آخرین وضعیت پروژه‌های مراکز جامع سلامت البرز

جام جم البرز/ مدیر شبکه و ارتقاء سلامت استان البرز گفت: در استان زیر ساخت‌های بهداشت و درمان نیاز به تقویت داشته و در مسیر توسعه این زیرساخت‌ها، هم‌افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط از اهمیت زیادی برخوردار است.
جام جم البرز/ مدیر شبکه و ارتقاء سلامت استان البرز گفت: در استان زیر ساخت‌های بهداشت و درمان نیاز به تقویت داشته و در مسیر توسعه این زیرساخت‌ها، هم‌افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط از اهمیت زیادی برخوردار است.
کد خبر: ۲۰۴۱

به گزارش جام جم البرز: "فرهاد رحیمی" در گفتگو باخبرنگاران اظهار کرد: در راستای دسترسی عادلانه همه مردم به خدمات سلامت، توسعه سرانه فیزیکی و زیر ساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در استان به ویژه در بخش‌های کم برخوردار همچنان مورد توجه و در دست اقدام قرار دارد. در این خصوص اتمام پروژه مرکز زارعی نژاد در نظرآباد که مدتی به طول انجامیده بود، با کمک معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی به روند پیشرفت پروژه سرعت داده شد و با هزینه‌ای حدود ۳۵ تا ۴۵ میلیارد تومان طی هفته گذشته افتتاح شده است.

وی ادامه داد: این پروژه، مرکز اصلی جامع سلامت در نظرآباد بوده و به امکاناتی نظیر آزمایشگاه و پیشگیری از هاری و مشاوره مجهز بوده و به شهروندان این منطقه خدمات رسانی خواهد کرد. پایگاه سلامت دیگری در نظرآباد هم دیده شده با عنوان پایگاه شماره یک سید جمال‌الدین که فضای استیجاری مورد نیاز آن طریق خیرین تامین شده است.

وی افزود: همچنین دو پروژه جدید دیگر در ساوجبلاغ شروع شده که در ابتدای کار قرار داشته و اقدامات زیربنایی آن در حال انجام است. دو پروژه مرکز جامع سلامت هم در مرکز بهداشت غرب کرج در مراحل نهایی قرار دارد که احتمالا پس از یک ماه فعال خواهد شد. مرکز خدمات جامع سلامت آزادگان حصارک پایین هم سال گذشته افتتاح شده است.

رحیمی در ادامه گفت: در شهرستان چهارباغ مرکز خدمات جامع سلامت شهرک ابریشم در مراحل نهایی بوده و تلاش می‌کنیم که همزمان با دو پروژه مرکز بهداشت غرب به اتمام و به بهره‌برداری برسد. یک پایگاه جامع سلامت هم در پلنگ آباد اشتهارد به اتمام رسیده و در فردیس مرکز بهداشت شهرک وحدت هم از طریق اعتبارات اختصاصی ساخته و افتتاح شده است.

مدیر شبکه و ارتقاء سلامت استان البرز اظهار کرد: در مرکز بهداشت شرق کرج یک پروژه در خط ۴ حصار از محل اعتبارات مناطق ناپایدار و بازآفرینی در حال ساخت است که پروژه بسیار خوبی بوده و در مراحل پایانی قرار داشته و تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. مرکز خدمات جامع سلامت روستای نساء در جاده چالوس که یک مرکز شبانه روزی است ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این پروژه به دلیل فصل سرما برای اجرا کمی دچار مشکل شد، اما در حال حاضر کار ادامه دارد و امیدواریم تا پایان سال جدید مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: پروژه خیرسازی هم در مرکز خط یک حصار که از مناطق محروم است، دیده شده که زمین مورد نیاز آن تامین شده است، اما زمانی که برای دریافت مجوز‌های مورد نیاز آن اقدام شد اعلام شده این زمین در محدوده حریم رودخانه قرار دارد و اجازه ساخت نمی‌دهد. در صورتی که زمین مذکور با رودخانه فاصله داشته و اسکلت‌های قدیمی که خیّر قبلاً برای احداث نصب کرده، در آن وجود دارد.

وی افزود: گویا قبلاً مصوب شده بوده که اگر دیوار حائل کنار رودخانه احداث شود امکان ساخت وجود دارد. اما در حال حاضر به مدت دو ماه است که به دلیل ممانعت، پروژه به بن‌بست خورده و ممکن است که خیّر هم از اجرای کار پشیمان شود و پروژه خیر خود را از دست بدهد. چنانچه مشکل این پروژه حل شود به جرأت می‌توان گفت که از پروژه‌های ارزشمند حوزه سلامت خواهد بود.

رحیمی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر پیگیر یک زمین در منطقه حیدر آباد کرج که راه و شهرسازی اختصاص داده است، هستیم، ولی گویا زمین معارض داشت و به محض اینکه زمین معوض پیدا کنیم، پروژه مرکز حیدرآباد را شروع خواهیم کرد. احداث این مرکز هم جزو پروژه‌های خیلی ارزشمند مناطق محروم خواهد بود.

رحیمی گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان البرز حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیر ساخت‌های حوزه بهداشت دیده شده و این اعتبار را مصوب کرده‌اند که امیدواریم آن را دریافت کرده و بتوانیم چند پروژه خوب را تعریف و زیرساخت‌های این حوزه را افزایش دهیم. در صورتی که این اعتبار تامین شود، راه و شهرسازی هم زمین مورد نیاز زیرساخت‌های بهداشتی را در این حوزه تامین خواهد کرد و قادر خواهیم بود که این پروژه‌ها را برای اهداف درمانی و حوزه سلامت مردم استان پیش ببریم.

رحیمی در خصوص وضعیت پروژه‌های خانه جامع سلامت ظفر و عدل ادامه داد: پروژه ظفر هم که چندی پیش دچار مشکل شده بود در حال انجام است و به دنبال انشعابات آن هستند. البته با کش و قوس‌هایی از طرف شهرداری مواجه بودیم که با پیگیری‌ها و کمک استانداری پروژه ادامه دارد و به حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. اما عدل که زمین معارض داشت، شهرداری در ازای آن زمین دیگری را اختصاص داده که به اداره ثبت داده شده تا استعلام آن انجام شود. چنانچه زمین این پروژه تامین شود از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری کار آن آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در مسیر توسعه زیرساخت‌ها و مراکز سلامت هم افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط بسیار مهم است. در استان البرز زیر ساخت‌های بهداشت و درمان نیاز به تقویت دارد و در حال حاضر اگر بخواهد برنامه پزشک خانواده شهری به اجرا درآید، زیرساخت‌های فعلی باید چند برابر شود.

مدیر شبکه و ارتقاء سلامت استان یادآور شد: به خاطر همین این هم افزایی در استان در بین تمام ارگان‌ها نظیر شهرداری، سازمان برنامه و استانداری ضروری است و باید یک شبکه قوی تشکیل شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و زیرساخت‌ها را بهتر و بهتر کنیم. البته در این مدت هماهنگی‌ها خوب بوده و کمک بسیاری شده‌است، مخصوصا در قرارگاه اجتماعی استانداری خیلی از کار‌ها پیش رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات