؛ متن این مصاحبه جذاب در ذیل از نظر خوانندگان می گذرد:
دریا ذاکری، نگارش داستان های واقعی و تخیلی کوتاه را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد. وی تا کنون نزدیک به ۴۰ داستان را به رشته تحریر درآورده و در فضای مجازی در اختیار علاقه مندان رمان هایش قرار داده است. شخصیت های این داستان ها افراد عادی هستند که در فراز و نشیب روزگار بی آنکه خود بدانند، تبدیل به قهرمانان کتاب زندگی خویش شده اند. روایت صمیمی و دلنشین این نویسنده متبحر و مردمی از زندگی قهرمانان بی مدعا، دلیلی شد بر گفتگوی اختصاصی ما با ایشان؛ متن این مصاحبه جذاب در ذیل از نظر خوانندگان می گذرد:
کد خبر: ۱۹۳

بفرمایید از چه سالی و چگونه وارد عرصه نویسندگی شدید؟
با توجه به تجربیاتی که طی ۶۳ سال زندگی کسب کردم، به نظرم رسید نوشتن بهترین راه برای بیان تمام این دستاورد‌ها می‌تواند باشد. روایت مسیری که در همه این سال‌ها پشت سر گذاردم، اهدافی که برای آن‌ها مبارزه کردم و همچنین مشاهده زندگی دیگران از جمله دوستان و آشنایان دلیلی شد بر آغاز نگارش داستان هایم.
با این وصف مضمون داستان‌های شما بیشتر الهام گرفته از زندگی دیگران و واقعی باید باشد؟
بله؛ داستان‌های من بر اساس سلیقه مخاطبینم اغلب احساسی است وبیشتر شرح حال جریان زندگی افرادی است که در اطراف خود دیده ام. اتفاق‌هایی که برای شخصیت‌های داستان رخ می‌دهد همه دارای پیام و عبرت آموز هستند.
در کل از شخصیت‌های اطراف خود الهام می‌گیرم، افرادی عادی که زندگی‌های سخت و در عین حال جذاب دارند. البته از وقایعی که در زندگی شخصی خودم هم رخ داده استفاده می‌کنم. قصه‌های من درست است که از ذهنم نشات می‌گیرد، ولی شخصیت ها، همه افرادی هستند که با آن‌ها نشست و برخاست کرده و در اجتماع با آن‌ها برخورد داشته ام. من ماجرا‌های شخصیت‌های داستان هایم را زندگی کرده ام و لحظه هایش را قلم زده ام.
عکس العمل و نظر خوانندگان بعد از خواندن داستان‌ها چیست؟
این مخاطبین من هستند که باعث می‌شوند من به نویسندگی ادامه دهم. گاهی می‌خواهم یک هفته استراحت کنم، ولی می‌گویند ما عادت کرده ایم که هر روز با عشق با خواندن قصه‌های شما بیدار شویم. بعضی هم به من می‌گویند شما شهرزاد قصه‌های ما هستید. اغلب به من اعلام می‌کنند که قصه‌ها خیلی آموزنده است. شاید دلیل آن این است که از قلب من بلند می‌شود و من آن را احساس و زندگی کردم و با نوشتن این حس را به آن‌ها منتقل می‌نمایم.
در واقع این اظهار نظرات باعث می‌شود انرژی مضاعف پیدا کنم. وقتی اشتیاق شان را به خواندن قصه‌ها می‌بینم بیشتر تشویق به نوشتن می‌شوم.
با توجه به این موفقیت‌ها برای آینده چه اهدافی را برای خودتان تبیین کرده اید؟
مخاطبینم در فضای مجازی داستان هایم را دنبال می‌کنند. خوشبختانه در ایران و کشور‌های ترکیه، آلمان و آمریکا مخاطب دارم. هدف من این است که تجربیات زندگی خود و دیگران را در قالب شیرین نوشتاری رمان و در فضای مجازی منتقل کنم.
به خواست و کمک خدا در نظر دارم این داستان‌ها را چاپ و منتشر نمایم. همچنین امیدوارم مضمون آن‌ها عبرت آموز باشد. در کل، هدفم نگارش داستان‌های شیرین وعبرت آموز بوده است.
در پایان پیام خود را به خوانندگان مصاحبه بفرمایید؟
پیام من به رده سنی خودم و در کل به خانم‌ها این است که از شروع کار مورد علاقه شان نترسند.
من همیشه انشا خوب می‌نوشتم، همچنین برای دیگران مقاله و یا متن ادبی می‌فرستادم. با این وجود همیشه برای شروع نگارش داستان ترس در وجودم بود. تا اینکه به پیشنهاد دوستان شروع به نوشتن کردم و جدی‌تر وارد این حوزه شدم. اما شما نترسید، فقط با برداشتن اولین قدم خواهید دانست که کار تمام است. جسارت داشته باشید شاید این هنر شما باعث شود که یک زندگی جدید و متنوع را شروع کنید و آرزو‌های خود را جامعه عمل بپوشانید.

newsQrCode
ارسال نظرات