طعم گارانتی واقعی را با ما تجربه کنید

امروزه ماشین‌های اداری، نقش اساسی را در مراودات و انجام امور اداری در سرتاسر جهان ایفا می‌کنند. در طول سال‌های اخیر، شرکت‌های بسیاری اقدام به تولید و عرضه‌ی انواع ماشین‌های اداری کرده اند.
انواع ماشین‌های اداری برای کاربرد‌های مختلف مثل چاپ، ارسال، کپی اسناد یا اطلاعات، کاربرد دارند. در هر دفتر یا شرکت بسته به نوع فعالیت و نیاز، تجهیزات و ماشین‌های اداری مختلف ممکن است خریداری شوند.
امروزه ماشین‌های اداری، نقش اساسی را در مراودات و انجام امور اداری در سرتاسر جهان ایفا می‌کنند. در طول سال‌های اخیر، شرکت‌های بسیاری اقدام به تولید و عرضه‌ی انواع ماشین‌های اداری کرده اند. انواع ماشین‌های اداری برای کاربرد‌های مختلف مثل چاپ، ارسال، کپی اسناد یا اطلاعات، کاربرد دارند. در هر دفتر یا شرکت بسته به نوع فعالیت و نیاز، تجهیزات و ماشین‌های اداری مختلف ممکن است خریداری شوند.
کد خبر: ۲۲۹۱

تاریخچه ساخت پرینتر را می‌توان تقریباً همزمان با اختراع دستگاه فتوکپی یا همان زیراکس دانست، در سال ۱۹۳۸ چستر کارلسون اولین دستگاه کپی را تولید کرد. او کارمندی بود که به سبب درد آرتروز، به دنبال راه حلی برای بالا رفتن سرعت کپی بود تا بتواند در زمان کوتاه، تعداد بیشتری کپی را در اختیار داشته باشد.

آنچه که ذهن کارلسون را به خود مشغول کرده بود، این بود: «چه می‌شود جعبه‌ای جادویی اختراع شود که با فشار یک دکمه، از روی اسناد، چند رونوشت برابر با اصل بگیرد!». این کارمند ساده‌ی اداری، در پی این نیاز، آشپزخانه‌ی منزل خود را به کارگاهی برای انجام آزمایش‌های الکتروفتوگرافی تبدیل کرد.
سرانجام رویای کارلسون در سال۱۹۳۸ تحقق یافت. در این سال، اولین دستگاه فتوکپی، با استفاده از صفحه «روی» پوشیده شده با سولفور، توسط این کارمند طراحی شد و پس از مدتی، به تولید رسید. البته ذکر این نکته ضروری است که مطالعات تئوریک و نظری این ابداع را مدت‌ها قبل، فیزیکدانی مجاری تبار به نام پال سلنی، به انجام رسانده بود و کارلسون با بررسی و مطالعه نوشته‌های وی بود که درصدد ساخت دستگاهی با آن ویژگی‌های نظری برآمد. مدتی پس از این اختراع، مهندس گری استارت، ویژگی‌های جدیدی من جمله پرتو لیزر را به دستگاه کپی اضافه کرد و عملا اولین دستگاه چاپگر لیزری را در سال ۱۹۷۷، اختراع نمود.
در اینجا چند مورد از پرکاربردترین ماشین‌های اداری آمده است:
اولین و شاید مهم‌ترین گزینه در معرفی انواع ماشین اداری، پرینتر است. پرینتر‌ها را می‌توان در ادارات، شرکت‌ها و حتی برای مصارف شخصی در بسیاری از خانه‌ها دید. پرینتر‌ها در دو مدل تک رنگ (سیاه و سفید) و رنگی موجود هستند. این محصول را می‌توان بر اساس کاربرد و نوع استفاده خریداری کرد. یکی از انواع این محصولات، جوهرافشان است که شاید خرید آن مقرون‌به‌صرفه باشد، اما باید بیشتر از آن‌ها نگهداری کنید.
دستگاه کپی یکی از انواع ماشین‌های اداری لازم در دانشگاه، ادارات و موسسه‌ها است که برای کپی گرفتن از اسناد و مدارک استفاده می‌شود. برخی از دستگاه‌های کپی فقط تک کاربره هستند و فقط برای کپی گرفتن استفاده می‌شوند، ولی برخی دیگر کاربرد‌های متعددی دارند.
پلاتر‌ها نیز مانند پرینتر‌ها برای چاپ اسناد و تصاویر استفاده می‌شوند؛ با این تفاوت که پلاتر‌ها برای چاپ تصاویر، نقشه‌ها و اسناد در سایز‌های بزرگ‌تر از a۳، مثلا برای بنرها، تبلیغات و … کاربرد دارند. اگر با توجه به نیازتان پلاتر مناسب را انتخاب کنید؛ تا سال‌های زیادی می‌توانید بدون هیچ مشکلی از آن‌ها استفاده کنید. مهمترین و اصلی‌ترین کاربرد پلاتر‌ها در چاپخانه‌ها، آتلیه‌ها و شرکت‌های نقشه کشی است.


به قلم: صمد شمس آذر

فروش و تعمیرات ماشین‌های اداری همراه با ضمانت در ماشین‌های اداری البرز

شمار‌های تماس:
۰۲۶۳۲۲۰۴۱۹۱
۰۹۱۲۲۹۶۷۰۳۷

۹۰۰۰۴۱۹۱
بدون کد و تماس رایگان
راه ارتباطی از طریق اینستاگرام:
http://Instagram.com/edarialborz
آدرس:
کرج، خیابان آبان، سمت چپ، خیابان اول، ماشین‌های اداری البرز

newsQrCode
ارسال نظرات