در شهرستان چهارباغ برگزار شد؛

نخستین همایش و نشست تبیین و بررسی اندیشه‌های سیاسی حضرت امام خمینی (ره)

نخستین همایش و نشست تبیین و بررسی اندیشه‌های سیاسی حضرت امام خمینی (ره) با موضوع امیدآفرینی، اتحاد و انسجام ملی که با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.
نخستین همایش و نشست تبیین و بررسی اندیشه‌های سیاسی حضرت امام خمینی (ره) با موضوع امیدآفرینی، اتحاد و انسجام ملی که با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۹۳

به گزارش جام جم البرز،عباس میرزاوند سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چهارباغ اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش آشنایی سفیران حوزه و دانشگاه، فرهیختگان فرهنگ و ادب شهرستان با سیره عملی امام راحل و تبیین دیدگاه ایشان در جامعه بوده و جریان سازی این اندیشه بایستی برای ایندگان تبیین و تشریح گردد.
در ادامه این همایش حجت الاسلام مهدی دربانی امام جمعه چهارباغ بیان کرد: مکتب امام راحل در بالاترین درجه و اوج اقتدار قرار داشت.
دربانی ادامه داد: پیش بینی ایشان از موضوعات مختلف نشان دهنده عمق جهان بینی امام نسبت به مسائل مختلف در زمان خودش بود به عنوان مثال نامه معروفی که حضرت امام (ره) به سران اتحاد جماهیر شوروی نوشتند و آینده آنان را پیش بینی کردند نشان دهنده عمق دیدگاه الهی امام نسبت به مکاتب مادی و آینده نظام سوسیالیستی شوروی بود.
وی با تاکید بر جمله معروف رهبری مبنی بر اینکه «رژیم اشغالگر قدس ٢٥ سال اینده را نخواهد دید» ادامه داد: این بینش نیز یک دیدگاه با محتواست، در اصل باید اذعان کرد، جملات منعقد شده توسط امامین انقلاب عادی نبوده و مطالب مهمی را می‌توان از بطن آن استخراج کرد.
داوود جعفری فرماندار چهارباغ نیز با تاکید بر ارزش‌های معنوی در تفکرات امام راحل در موضوع امیدافرینی و انسجام ملی و رفتاری که رئیس جمهور شهید در این راستا داشت، بیان کرد: آیت الله شهید رئیسی پیرو خط امام راحل و رهبری معظم انقلاب بود و با تبیین و عمل به سیره امام راحل در امیدآفرینی و اتحاد ملی بسیاری از درد‌ها و غم‌ها را در دوران ریاست جمهوری به جان خریده و در راستای اتحاد و انسجام ملی دم برنزد.
فرماندار چهارباغ اذعان کرد: شهید رئیسی در زمان کرونا دغدغه‌های فراوانی برای کنترل این ویروس منحوس داشت و با راه اندازی صنایع تولیدی در زمانی که مسئولیت داشت در خدمت صادقانه به مردم کوشا بود که ما نیز در این مسیر در مسیر آرمان‌های امام راحل و شهدا باید بکوشیم.
جعفری در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو، مشارکت حداکثری را همانند انتخابات مجلس دوازدهم که مردم شریف شهرستان حدود٩٠ درصد در آن مشارکت داشتندخواستار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات