امام جمعه کرج :

حماسه حضور پای صندوق رأی ادامه راه شهداست

جام جم البرز/ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امروز تشویق آحاد مردم به شرکت در انتخابات مصداق تواصی به حق است و باید راه شهید خدمت ادامه پیدا کند.
جام جم البرز/ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امروز تشویق آحاد مردم به شرکت در انتخابات مصداق تواصی به حق است و باید راه شهید خدمت ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۲۳۴۲

به گزارش جام جم البرز: آیت الله حسینی همدانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کرج به بیان اهمیت حضور مردم در انتخابات پرداخت و گفت: با حضور در پای صندوق رای حماسه حضور در تشییع شهدا را تکمیل و تقویت کنیم.

وی ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی انتخابات و شرکت آحاد مردم در سرنوشت سیاسی اجتماعی کشور است تاکنون مردم ولایتمدار بیش از ۴۰ بار پای صندوق‌های رای آمدند که آثار این مشارکت برای ملت ما عزت، اقتدار و امنیت است.

وی به نامزد‌ها و طرفدارانشان توصیه کرد: تذکرات انتخاباتی ۱۴ خرداد رهبر معظم انقلاب را به جد دنبال کنند ادب انتخابات را رعایت کنند بدانند سودجویان و تنگ نظران در کمین هستند مبادا در زمین دشمن بازی کنند همه با هم برای مشارکت بزرگ در انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر گام بردارند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: نامزد‌ها به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند حرف‌هایی که می‌زنند مسئولیت دارد و باید با عمل کردن به آن‌ها اعتماد مردم را پاسخ دهند و در راه حق قدم بردارند.

نماینده، ولی فقیه در استان شهادت امام محمد باقر (ع) را تسلیت گفت و ادامه داد: مسئولیت‌های امام محمد باقر (ع) در این دوره بسیار خطیر بود، شیعه را در کانون اصلی قرار داد و شاگردان شاخصی تربیت کرد امام محمد باقر علیه السلام یاد داد نسبت به دین چگونه باید تولی و تبری داشت.

وی بیان کرد: نمی‌شود هم در راه حق قدم برداشت و ایمان داشت هم نسبت به بی‌ایمانی بی‌تفاوت بود، در روایات گفتند که افرادی که این گونه‌اند؛ کور هستند. یکی از مصادیق این موضوع کسانی هستند که می‌گویند ایران را دوست داریم، اما بغضی نسبت به آمریکا، اسرائیل، استکبار و جنایات آشکار آن‌ها نداریم به بیان مولا امیرالمومنین (ع) این افراد یا کورند یا عاقبت کارشان ظلمت و تاریکیست، اما ما به فضل الهی و به برکت اهل بیت (ع) کور نیستیم و با بصیرت تمام برائت خودمان را از آمریکا و اسرائل جنایت کار اعلام می‌کنیم.

امام جمعه کرج گفت: هر کس راضی به عمل ستمکارانه جنایتکاران باشد مانند آنهاست و در عمل آن‌ها شریک است. دانشجویان آمریکایی و اروپایی از عمل حاکمانشان و کسانی که جنایت می‌کنند با تحصن اعلام انزجار و برائت کردند ما نیز با حمایت از مظلوم از عمل ظالمانه اعلام برائت می‌کنیم.

وی گفت: روز‌های پایانی دهه اول ماه ذی‌الحجه آغاز دهه ولایت و امامت و روز نیایش است. روز عرفه روز عرفان و معرفت الله و روز قربان روز اتصال قرب الهی است، که در این روز‌ها به هدف خلقت نزدیک می‌شویم، انتهای خواسته انسان معرفت و قرب الهی است نباید معرفت روز عرفه و روز قربان را از دست بدهیم.
وی افزود: انسانی که در مکتب انبیا و اهل بیت (ع) تربیت شد اهل ایثار و از خود گذشتگی می‌شود که نمونه‌اش در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم است که در مقابل طاغوت ایستادند و به شهادت رسیدند.
نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به ۲۷ خرداد سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی و روز جهاد کشاورزی از مسئولان خواست که این نام را احیا کنند و با قاطعیت جلوی تخلفات تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را بگیرند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: متولیان جهاد کشاورزی مسئله آرد و نان را جدی بگیرند چرا که سلامت مردم در گرو نان سالم است.

newsQrCode
ارسال نظرات