حسن داسگر، مدیریت مجموعه های تولیدی هه ژان و آسیلتاش:

حذف برندهای غیرمجاز محصولات خوراکی به چرخه تولید داخلی کمک می کند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ حسن داسگر، مدیریت مجموعه های تولیدی هه ژان و آسیلتاش جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ حسن داسگر، مدیریت مجموعه های تولیدی هه ژان و آسیلتاش جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۲۱۷

بزرگترین چالش ما در حال حاضر فعالیت برند‌های غیرمجاز در بازار است که باعث کاهش فروش محصولات مان شده اند. مشکل اصلی این است که در این حوزه نظارت کافی وجود ندارد و این برند‌ها دارای مجوز اداره بهداشت نیستند. آن‌ها برچسب سیب سلامت را بر روی محصولات خود چاپ کرده اند، اما این برچسب‌ها تقلبی بوده و محصولات آن‌ها به عنوان محصولات بهداشتی به بازار عرضه می‌شوند. ما به عنوان فعالان این حوزه، مطلع هستیم که فعالیتشان غیرمجاز است، اما آنان با قیمت پایین‌تر محصولات خود را عرضه می‌نمایند. محصولات ما از برند و کیفیت بهتری برخوردار می‌باشند، اما به نظر می‌رسد کسی به این موضوع توجه نمی‌کند. در این صنعت، نظارت به اندازه کافی صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین ضروری است که برند‌های غیرمجاز محصولات خوراکی از بازار حذف شوند، در این صورت به چرخه تولید داخلی کمک شایان توجهی خواهد شد.

با افزایش مالیات بر فعالیت‌های ما، هزینه‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، و در نتیجه، سود مان بسیار اندک است. چرا که ما به علت وجود محصولات غیرمجاز، محصولات خود را با قیمت پایین تری عرضه می‌کنیم و هیچ سودی نصیبمان نمی‌شود. همچنین، از سال‌های اخیر تاکنون با کمبود مواد اولیه روبرو شده ایم. فصل شکوفه درختان به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد به طور قابل توجهی کاهش یافته که متاسفانه به کاهش تولیدات ما نیز منجر شده است. اگر بتوانیم برند‌های غیرمجاز را از بازار حذف نماییم، می‌توان به سود دهی مناسبی رسید. لازم است نظارت بهداشتی بیشتری در این زمینه انجام شود.
دستگاه‌های تولیدی ما به طور ترکیبی شامل دستگاه‌های خارجی و ایرانی هستند، و از کیفیت دستگاه‌های داخلی رضایت داریم. یکی از اصول ما این است که تولید را گسترش داده و تعداد بیشتری از افراد را درگیر نماییم. قیمت مواد اولیه مانند اسید سیتریک به طور قابل توجهی افزایش یافته است، این فزونی قیمت به دلیل افزایش قیمت دلار بیشتر شده است.
رسانه نقش بسیار مهمی را در این موضوعات و بخش تولید داخلی ایفا می‌کند و با اطلاع رسانی و آگاهی می‌تواند مردم را نسبت به اصل و یا تقلبی بودن سیب سلامت آگاه کند. هر شهر یا استانی می‌تواند برچسب سیب سلامت خود را داشته باشد که شماره استان را نشان می‌دهد. در محصولات سیب سلامت تقلبی، برچسبی برای استان یا شهر مشخص نیست. باید کارشناسان بهداشتی که برای نظارت به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند، دقت نمایند و برچسب‌های سیب سلامت را برای همه استان‌ها را شناسایی و آن‌ها را بررسی نمایند، نباید به راحتی از آن‌ها عبور کنند.
محصولات ما روش تولید خاص خود را دارد و لواشک‌هایی که تولید می‌کنیم، از پوره میوه خالص ساخته می‌شوند. اما لواشک‌های موجود در بازار از درصد بالایی از پوره، آرد و نشاسته تشکیل شده اند و همچنین حاوی رنگ‌های غیرمجاز هستند. آن‌ها این محصولات را با قیمت کمتری عرضه می‌کنند. اما برای ما ارزشی ندارد که با قیمت‌های اندک محصولاتمان را به فروش برسانیم، چرا که محصولات ما از پوره خالص تولید می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات