برگزاری تور رسانه‌ای و گردشگری كشاورزی دانش‌بنیان در مركز آموزش عالی امام خمینی(ره) البرز

جام جم البرز/  هفدهمین تور رسانه‌ای سازمان تات با عنوان تور رسانه‌ای و گردشگری کشاورزی دانش بنیان توسط مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.
جام جم البرز/ هفدهمین تور رسانه‌ای سازمان تات با عنوان تور رسانه‌ای و گردشگری کشاورزی دانش بنیان توسط مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۰۴

به گزارش جام جم البرز: تور رسانه‌ای و گردشگری کشاورزی دانش بنیان روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه همزمان با هفته جهاد کشاورزی و مصادف با روز تاسیس جهاد سازندگی با صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

این تور در راستای آشنایی جامعه بهره‌بردار، علاقمندان و شهروندان با ظرفیت‌های آموزشی، کارآفرینی و گردشگری، به منظور بازدید از جاذبه‌های توریستی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)، ظرفیت‌های فناوری و نوآوری کشاورزی بـا مشارکت بخش خصوصی دانش بنیان و فنـاور برنامه‌ریزی و اجرا شد.

تور رسانه‌ای و گردشگری کشاورزی دانش بنیان با حضور بیش از ۸۰ نفر از اقشار مختلف جامعه، بازنشستگان، مدیران و کارشـناسان موسسات تحقیقاتی به منظور ارتقای آگاهی آنان از پیشرفت‌های حوزه‌های علمی و فناوری کشاورزی برگزار شد.

 " میررحیمی " رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در جمع اصحاب رسانه گفت: تور‌های رسانه‌ای در ادامه تور‌های آموزشی، ترویجی و پژوهشی، تور‌های گردشگری، تور‌های نوآوری و تور‌های صنعت پیشرو کشاورزی که بیش از یک دهه از برگزاری آن‌ها در مرکز امام می‌گذرد، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در مرکز امام، گردشگری نخبگانی در این مرکز شکل گرفته است و از ابتدای سال جاری تور‌های متعدد نخبگانی برگزار شده است. برگزاری تور‌های نخبگانی و نشان دادن توفیقات بخش خصوصی فعال در حوزه کشاورزی موجب تقویت اشتغال و جذب نخبگان در این بخش می‌شود.

میررحیمی ضمن تشکر از زحمات اصحاب رسانه خطاب به آنان گفت: رسانه‌ها می‌توانند با نشان دادن پیشرفت‌های کشور و بیان واقعیت‌ها، امید را در کشور افزایش دهند.

در مراسم افتتاحیه تور رسانه‌ای و گردشگری در محل سالن استاد کمالی نژاد، تیموری مدیر امور پژوهشی و کارآفرینی مرکز توضیحات جامعی از تاریخچه مرکز، فعالیت‌ها و رویکرد‌های مرکز در مقاطع مختلف تاریخی از بدو تاسیس تا کنون، ظرفیت‌ها و امکانات گردشگری و معرفی امکانات و ظرفیت‌های علمی، آموزشی و رفاهی مرکز ارائه کرد.

سپس شرکت کنندگان در این تور از شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در مرکز از جمله: گلخانه‌های سنتی و قدیمی مرکز که بیش از شصت سال قدمت، و شرکت‌ها و گلخانه‌های مدرن از جمله: شرکت دانش بنیان مزرعه سبز سعیدی، شرکت عصاره نگار ایرانیان، گلخانه تولید و پرورش گل و گیاهان آپارتمانی، موزه ماشین آلات کشاورزی، شرکت دانش بنیان سورین فناوران بذر پارسی (فرآوری و پوشش دهی بذر)، مرکز تحقیقات و تولیدی نودار، گلخانه تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی، گلخانه پرورش کاکتوس و ساکولنت بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آشنا شدند.

این تور به منظور آشنایی شرکت کنندگان، کارشناسان، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه با فناوری‌ها و نوآوری‌های کشاورزی و بازدید از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات