سیمین خدابخشی، مدیر کلینیک زیبایی پرسین تصریح کرد:

ورود مداخله گران غیر متخصص به عرصه خدمات ، بزرگترین معضل کلینیک های زیبایی

افتخار این را داشتیم که با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با سیمین خدابخشی، مدیر کلینیک زیبایی پرسین، جلب می نماییم:
افتخار این را داشتیم که با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با سیمین خدابخشی، مدیر کلینیک زیبایی پرسین، جلب می نماییم:
کد خبر: ۲۳۷۲

بنده حدود هشت سال است که در زمینه زیبایی، فعالیت می‌کنم. بزرگترین معضلی که در حال حاضر در این حوزه وجود دارد، ورود افراد غیر پزشک و همچنین مداخله گران غیر متخصص، به این حرفه است که در واقع فاقد شرایط بهداشتی هستند و بدون استریل، در منزل و یا زیرزمین و ملک‌های استیجاری، فعالیت می‌کنند. گاهی حتی خود را پزشک و پیراپزشک معرفی کرده و اموری مانند تزریقات ژل و ... را انجام می‌دهند.
البته در این موارد نتیجه کاملا مشخص است که نه تنها موجب زیبایی و رضایت فرد نمی‌شود، بلکه نتیجه‌ای معکوس دارد. هشتاد درصد چهره‌های دفرمه‌ای که در جامعه مشاهده می‌کنید، حاصل کار چنین افرادی است که پزشک نیستند و تخصص ندارند.
متاسفانه هیچ گونه نظارتی در خصوص این افراد وجود ندارد. مردم اکثراً به دلیل ارزان بودن هزینه‌های پیشنهادی و عدم آگاهی از عواقب آن جذب این افراد شده و به آن‌ها مراجعه می‌کنند. حال آنکه با این رویه، سلامت و زیبایی خود را به خطر انداخته و در موارد زیادی به نتایجی غیر قابل بازگشت می‌رسند.
مشکل دیگر، در خصوص مواد مصرفی مانند فیلر‌هایی است که در کار زیبایی استفاده می‌شود که فاقد هرگونه لیبل مشخص می‌باشد. معمولا از کشور کره و چین وارد می‌شوند و هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست. متاسفانه برخی از پزشکان نیز به علت مقرون به صرفه بودن، از این مواد استفاده می‌کنند، ولی ما در کلینیک هرگز از این متریال استفاده نمیکنیم و مورد تاییدمان نیست.
با وجود ناشناخته بودن و عدم اطمینان خاطر از مرغوبیت و نوع تولید، این مواد، در بازار به سهولت یافت شده و در دسترس همگان قرار دارد. اگر دسترسی به این متریال محدود شود، می‌تواند تا حدودی از مراجعه مردم به افراد غیر متخصص و غیر پزشک و البته سودجو را کاهش دهد. ایراد اصلی این است که، موادی که لیبل و تاییدیه وزارت بهداشت ندارند، حتی موادی که برای بوتاکس استفاده می‌شوند و خطر بیشتری هم دارند، به راحتی در دسترس عموم قرار می‌گیرند.
در حال حاضر موادی که دارای تاییدیه وزارت بهداشت و با کیفیت هستند، در مجموعه ما مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد تنها با کارت نظام پزشکی و به شخص پزشک قابل ارائه و فروش می‌باشد.
طبق تحقیقات و نتایج علمی روز دنیا، فیلر‌هایی وجود دارد که پیش ساز آن ها، پروتئین و هیالورونیک اسید است. چنین فیلر‌هایی بسیار گران قیمت هستند، بیشتر از هشت تا ده میلیون تومان می‌باشد. قطعا این مبلغ برای بیشتر افراد جامعه، گزاف بوده و توان خرید آن را ندارند، اما در صورت استفاده در چهره، نمی‌توان منکر خاصیت و نقش جوان سازی این مواد شد.
فیلر‌های دیگری نیز در بازار موجود است که از نوع پلیمری هستند، به عبارتی از نوع پروتئین نبوده و قابل جذب نیستند، به این ترتیب بعد از مدتی در چهره فرد، حرکت نموده و با کوچکترین التهاب و افزایش دمای بدن فرد، ایجاد تبخال یا عفونت می‌کند. حتی برخی از فیلر‌های بدن، برای صورت استفاده می‌شود که در اتحادیه اروپا و امریکا، هیچ تاییدیه‌ای ندارند.
با در نظر گرفتن این موضوع که در علم پزشکی همیشه یک عارضه ده درصدی وجود دارد، ولی هم اکنون شرکت‌هایی هستند که مواد جوان سازی، تولید می‌کنند که البته تاییدیه وزارت بهداشت را نیز دارد، استفاده از این مواد اگر به اندازه مناسب و زیر نظر پزشک متبحر انجام شود، مشکلی ایجاد نمی‌کند. بیشترین عاملی که باعث جابه جایی فیلر‌ها یا دفرمه شدن صورت می‌شود، استفاده از متریال نامرغوب و بی کیفیت است. شرکت‌های معتبری هستند که با ما ارتباط می‌گیرند و تبلیغات فراوانی جهت استفاده از این متریال را دارند، اما سیاست کاری ما همواره در این مورد، عدم تایید و استفاده بوده است.
رسانه نقش مهمی در ایجاد آگاهی و شناخت مردم به این امور را دارد. به خصوص می‌تواند، درباره مضرات و خطرات مربوطه شفاف سازی نماید. چراکه معمولا عواقب جبران ناپذیری دارد. گاهی در رسانه و تلویزیون مشاهده می‌کنیم که پزشکانی هستند که این موارد را آموزش می‌دهند و به مردم آگاهی می‌دهند، اما این اطلاع رسانی محدود می‌باشد و قطعا باید گسترش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات